Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem med batteriholder til E-10
Fra : Magnus

Dato : 29-02-04 12:22

Er der nogen som har haft problemer med batteri holderen til et Olympus E-10
digital kamera og har fundet ud af hvad det er som er galt.
Jeg kan sætte nye batterier i men apparatet kan ikke engang tændes og jeg
har på fornemmelsen at det er tilfældigheder hvordan batterier/holder sættes
i for jeg kan ikke finde noget mønster i hvornår problemmet opstår.

Nogle som har prøvet noget tilsvarende og kender løsningen?

/Magnus

Fra : Jan

Dato : 29-02-04 13:42

"Magnus" <arnason_fjern_@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sættes
> i for jeg kan ikke finde noget mønster i hvornår problemmet opstår.

Jeg har ladet mig fortælle at der er små variationer i højden på
batterier, og derfor også forskel på, hvor god kontakt der opnås i
holderen.
Selv har jeg oplevet at et ny-opladet sæt batterier pludselig var flade.
Jeg tog holderen ud af kameraet og drejede lidt på batterierne,
hvorefter problemet var borte.
Efterfølgende har jeg prøvet at rense kontaktfladerne i såvel kamera og
på mine tre sæt batterier med et viskelæder monteret på en blyant.
Hvorvidt dette har haft nogen virkning ved jeg ikke, men jeg har ikke
haft problemer siden.
mvh
Jan

Fra : 2rb1

Dato : 29-02-04 13:48

Hvad er prisen for bat.holderen til E10?

Mvh. 2rb1

Fra : Magnus

Dato : 29-02-04 14:23

> Hvad er prisen for bat.holderen til E10?
>
> Mvh. 2rb1

Ca. 300,-

/Magnus

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 18:22

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3800301832&category=15215

--
Tom

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-02-04 16:53

"Magnus" skrev...
> [...]
> har på fornemmelsen at det er tilfældigheder hvordan batterier/holder sættes
> i for jeg kan ikke finde noget mønster i hvornår problemmet opstår.

Du har sevfølgelig checket det umiddelbare: At
batteriernes poler er rene og har kontakt med
fjedre og med hinanden?
Jeg har oplevet opladelige batterier hvor + polen
sad så dybt i batteriet den ikke kunne nå en kontaktplade
i min batteriholder (godt nok i en lommelygte...)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply