Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital IXUX V video problem?
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 13:14

Hej

Jeg har et Canon Digital IXUX V kamera med 128 mb flash kort.

Jeg har altid kun kunnet optage højest 30 sek fil af gangen, hvilket har
irriteret mig grænseløst.
Det er ligegyldigt hvilken af de 3 opløsninger jeg vælger. Den vil aldrig
mere end 30 sek.

Jeg var så til julefrokost med nogle kammerater som jeg ik ser så tit! Blev
meget fuld og glemte mit kamera.

Da jeg fik det med posten for 14 dage siden var der pludselig en 3 minutters
film på kameraet. En lang optagelse fra julefrokosten.

Nu er mit spørgsmål så hvordan personen har formået at optage 3 minutter i
træk når ejg kun kan optage 30 sek????

Jeg kender ik personen og kan derfor ikke spørge ham - derfor spørger jeg
her.

Rune

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-02-04 13:57

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev

> Nu er mit spørgsmål så hvordan personen har formået at optage 3 minutter i
> træk når ejg kun kan optage 30 sek????

Det burde heller ikke kunne lade sig gøre at optage længere sekvenser med et
Ixus V (ifølge specs og manual). Muligvis har compactflash-kortet været en
tur ovre i et andet kamera, hvor videosekvensen er blevet indspillet, og
herefter sat tilbage i dit kamera...

(Hvis kameraet komprimerer enkeltbilleder løbende under optagelse og
videosekvensen har bestået af helt sorte billeder uden nævneværdig lyd, kan
det sikkert godt optage længere sekvenser end de 30 sekunder, idet et
komprimeret sort/ensartet billede fylder mindre end et med masser af
detaljer - om det er tilfældet med Ixus V ved jeg ikke.)

mvh
Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-02-04 09:57

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er mit spørgsmål så hvordan personen har formået at optage 3 minutter
> træk når ejg kun kan optage 30 sek????

Som du selv er lidt inde på: Meget kan lade sig gøre i en brandert

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)