Hvad gør jeg...?
Fra : Ulrik M.

Dato : 07-03-04 16:06

Hej med jer alle...

Jeg har et STORT problem, men ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har efter to samflytninger med kærster skaffet mig to katte, jeg har
aldrig selv sagt "Jeg har lyst til en kat".
Jeg elsker katte, ingen tvil om det, de er det sødeste der eksistere på
denne jord... Men efter at "hverdagen" ikke fungere flytter man jo fra
hindanden...
Men nu står jeg med to super søde katte, fordi den ene ville ikke ha'
katten, og den anden kan ikke ha' kat hvor hun bor... (Det er deres katte)

Hvad fanden gør jeg, jeg syntes at det er hårdt at jeg skal hjem til to
katte hver dag, jeg kan ikke lave noget spontant, alt skal være rytteligt,
så de ikke spiser noget forkert. I kender det jo nok.

Jeg har tænkt på at gå af med dem, men jeg bliver ked af det bare ved
tanken, men jeg ved også at jeg ikke kan beholde dem, fordi i længden er det
bare ikke mig at have kat, jeg vil godt rode lidt og bare leve mit liv...

Er der nogen der ved om det er muligt at skaffe et hjem til et par katte, de
skal ikke skilles, for det er Mor og Søn, og de har det rigtig godt
sammen...
Jeg vil ikke sende dem på kattehjem da jeg syntes det er synd for dem, de
lever rigtig godt, det er svært at forklare men en kat = 500 Kroner pr.
måned, det er ikke penge jeg tænker på, men hvad er bedst for de små misser.

Er der nogle der har en mulig løsning eller bare et godt råd....

De Venligste Hilsner
Ulrik M.

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-03-04 16:21

Hvis kattene er neatraliserede kan du sætte dem på www.vildkat.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 16:43

> [...]

det
> bare ikke mig at have kat, jeg vil godt rode lidt og bare leve mit liv...

Hvis "man" ikke måtte rode mens "man" har kat i huset, var vi vist mange,
der slet ikke var egnet til at have dyr overhovedet Jeg roder rigtig
meget, har udelukkende helt åbne reoler i min lille bitte lejlighed, rod og
småting kan bare ikke undgås. Min kat "piller" ved alting, men han spiser
dem ikke. Selvfølgelig, de ting der virkelig er fare for at han kan komme
galt afsted med, holder jeg uden for hans rækkevidde.

Det med at du ikke kan have dem fordi du så ikke kan rode lidt, lyder i mine
ører som en dårlig undskylding for at du skal af med dem.

Hvis det ikke er pengene du også tænker på, hvorfor nævner du det så!

Drop undskyldingerne for hvorfor du ikke vil have dem, selvom de er nok så
søde og dejlige, og vær ærlig og bare sig, at du ikke er mindet på at lave
sammen med to katte, som du oven i købet ikke selv har valgt at have.

Tina

Fra : Mathilde

Dato : 07-03-04 21:18

Jamen hvis du ikke har "råd" til at have dem - så glæd dog andre med dem.
Sæt dem i en annonce i den blå avis eller aflever dem på Inges kattehjem.
Kattene har det fint på kattehjemmet.
Jeg har selv haft 2 katte fra Inges kattehjem - og det har været dejlige
katte, som skulle ha et nyt hjem pga. allergi eller lignende.
Der er nogen ved dem flere gange dagligt og lider ikke nød på et kattehjem.
Det kan godt være det ikke er rart pludseligt at være i bur et stykke tid,
men det er vel bedre at være i bur, og håbe på der kommer en, der gerne vil
ha en kat, end at bo et sted hvor man ikke er ønsket...... Det er bare min
mening.
Man kan på kattehjemmet sige at man gerne vil ha' at de for så vidt muligt
ikke må skilles fra hinanden.
Men det koster selvfølgelig også at aflevere dem på kattehjemmet...

Hilsner og Maiwwww fra
Sylvester, Zulu og Mathilde

Fra : Ladycatwoman

Dato : 08-03-04 05:38

"Ulrik M." <Ulrik_M@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> Hvad fanden gør jeg, jeg syntes at det er hårdt at jeg skal hjem til to
> katte hver dag, jeg kan ikke lave noget spontant, alt skal være rytteligt,
> så de ikke spiser noget forkert. I kender det jo nok.

Hej Ulrik.

Jeg føler med dig, da jeg står i lidt samme situation - bare med en hund.
Det var også min eks. der ville have ham, men da vi flyttede fra hinanden
"hang jeg også på dyret" .
Det kræver sit at have dyr, og du har ret i, at der ikke altid er plads til
den store spontanitet, når man skal hjem hver dag og passe dyr.
Tænk dog over det her...
Hvor skønt er det ikke at komme hjem til nogen?
Hvor skønt er det ikke, at der altid er nogen, der venter på man kommer
hjem, og som ALDRIG er sure eller skælder ud?
Har man dyr, får man ubetinget kærlighed fra dem.
Det kan godt være de kræver noget af dig, men personligt føler jeg, de giver
mere, end de kræver.
I dag er jeg så glad for, at jeg ikke gav op og afleverede min hund. Han
trækker mig op af sofaen, når jeg er doven - ud af sengen, når jeg er trist.

Noget jeg derimod har det dårligt med er, at jeg afleverede mine 3 katte hos
Kattens værn, da min nuværende kæreste fik kraftig allergi. Et umuligt valg
der desværre måtte træffes.

Tænk dig en ekstra gang om, inden du skiller dig af med dine dyr. Der er
INGEN fortrydelsesret.

Mvh T. Jakobsen

Fra : taina

Dato : 08-03-04 11:15

"Ulrik M." <Ulrik_M@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

klip

> [...]

misser.

> Er der nogle der har en mulig løsning eller bare et godt råd....

Hej Ulrik

Jeg tager hatten af for dig, fordi du erkender, at du ikke er
katte-ejer-type og vil gøre noget for, at misserne får det bedst muligt
fremover. Det kan jo være, at der er nogen herinde, de kender nogen, der
lige står og mangler lige præcis dine misser - men det kræver nok nærmere
beskrivelse...

Har du spurgt ekskæresterne, om de kender nogen, der er interesserede i
misserne? Eller spurgt rundt omkring i vennekredsen? Det var nok den
løsning, jeg ville gå efter i første omgang, for så ved man hvor de ender
henne. Ellers kan du bruge gul og gratis eller den blå avis - eller hvad med
at tage billeder af misserne og hænge dem op i et par lokale brugser?

Du kan jo også prøve at spørge din dyrlæge om han kender nogen.

Du kan også aftale med nye ejere, at du kan komme og kigge til misserne
efter et par uger. Det gjorde jeg med min gamle kat, som jeg fik, da hun var
7 år gammel.De tidligre ejere havde sat som betingelse, at hvis katten ikke
trivedes hos mig, så skulle de have hende tilbage. Heldigvis faldt hun godt
til, og klistrede til mig, indtil hun døde for en del år siden. Faktisk har
jeg ikke haft kat siden, for der er alligevel ikke nogen kat, der kan måle
sig med hende...

Held og lykke med misserne fra tina

Fra : Kate

Dato : 09-03-04 18:58

"Ulrik M." <Ulrik_M@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> til to katte hver dag, jeg kan ikke lave noget spontant, alt skal
> være rytteligt, så de ikke spiser noget forkert. I kender det jo

Jeg har det ikke specielt ryddeligt, men selvfølegelig falder ting på
gulvet når kattene leger. Det tager jeg med. Jeg synes nu godt jeg har
plads til spontanintet i mit liv selv om jeg har 4 katte. Okay, jeg
overnatter ikke "bare" sådan, men ellers kan jeg godt tage direkte fra
arbejde hen til folk. Ikke hver dag, men en gang imellem.

De er fint at du gør op med dig selv at du ikke har tid og overskud til
at ha' kattene og så skal du selvfølgeligt finde gode hjem til dem, men
jeg personligt forstår det ikke, men det er jo nok fordi jeg synes at
livet _uden_ katte er ubærligt.
Men, altså, hvis du synes det er hårdt at skulle hjem til kattene, så
er det fordi du ikke holder nok af dem og så er alle nok bedst tjent
med at de får et nyt hjem. Jeg håber så bare at du sørger for at finde
dem et godt og blivende hjem.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.