Mon det er Søvn eller betændelse ??
Fra : Kammien

Dato : 06-03-04 23:53

Hejsa Allesammen...

Vi fik en "Lille" Bandit for 2 Måneder siden (i morgen er det 2 måneder´s
dag)..

En Skøn Han-Kastrat på Nu 10 måneder .. Han er en Alm Hus-Kat...

En Meget Stor & flot hankat , & en Rigtig Bandit der kan lide Alt der er
"forbudt" *Griner*...

Vi er Meget Glade for ham & er Meget Hurtigt blevet van til det "lille"
væsen & vi nyder Meget at ha ham & han nyder vores selskab , det er vi slet
ikk i tvivl om.. Han er Meget Nusse-syg indimellem & andre gange er han Helt
sin "egen herre" & ikk så selskabelig men sådan er Katte jo .

Vi leger Meget med ham & nusser med ham & det er han vild med ...
Bortset fra når han sover (10-15) timer i døgnet, men det er jo Meget
Almindeligt når han Udelukkende er en Indekat & ikke kommer ud
overhovedet...

Han har Slet Ikke haft Ét eneste uheld udenfor kassen selv om da vi fik ham,
fik vi afvide at han ikk var van til katte bakke & at dette måske ville være
noget vi skulle bruge en Del tid på at vænne ham til fra starten ,
men den dag han kom til os fra dem der havde ham før , havde han Ikke været
her i mere end 20-30 Min før han gik i kassen & besørgede sig første gang &
dette har han gjort Hver gang lige siden ...

Han Havde Spist , været i Kassen & lagde sig til at sove Indenfor den Første
time hans "Gamle mennesker" var her hos os med ham... Så de & vi var Meget
enige om at han havde accepteret os Fuldt ud efter MAX 1 time & at han
havde fundet sig godt til rette her & følte sig meget tryg ved os...

Han er Meget Nysgerrig & vil gerne Udforske Alt han kan komme til ,
skabe-skuffer-vinduer-reolér - patienner - vasketøjs kurve- poser- vores
seng Igen & igen...

Han Elsker bare at gå på Opdagelse i Hele lejligheden Gang på gang på gang :
o )

Han har heller Intet imod at være Alene hjemme hvis vi skal nogen steder, så
har han adgang til vores soveværelse - køkkenet & vores Gang..Han sover mest
når vi ikk er hjemme men ellers så leger han lidt & spiser osv...

Han sover i fodenden af min kæreste side af sengen & hun & den "bette" Nyder
at dele fod-enden af dynen sammen hver nat : o )

Han spiser Tørfoder & vådfoder som han skal. & går på "wc" når han skal
osv...

Vand drikker han dog Ikke fra hans vandskål (vi har Kun set ham gøre det 2-3
gange mens vi har haft ham) ,
men han Elsker at drikke af en gryde der fx står på bordet med lidt Vand i
eller Direkte fra Vandhanen når den får lov at løbe eller dryppe stille så
drikker han løs ...

Han er osse vild med at "bade" i Køkken vasken når vandet løber sidder han &
prøver at fange vandstrålen & han får ofte Hele hovedet ind under vandet men
det kan han godt lide & han Elsker når en af os tørrer ham med et lille
håndklæde efter han har leget med vand.... men han "tør dog ik" at gå i bad
med os men han ligger gerne på gulvet & leger lidt med vandet eller bare
nyder Varmen på badeværelset når vi går i bad : o )..

Nååå det var så en lille Historie / beskrivelse af vores lille "Bandit" som
han nu engang er en lille røver.. : o )

Har lige et spørgsmål som nogen Måske kan svare på men det er jo Ikke
sikkert, men nu ser vi....

Det er Ret Ofte, Hver dag Næsten & ind imellem Flere Gange om dagen at Han
har klumper af
Søvn eller betændelse i hans Øjen-krog... det er Gennemsigtigt & ligner
enten betændelse eller Søvn ..

Dette startede med at komme stortset fra da vi fik ham (dagen efter opdagede
vi det første gang).....Han kan jo osse ha haft det før vi fik ham..

Han er ikk så vild med når vi fjerner det fra hans øjne men det er vi jo nød
til når det kommer igen & igen....
Det ser dog ikke ud til han selv bemærker at det er der eller at det generer
ham på Nogen måde ..

Danner katte meget Søvn i deres Øjne sådan generalt ???

Andre der har samme "problem med deres Kattes øjne" ??

Nogen Ide´r eller Råd til hvad et er/kan være eller en evnt løsning på
det???

Skal lige siges osse at han Er vacc.. det blev han den dag han blev
kastereret & fik sin øre tattovering
& ormekur fik han osse (fik vi da afvide).......

Vi har så osse efter for ca 3-4 Uger siden givet ham den extra Ormekur vi
fik med da vi fik ham for at være helt sikre på at det var "Up to date"
osv...

Og han får osse gær-tabletter knust i hans vådkost & tørkost...

& vi har osse givet ham en tube Katte vitaminer som vi startede på at gi ham
dagen efter vi fik ham & ca 14 dage frem indtil der ikk var mere i tuben
(Han fik lidt hver dag til maden som der stod på Tuben)....

Håber at få et par Respons fra Jer & at en af jer måske har løsningen eller
et godt råd eller noget helt andet at sige *Smiler* ...

Cyber Kram fra Kammien, Kissers mor & Kisser selv : o )

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-03-04 09:52

On Sat, 6 Mar 2004 23:52:57 +0100, "Kammien"
<Spørg@efter.Mailadresse.dk> wrote:

>Danner katte meget Søvn i deres Øjne sådan generalt ???
>
>Andre der har samme "problem med deres Kattes øjne" ??
>
>Nogen Ide´r eller Råd til hvad et er/kan være eller en evnt løsning på
>det???

Det er forskelligt fra kat til kat hvor emget søvn de danner. Hvordan
ser det ud på din kat? Er det noget tørt noget eller er det gulligt og
"vådt" i det?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Kammien

Dato : 07-03-04 18:35

hej Louise...

det er nærmest Gulligt & gennemsigtigt & det er nærmerer "Gnasket" end det
er vådt..
er squ svært at forklare.....

hilsen Kammien

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 04:10

"Kammien" <Spørg@efter.Mailadresse.dk> skrev i en meddelelse
> hej Louise...
>
> det er nærmest Gulligt & gennemsigtigt & det er nærmerer "Gnasket" end det
> er vådt..
> er squ svært at forklare.....

Det lyder som alm. søvnklatter. Betændelse er gult og ugennemsigtigt, vådt
og hænger i små klatter fra øjet.

Ved øjenbetændelse er der samtidig øjenirritation, rødfarvning af øjets
slimhinde og/eller væskeansamling i slimhinden.

Er I stadig i tvivl, bør i lade en dyrlæge tage et kig på katten. Har I en
sød dyrlæge, kan I sikkert godt få lov til lige at komme forbi med katten
for at få konstateret, om det er betændelse eller søvn, uden det koster en
fuld konsultation. Jeg havde engang en dyrlæge der gjorde den slags
"småting" gratis for sine kunder, for som hun sagde: "Det er god reklame for
klinikken"

Tina

Fra : Kate

Dato : 09-03-04 18:53

Hej

Dejligt at i er så glade for katten, han lyder til at stortrives hos
jer.

Umiddelbart lyder det som om han bare har søvn i øjnene. Min Somali har
faktisk dagligt søvnklatter i øjnene, men ingen af mne 3 andre har det.
Den ældste huskat har nogle gange, ligeså med abysinieren, mens den
yngste huskat aldrig har det. Jeg tror nogle danner mere end andre og
at det ikke er noget som generer katten.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.