Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Reparation af kameraer
Fra : Per P.

Dato : 01-03-04 09:15

Hej

Dette indlæg kunne også være smidt ind på dk.fritid.jura, men jeg vil lige
høre om der er nogen der har oplevet lignende. Jeg fik et Rollei 3,3 Mp
kamera i sommers. Billederne har aldrig været noget at prale af og selv når
jeg prøvede at fotografere det samme motiv med samtlige indstillinger, var
de alle lige ringe. Meget præget af blåstik, røde øjne og uskarpe. Jeg
mistede helt lysten til at tage billeder.

I julen gik det helt i baglås og ville ikke noget over hovedet. Jeg
indleverede det d. 9. januar til salgsstedet (Føtex) og fik det sendt til
reparation. Adskellige opringninger til dem senere fik jeg så at vide at der
ville komme et helt nyt i sidste uge. Jeg har ikke hørt fra dem, og sidder
lige nu og forbereder mig med www.familieadvokaten.dk, købeloven og
forbrugerstyrelsen til at få pengene tilbage så jeg kan købe mig et helt
andet kamera.

Er der nogen der kan komme med lignende historier og deres udfald så er jeg
meget interesseret i at høre om det.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 01-03-04 11:07

Hej Per.

Jeg har en lignende historie, men jeg kontaktede dog ikke en advokat.
Jeg købte en skærm i A-Z, og denne gik i stykker omkring den 9 December
sidste år. Så jeg kørte ind og afleverede i Bilka, efter at have undersøgt
om dette var muligt, da jeg er flyttet i mellemtiden. Det var ikke noget
problem, og den blev afleveret til reparation, og denne fik jeg at vide,
ville tage 3 uger. De ville dog ikke udlåne en erstatningsskærm, så jeg var
nødt til at låne mig frem til en. I Januar, da de tre uger var gået, kørte
jeg så i Bilka, for at høre om skærmen var kommet, det var den ikke, for den
var først lige blevet sendt til Reparation, og det tog jo tre uger, og de
havde jo haft lukket mellem jul og nytår. Det endte med at gå til midten af
Februar før jeg fik en ny, altså en reparationstid på ca. 2 måneder.
Som sagt, så involverede jeg ikke nogen advokat eller truede dem på nogen
måde, så det er vel min egen skyld, vil jeg mene, at jeg måtte vente så lang
tid på den. Jeg vil dog mene, at 3 uger er langt tid for at reparere en
skærm.
Men held og lykke med dit projekt.

MVH
Thomas

Fra : Per P.

Dato : 03-03-04 08:49

> [...]
> andet kamera.
>
> Er der nogen der kan komme med lignende historier og deres udfald så er

Jeg synes lige at jeg vil fortælle hvordan det endte.

Jeg gik velforberedt med købeloven og lignende reparationseksempler fundet
på nettet, ind til Føtex hvor kameraet var købt. Det var stadig ikke kommet
hjem, og jeg forlangte dermed at handlen skulle gå tilbage med henvisning
til købelovens ord om at en reparation skal behandles inden for rimelig tid.
De viste sig at være meget medgørelige for jeg blev tilbudt et helt nyt
kamera magen til. Jeg takkede nej, da jeg fuldstændig havde mistet tilliden
til dette kamera og det korte af det lange er at jeg endte med at få pengene
retur. Det er sgu OK, så nu skal jeg ud og undersøge markedet og finde et
godt kamera til max 2500-3000. Any ideas?? Canon IXUS 400, måske??

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-03-04 14:30

Det er sgu OK, så nu skal jeg ud og undersøge markedet og finde et
> godt kamera til max 2500-3000. Any ideas?? Canon IXUS 400, måske??

Tja man kan vel kun anbefale hvad man kender og det er Powershot A70. Kan du
finde A80 i din prisramme, så måske - se på dpreview
I øvrigt have jeg samme oplevelse med en Rollei, der røg retur efter week
enden, uden problemer ( i Føtex, det må man lade dem)

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/