Pels farver - hvad siger eksperterne ?
Fra : Oscar Leth

Dato : 08-03-04 13:20

Jeg har søgt og søgt på nettet og i bøger efter oplysninger om ændringer
af kattens farver.

Er der nogen der ved, om en kat på ca. 4 -5 måneder som er
smoke/makrel/tortie i koksgrå/cremerosa (mest koksgrå) vil få en lysere
pels med årene? Det er som om pelsrødderne er ret lyse (derfor min
betegnelse smoke), men trækker mørkere og mørkere i spidserne. Katten
får formentlig meget længere pels end nu.

Meget spændt på at høre Jeres erfaringer!!!!!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-03-04 13:43

> [...]
> får formentlig meget længere pels end nu.
>
> Meget spændt på at høre Jeres erfaringer!!!!!

Den kan ikke være smoke og makrel tabby på samme tid. En kat der er smoke,
er netop en kat med sølv men nonagouti (uden mønster).
Så : blå creme makrel tabby eventuelt med sølv, vil det ende op med udfra
din beskrivelse ...

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 11-03-04 17:54

Oscar Leth <oscarbassemandKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:
> [...]
>får formentlig meget længere pels end nu.
>
>Meget spændt på at høre Jeres erfaringer!!!!!

Jag kan inte uttala mig om "färgkoderna", det gjorde Nina så mycket
bättre, men Sigmund (numera mina föräldrars katt) är grårandig, och han
har också ljusare päls närmast skinnet. Jag har intrycket att det är vanligt på
den typens katter, och tror inte att pälsen kommer att bli ljusare. Sigmund
har iaf inte blivit det (vad jag har lagt märke till åtminstone) och han
blir nio till sommaren.

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.