Ragamuffins - har nogen i gruppen set dem ~
Fra : Tove Pedersen

Dato : 27-02-04 20:50

Hej
For dage siden skrev nogen at de gerne ville ha' en stor kat. Det ville jeg
måske også. Men jeg vil ikke ha' en meget langhåret, mco eller nfo, ej
heller en med flad næse, som perser eller british shorthair. Så skrev nogen
om ragdoll, men jeg har set at der findes en afart af ragdolls, som hedder
ragamuffin, Den er lidt langhåret men skulle ikke kræve så vildt meget
pelspleje, og så findes den i alle farver og afskygninger og da jeg
allerhelst vil ha' en tortie kunne det godt blive en ragamuffin. Men fås de
overhovedet i Dk? De fleste kommer fra usa, men der er osse i italien og
østrig.
Det er rigtig store bamser og de ser nuttede ud på billeder, men har nogen
af jer set dem, evt. på udstillinger i udlandet? Og mon nogen bringer dem
hertil?
mvh
Tove

Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 21:10

Hejsan Tove!

hmmm, har lige været inde og se på "varene", jeg synes at de ser noget
"uens" ud mit, type.
nogle af dem ligner ragdoll´en, andre kryds med MCO eller NFC, pelsen er
også svær at lure.
Men Ragdoll`ens pels er absolut ikke noget problem. Der er ikke meget af
underuld, som feks. MCO og NFC kattene. pelsen er meget "plysset", det er
mest halen der er lidt langhåret.
Men jeg har aldrig før hørt om denne nye "variant", så det var da sjovt at
se!!
venligst Marie.

---
T-man

Fra : Birka Lund

Dato : 27-02-04 22:11

Vil bare sige, at maine coon'ens pels er yderst nem at holde, da der er
så lidt underpels. Så er det en nem pels at holde, så er mco også en
sikker vinder. Selvom man vel ikke kan holde sig fra i en hyggestund at
rede missen til den skinner og spinner højlydt :)

Birka Lund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 22:47

Hej Birka!
er der ikke stor forskel fra kat til kat inden for MCO? om de delvist er
ude eller ej?
Jeg har da set nogle eksemplarer der havde en imponerende pels, desværre
også nogle med de væmmeligste filterknuder. Jeg har ikke personlig erfaring,
spør`bare..(-:
venligst marie.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 28-02-04 09:16

> er der ikke stor forskel fra kat til kat inden for MCO? om de
> delvist er ude eller ej?
> Jeg har da set nogle eksemplarer der havde en imponerende pels,
> desværre også nogle med de væmmeligste filterknuder.

Hejsa

Jo der er forskel også på skovkattenes pesl, foder, udeliv og mange andre
ting spiller også en rolle. Men vi ahr typen der faktisk holder sin pels
selv og en der bare filter 5 min. efter den er redt helt igennem så der
er stor variation.

Men gennerelt så mener jeg at langt de fleste MCO og NFO er lette nok at
holde, hvis man nu hver aften bruger 5 min. hygge på at nulle med en kam
*ss*

MVH
Gitte
www.sacala.dk - Killinger ventes NU

Fra : Anja

Dato : 28-02-04 19:23

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote
> Men gennerelt så mener jeg at langt de fleste MCO og NFO er lette nok at
> holde, hvis man nu hver aften bruger 5 min. hygge på at nulle med en kam

Min er desværre ikke en af de nemme. Han haaaader at blive børstet. Faktisk
er det nok det værste man overhovedet kan gøre ved ham.

Bare et lille hjertesuk...

Anja

Fra : fam. Ager

Dato : 28-02-04 21:52

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men gennerelt så mener jeg at langt de fleste MCO og NFO er lette nok at
> holde, hvis man nu hver aften bruger 5 min. hygge på at nulle med en kam

Selv om vores raggie ikke er nogen kat der slider på børsten, er han da helt
fjoget med at blive børstet, og få klippet negle!! han er da betydelig
nemmere at soignere, end hunden er(-:
Hvad gør en stakkels filterkatteejer, når bæstet ikke kan og vil ha`det
børsteri, det må da være et mareridt!?. Ja hunde sætter man op på et
trimmebord og fast i en galge, som i mit tilfælde, når han (en cairn
terrier) skal have den store tur. Men det gør man vel ikke med en kat!.

Hilsen marie.

---
T-man

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-02-04 23:47

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> trimmebord og fast i en galge, som i mit tilfælde, når han (en cairn
> terrier) skal have den store tur. Men det gør man vel ikke med en kat!.

Du kan få noget som hedder en rullekam (untangler comb) personligt
foretrækker jeg modellerne med et håndtag, så man har lidt styr på
missen imens..

Men kort fortalt så ruller tænderne på dem og dermed trækkes der ikke
så meget i pelsen som ved en børste/kam.
Anastacia (dronningen i huset) er vild med sin og det har hjulpet
meget på lysten til at blive redt gennem efter at jeg gav hende en
sådan i fødsdagsgave

Helt erstatte en kam/børste synes jeg dog ikke at den kan...
Et fif kan være at have katten med ansigtet vendt væk, så tager man
fat bag forbenene og løfter katten så den står på bagbenene, samtidig
flyttes hånden frem så kattens forben, hviler på hånden og ryggen er
ind mod slaven. Jeg har et lavt bord og det passer fint med at hun
står med ryggen ind mod mine ben og jeg har en del styr på hende, når
hun skal redes/børstes på mavsen.

Faktisk går det helt fantastisk let, efter jeg fandt ud af det og da
hun har opdaget at det giver en cat-stick (ikke de tynde man køber i
kvickly) men nærmest en pølse, når hun er færdig. Ja, så plejer hun at
stå stille til vi er færdige, for jo før vi er det jo før får hun sin
guffer *SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : fam. Ager

Dato : 29-02-04 08:04

Hej henrik!
Jeg kender godt den omtalte kam!, Det lyder som om at du har fundet
fidusen!.
Som sagt, har jeg ikke selv de problemer, men jeg ville meget nødigt!
Marie.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-02-04 12:28

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> writes:

> Hej henrik!

Hej Marie

> Jeg kender godt den omtalte kam!, Det lyder som om at du har fundet
> fidusen!.

Jae efterhånden med en del vejledning fra stedet, hun boede før hun
opdagede mig *SS*
Samt en vis træning af Anastacia som var/er meget kilden på maven, til
at starte med var det gerne noget med nusnus og så tog hun fat i min
arm med forpoterne og tog mit håndled i munden sådan lige for at
markere, at hvis du bliver ved så bider jeg *GG*

men hun har ikke bidt igennem huden og tilgiver mig gerne ret hurtigt
igen, når vi har været "uvenner"..

Jeg skrev en artikel som hedder "kunsten at leve med en Maine Coon"
som ligger på www.mainecooninfo.dk om den første tid sammen med hende.

> Som sagt, har jeg ikke selv de problemer, men jeg ville meget nødigt!
> Marie.

Heller ikke her, til at starte med var det nu ikke lige ren lykke, det
med pelspleje. Men jeg ved at en dag bliver hun gammel og stiv i
kroppen og så er det for sent at starte op... Har også den fordel nu
at nullerbørgerne ikke bliver helt så store fordi jeg samler den løse
pels og gemmer den til pipperne begynder at bygge reder..