BE kort
Fra : Per H

Dato : 27-02-04 18:18

Sidder lige og tænker på hvor mange der har BE kort pga deres CV?

Er det ved at være normalt at CV bliver tungere og bilerne ligeså?

Hvad koster et BE kort, og er det pengene værd? Hvad koster det at
køre med en CV der er for tung? hvis polisen stopper en?

Er der noget med at CV reg. attest skal ligge i vognen?

Vh Per

icq 8212837

Fra : HC

Dato : 27-02-04 18:32

> [...]
>
> Hvad koster et BE kort, og er det pengene værd? Hvad koster det at
> køre med en CV der er for tung? hvis polisen stopper en?

Der er sikkert mange der tager BE kort har selv lige taget det pga for stor
CV
Jeg gav 3500.- alt incl her i køge sidste år.
Og nu er fruen også ved at have det i hus og prisen er stadig 3500.-
CV bliver jo størrer og har meget udstyr derfor bliver de tungre

Mvh Hans

Fra : Per H

Dato : 27-02-04 19:04

On Fri, 27 Feb 2004 18:31:52 +0100, "HC" <h@ns.dk> skrev:

>Der er sikkert mange der tager BE kort har selv lige taget det pga for stor
>CV

er det svært?
hvad lærer men som man ikke kan i forvejen?

skal man være tåbedum for ikke at bestå?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jørgen L

Dato : 27-02-04 23:50

> skal man være tåbedum for ikke at bestå?

Njaa næsten

Hilsen Jørgen

---

Fra : HC

Dato : 28-02-04 08:23

> er det svært?
> hvad lærer men som man ikke kan i forvejen?

SVAR: Måske at bakke om højre hjørne, det er nok der de fleste har det lidt
svært.

> skal man være tåbedum for ikke at bestå?

SVAR: Jeg klarede da den så...............................

Mvh Hans

Fra : Verner

Dato : 27-02-04 23:30

On Fri, 27 Feb 2004 18:18:15 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>Hvad koster det at køre med en CV der er for tung? hvis polisen stopper en?

Jeg mener det sidestilles med at køre uden gyldigt kørekort.

Det kan formentlig blive en økonomisk katastrofe ved en ulykkehvor
forsikringsselskabet ikke vil dække.

Nul kørekort - nul dækning !

Verner

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-02-04 00:26

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener det sidestilles med at køre uden gyldigt kørekort.

Nej. Uden gyldigt kørekort er bøden normalt 5000 kr. første gang.
Ved kørset, hvor man har B, men skulle have BE, er bøden 1500 kr.
Bødekataloget kan findes på www.politi.dk
Se under færdselslovens § 56

Kurt
/Leony har altid ret

Fra : Per H

Dato : 28-02-04 09:46

On Sat, 28 Feb 2004 00:26:08 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> skrev:

>Nej. Uden gyldigt kørekort er bøden normalt 5000 kr. første gang.
>Ved kørset, hvor man har B, men skulle have BE, er bøden 1500 kr.

Når man så har BE kort. er der så begrænsninger hvad man må trække?

er der stadig en totalvægt max?

Vh Per

icq 8212837

Fra : Allan hansen

Dato : 28-02-04 11:50

Ja. Du må køre en bil på max 3500 kg + en trailer (CV) på 3500 kg,
hvis bil er over 3500 kg skal du have kategori C/D storvogn, men
så må du kun trække 750 kg uden hængerkort til kategori CE/DE.

Tag det trailerkort og få løst det problem, man betaler gerne 100-
150.000 kr til en CV, men vil spare 3-4.000 kr til et trailerkort.

Mvh. Allan Hansen

Fra : Jack

Dato : 29-02-04 00:29

Hej......

Mange har fået kørekort til lastvogn i militæret, derfor kan man MED FORDEL
tage hænger kort CE, og kan så trække 64 tons forvogn og 64 tons hænger, som
igen bliver ubegrænset, hvis du kommer på blokvognskursus.

Det lyder meget brutalt, men så er man garderet til ETATEN finder på nye
skatte regler, for pengeindsamling.

Det er lidt sjovere, når man ikke har den bekymring om vægtgrænserne.....

Det er så kun hvad din bil (bremser, fjedre m.m.) må trække, der sætter
grænsen.

Hvem ved jo, hvornår reglerne igen bliver ændret......

Jeg mener at hvis man bliver taget 3. gang uden gyldigt kørekort er det 14
dage i brummen.

Hilsen

Jack