Næste trin: Fie og Musli(Cleo)
Fra : Katja Gøbel

Dato : 29-02-04 22:08

(Jeg har lige omdøbt Musli til Cleo - han virker mere til at være en Cleo,
men ved ikke hvad han ligner. I kan jo selv give et forslag - se billeder i
tråden om "Billeder af den nye Musli og Fie")

Alt i alt virker alt til at være ok, men jeg er nysgerrig. Fie har løsnet
meget op i løbet af dagen. Cleo får lov til at komme helt tæt på og Fies
humør er blevet bedre. Hun har dog stadig øjnene på ham næsten hele tiden.
De små magtkampe begynder nu så småt at vise sig, da hun netop har givet ham
lov til at komme tættere på. Det sidste stykke tid er gået med, at Cleo
løber med stor oppustet hale rundt i hele stuen og løber hen og stikker til
Fie og løfter en pote over hende. Fie er tilsyneladende ligeglad. Hun
flytter sig dog en smule væk fra ham, men virker ikke til at gide at tage
nogen kamp op med ham. Derefter går hun (når hun har ligget lidt), og så går
udenom ham i en MEGET stor bue. Hun runder lige alle hjørnerne i
lejligheden. Hvorfor reagerer hun på denne måde? Er hun ved at underlægge
sig den nye mis på 16 uger, hvor hun selv er 2 år? eller er hun bare
ligeglad indtil videre, og når han kommer alt for tæt på, så flytter hun sig
ikke bare lidt, men så får han et ordentlig puf, så han ved det er hende der
bestemmer??

Jeg forstår ikke helt reaktionerne. Og slet ikke at han spiller stor. Men
netop også i dag, har han af hende fået "adgang" til hele lejligheden
(tidligere var der steder han ikke havde været da hun overvågede).l

Håber snart på nogle fine svar

hilsen katja (og Fie og Cleo)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 29-02-04 22:51

> [...]
sig
> ikke bare lidt, men så får han et ordentlig puf, så han ved det er hende

Hun er da ikke dum. Hun ved godt, at han bare er en lille bøllefrø på glatis
og han er langt under hendes værdighed.
Tro mig, hvis han så meget som prøver at overtage noget som helst, så får
han en på sinkadusen (hvordan det end staves )

> Jeg forstår ikke helt reaktionerne. Og slet ikke at han spiller stor.

Killinger ejer ikke frygt i livet.... deres ego fylder meget mere end
kroppen
Han spiller op til dans, og det skulle undre mig meget om hun ikke hopper
med på den snart og de begynder at fræse og slå hinanden oveni hovedet *G*
Det er netop derfor killinger er så nemme at få sammenført. De er frygtløse
og ved at deres største fordel er at katte er nysgerrige. Det udnytter de
til det yderste. Bliver de ved længe nok med at lave unoder og underlige
krumspring kommer de ind på livet af selv den sejeste enehersker.....

Men
> netop også i dag, har han af hende fået "adgang" til hele lejligheden
> (tidligere var der steder han ikke havde været da hun overvågede).l

Tingene er stadig som de skal være. Lad være med at bekymre dig, nyd det.
Selv synes jeg det er det sjoveste man kan se. Det er et helt skuespil.

På billederne synes jeg han ligner en god-fin mis. Han er ikke tynd, blot
lang og ranglet. En begyndende teenager. Lad være med at putte alt muligt
fedtstof i ham. Der skal nok komme gods i ham med tiden.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Katja Gøbel

Dato : 01-03-04 08:41

Tak for komentaren. Lyder som om det går ok. Det bekymrer mig bare at Fie
nærmest flygter fra ham. Hun har altid sovet ved mit hoved, men nu vil/tør
hun slet ikke komme ind i soveværelset. I det hele taget når han er i
nærheden virker det som om hun flygter, men det er jo ikke til at sige om
det er fordi hun er ligeglad. Men hun har stor set ikke været i mit
soveværelse siden Cleo kom og har været herinde. Men han er i hele
lejligheden og hun er kun i stuen og rører sig ikke det store men er meget
passiv.

Fra : Helle Madsen

Dato : 01-03-04 09:57

Hej Katja

Det er ca tre uger siden jeg fik en ny kat, og det er først den sidste uge
de to der var her i forvejen er begyndt at opføre sig normalt igen. De tog
også lidt afstand til os og sov i sofaen i stedet for hos os. Men det er
gået helt over igen, nu er de lige så kælne og klistrede som før. Og de
fungerer fint med hende den nye.

Mvh Helle

Fra : Katja Gøbel

Dato : 01-03-04 10:34

Det lyder beroligende. Men bryder mig stadig ikke om, at det virker som om
Fie (min gamle) er bange for ham den nye killing. Hun løber fra ham når han
kommer efter hende. Men det er ikke tagfat de leger. Hun undgår ham og løber
fra ham når han kommer. Underligt

Fra : Helle Madsen

Dato : 01-03-04 10:43

Det er da heller ikke helt pefekt her med de to gamle og den nye endnu. Der
kan komme et hvæs hvis de forskrækker hinanden, men jeg har grebet dem alle
tre i at sove sammen i en klump på sofaen en nat. Så tror bare de alle skal
ha tid til at definere deres egne grænser

Hilsen Helle

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 01-03-04 18:37

--

En mycket söt katt - och faktiskt väldigt lik Niels Vacker
färg på ögonen också.

Jag tycker sådär spontant att Cleo är ett namn på en honkatt - eftersom
Johan Kristian Homans (Jan Mårtensons deckare) siames heter Cleo de
Merode, och det är *definitivt* en honkatt. Men jag har inte heller
någon väldigt god idé Hmmm. Mogens? Eller är det *helt* fel - vet inte
vilka associationer namnet väcker hos dig/er.

Annars tycker jag nog att han ser rätt normal ut, tror inte du behöver
oroa dig så mycket om inte revbenen känns väldigt tydligt. Som många
andra har sagt så är kattungar i den åldern gärna lite "skrangliga". Du
har ju börjat mata honom med kvalitetsfoder, tror nog att det ska bli
bra

Hoppas Fie hämtar sig så småningom - det är så trist när ens katter
surar Du kan ju prova med lite "tvångskos", kosa med henne när hon
ligger ner, el lyft upp henne om hon tycker om att vara i famnen,
så länge hon inte vägrar helt. Hos oss brukar det inte ta så länge
innan "purrmaskinen" sätter igång om man håller katten i famnen
och nusser den riktigt ordentligt Då gäller det ju förstås att det
snarast är "jeg gider ikke slås om opmaerksomhet med den der nye dumme"
än att hon faktiskt gömmer sig. (Kristina försöker sig på kat-dansk

Lycka till!

h. Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Kate

Dato : 04-03-04 19:12

kweimer@cc.helsinki.fi (Kristina R M Weimer) wrote in

> Jag tycker sådär spontant att Cleo är ett namn på en honkatt -

Det var faktisk også min tanke. Vi havde en skuespiller som hed Cleo,
eller var hun egentligt ikke bakkesangerinde, nåmen hende tænkte jeg på
da jeg så navnet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-03-04 21:26

In article <40477184$0$13958$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Det var faktisk også min tanke. Vi havde en skuespiller som hed Cleo

Jeg tror det oprindeligt er en forkortelse for Cleopatra?
Flot navn til en kat - men jeg syns jo også til en hunkat