Ungkat i Randers søger nyt hjem!
Fra : Rasmus MB

Dato : 14-03-04 14:17

Jeg er desværre blevet nødsaget til at skille mig af med min gode ven Bob.

Han er en sød kærlig, social og legesyg rød tabby ungkat på 6mdr. der
har boet i lejlighed hele sit liv, men jeg vil meget gerne kunne tilbyde
ham et nyt hjem hvor han kan komme udenfor.

Han flytter selvfølgelig med alle sine ting, tæppe, heldækket
kattebakke, kradsetræ mv.

Det optimale vil være at give ham væk til en familie på en gård eller
lign. Men ellers kan han erhverves til en symbolsk pris med alt incl.
Jeg bor i Randers, men kører gerne ud med ham, til den rette.

rbille@hotmail.com

Med venlig hilsen
Rasmus MB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 14-03-04 16:04

> [...]
> lign. Men ellers kan han erhverves til en symbolsk pris med alt incl.
> Jeg bor i Randers, men kører gerne ud med ham, til den rette.

Kan man høre lidt mere om ham???Er han
kastereret???vaccineret????Langhåret eller korthåret,og hvorfor vil du
have han skal kunne komme ud i sit nye hjem????er han urenlig????eller
begyndt at strinte?????For så kunne en kastration jo hjælpe.......

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Rasmus MB

Dato : 14-03-04 16:57

> [...]

> have han skal kunne komme ud i sit nye hjem????er han urenlig????eller
> begyndt at strinte?????For så kunne en kastration jo hjælpe.......

Han er ikke kastreret, han er semilang håret, har jeg fået fortalt, men
jeg synes mere det er kort med stil?! :)

Grunden til jeg gerne vil have at han kan komme ud, er egentlig mest, at
selvom han er lejlighedskat, vil jeg prioriterer et nyt hjem, med
mulighed for at kunne komme ud højt, fordi jeg mener at hvis man har
valget, er det bedst for katten.(blot min mening, og ikke for at starte
en diskussion om inde vs. udeliv)

Han er 110% renlig, og strinter ikke.

Det er af praktiske årsager jeg søger et nyt hjem til ham, og ikke fordi
der er problemer med ham.

Jeg er klar over at odssn'e for at finde et nyt hjem til ham herinde er
små, da de fleste brugere jo har katte i forvejen, men alt andet lige,
vil det være at fortrække at finde en bruger herinde, een en tilfældig
på dba.dk

Men jeg skiller mig ikke af med ham for enhver pris. Jeg mener det er
helt naturligt at stille krav til en ny ejer, også selvom det ikke er en
racekat.

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-03-04 16:57

Hej Rasmus
Hvorfor tror du da, at han vil få det bedre ude i det fri?

Et dyr som er vandt til et miljø trives ikke altid ved at blive kastet ud i
noget helt ukendt.

Brian

P.S. Håber du finder et godt kærligt hjem til Bob.

Fra : Rasmus MB

Dato : 14-03-04 17:34

> [...]
> Hvorfor tror du da, at han vil få det bedre ude i det fri?
>
> Et dyr som er vandt til et miljø trives ikke altid ved at blive kastet ud i

Hej Brian
Jeg har ingen intentioner om at kaste min kat ud i det ukendte, uden
faldskærm, med det mener jeg, at han selvfølgelig ikke skal smides ud i
et liv som rent udekat f.eks. på en gård, det skal selvfølgelig helst
ske gradvist....

Jeg ved godt det er et postulat der kan diskuteres (mht. trivsel), men
det er min intuition der siger mig det, og har jeg valget, vil jeg
vælge et hjem hvor han får mulighed for også at være ude, det er min
erfaring at katte der kan komme ud trives rigtig godt.

(ikke nødvendigvis bedre end indekatte, for nu ikke at træde
lejlighedskat-ejere over tæerne, som jeg også selv er lidt endnu)

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 14-03-04 20:43

On Sun, 14 Mar 2004 17:34:13 +0100, Rasmus MB
<rbilleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
>vælge et hjem hvor han får mulighed for også at være ude, det er min
>erfaring at katte der kan komme ud trives rigtig godt.

   Det ville jeg også ha sagt - indtil vi fik Mulle og Oscar
inden for dørene - De damer er _ikke_ udekatte - af eget valg! De må
såmen gerne komme ud - men jeg kan love for at solen skal stå højt på
himlen og der skal ikke være nogen som helst "underlige lyde" før det
sker. =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-03-04 18:27

> [...]
> lign. Men ellers kan han erhverves til en symbolsk pris med alt incl.
> Jeg bor i Randers, men kører gerne ud med ham, til den rette.

Har du prøvet at sætte en annonce på http://vildkat.dk? eller på
http://dyrenettet.dk?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : AM

Dato : 14-03-04 19:34

Er der billeder af mislingen?

Kæresten og jeg overvejer at lade en misling flytte med når vi nu flytter
ind i lejligheden 1. April.... men selvfølgelig vil den heller ikke kunne ud
her.

Alice M

Fra : Rasmus MB

Dato : 14-03-04 19:46

Jeg arbejder på at få skaffet et billede, sidder desværre ikke inde med
et digital cam, men skal nok komme.

Tak for link'sne :D