Gardasøen - Camping Bella Italia ?
Fra : Torben R

Dato : 03-03-04 13:07

Hej NG,

I år vil vi til Gardasøen. Vi vil gerne have en plads med stort poolområde,
og har set Camping Bella Italia på nettet - 5 pools, det ser jo godt ud.

Pladsen har kun 241 standpladser, men ca. samme antal bungalows til
udlejning.

De fotos der vises på deres hjemmeside viser næsten udelukkende bungalows,
pools etc.
og ikke noget som helst om campingpladsen.

Er der nogen i dette forum som har været på denne plads - kan den anbefales
?, eller er
det en "fabrik" beregnet til bungalow gæster ?

**

I næsten alle de brochurer vi har læst om campingpladser i Italien står der
at der skal
benyttes badehætte i poolområdet - men alle billeder i brochurer etc. viser
badende gæster
uden hætte - øhhhh er det et påbud som skal efterleves, eller tager man
"let" på det i Italien ?

Samtidig står der også ofte nævnt at det "koster lidt" at benytte
faciliteterne ? Der står bare
aldrig hvilke faciliteter det koster at bruge. Er det generelt
poolområderne, eller sports aktiviteterne
- altså leje af tennisbane eller ligende ?

På forhånd tak for svar.

--
Torben R

Fra : Henrik V.H.

Dato : 04-03-04 07:15

Vi lejede, år 1 før vi blev campister, et mobilhome på denne plads.
Pladsen er som sådan ok, som du nok kan regne ud, så kiggede jeg ikke så
voldsomt efter hvordan faciliteterne var for campister. Men Italienere er
vel Italienere (jeg arbejder på Metroen i Kbh.) og som sådan kan du regne
med at billederne ser bedre ud, end der er i virkeligheden.
Badeområdet var på det tidspunkt vi var der, 1997, gratis, men
badehættepåbud, dét var der. Hætterne var rimelig dyre på pladsen.

I selve byen er der ikke noget at skrive hjem om, dog er der en dejlig
atmosfære ved den lille havn. Specielt med en kold øl i hånden. Man kan gå
langs stranden og promenaden til byen.

Nåe i besøger området, og er man en lille smule barnlig anlagt, så er
GardaLand et must. Det ligger ca. ½ times kørsel fra Bella Italia.
Vi havde en kanon ferie i 10 dage på stedet.

Henrik

Fra : Torben R

Dato : 04-03-04 08:00

"Henrik V.H." <td253@hotmail.com> skrev i en meddelelse
snip:
> Badeområdet var på det tidspunkt vi var der, 1997, gratis, men
> badehættepåbud, dét var der. Hætterne var rimelig dyre på pladsen.

Tak for info, utroligt med det badehætte forbud. Surfede lidt rundt igår
aftes, og samtlige
campingpladser jeg fandt i Italien, var der på div. fotos ikke nogle af
gæsterne, som havde
badehætter på. Jeg har talt med kollegaer der har været på camping i
Italien, og de siger
at der ikke er krav om at skulle i bad/bruser inden poolområdet, men
badehætter JA.
Hvor er det så lige ideen er med det ?

> I selve byen er der ikke noget at skrive hjem om, dog er der en dejlig
> atmosfære ved den lille havn. Specielt med en kold øl i hånden. Man kan gå
> langs stranden og promenaden til byen.

Hmm, glæder mig allerede, især når det er -4 C. her til morgen

> Nåe i besøger området, og er man en lille smule barnlig anlagt, så er
> GardaLand et must. Det ligger ca. ½ times kørsel fra Bella Italia.

Yep, med 2 børn på 9 og 11 år er Gardaland indberegnet Faderen kan også
godt lide rutchebaner etc.

Henrik, tak for dit input

--
Torben R

Fra : Martin

Dato : 04-03-04 20:11

> [...]

> Hmm, glæder mig allerede, især når det er -4 C. her til morgen

> Yep, med 2 børn på 9 og 11 år er Gardaland indberegnet Faderen kan

Hej Torben

Vi har været på et på camping pladser i Italien og der skulle vi ikke bruge
badehætter.

Jeg har lige talt med nogle venner der har været på Bella Italia for to år
siden, og der skulle de ikke bruge badehætter i børne poolområdet, men kun
i det store svømmebassin.

Vi skal til Bella Italia d.10-24/6-2004 Hvornår skal i der ned ?

Mvh. Martin

Fra : Torben R

Dato : 04-03-04 21:42

Martin skrev:

> [...]
> i det store svømmebassin.
>
> Vi skal til Bella Italia d.10-24/6-2004 Hvornår skal i der ned ?

Vi er ikke sikker på det bliver Bella Italia, vi har også kig på

http://www.pianidiclodia.it/splash.html

Den ser også god ud. Rart at høre at det måske ikke er striks for
børnenes vedkommende. Ferien bliver nok i slutningen af skolernes ferie,
heller ikke bestemt - skal lige passe sammen med jobbet.

God tur til jer Martin.

--
Torben R