Til Jane...fading kittens
Fra : Ole Palmhøj

Dato : 06-03-04 16:53

Hej Jane

Jeg har fulgt dine trængsler med de små, og det gør mig ondt, at du skulle
miste 3. Jeg sender nogle links ang. et fænomen kaldet "fading kittens". Jeg
ved, at det ikke gavner de resterende killinger, men kan måske være med til
at forklare, hvad der er sket med de tre, der ikke klarede den.
Det går i korthed ud på, at katte har forskellige blodtyper, og i visse
tilfælde kan inkompatibilitet mellem moderens og faderens blodtype være
fatal for killingerne, fordi det første døgns modermælk, kaldet colostrum,
indeholder stærke antistoffer, der bl.a. vil angribe killingernes røde
blodceller.
Har denne kombination af fader og moder været brugt før ?

http://usf.cattery.net/bloodtype.html
http://home9.inet.tele.dk/birma/colose.htm
http://www.penmarric.ns.ca/Pedigree/4breeders/FKSynd.htm

Mvh