Bedste/billigste udbyder til den 'gamle' t~
Fra : ZUM

Dato : 26-04-01 08:42

Når man nu sidder i København S og kun har et Lasat Safire 560V USB modem, hvem skal man så vælge?

Prisen har høj prioritet og forbindelsen skal være stabil.
Div. services og support er ikke vigtigt.

Sååå. øh, Hvor ska' vi hen du?

mvh Jan

Fra : ASC

Dato : 26-04-01 14:20

SONOFON Internet
20 øre/min 08.00-19.30 man-lør
8 øre/min 19.30-08.00 man-lør + hele søndagen.

mvh
ASC

ZUM <zum@mail.flashmail.com> wrote in article
<v4kfet4kjq48k3q1b1vd1gvlo0rhue3t91@4ax.com>...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-04-01 15:05

"ZUM" <zum@mail.flashmail.com> wrote in message
> [...]
modem, hvem skal man så vælge?

> Prisen har høj prioritet og forbindelsen skal være stabil.
> Div. services og support er ikke vigtigt.

Tidszoner Hverdage <60 min. Lørdage <60 min. Søn,- og
helligdage <60 min.
06.00-19.00 24 øre 12 øre 12 øre 6 øre 6
øre 3 øre
19.00-23.00 12 øre 6 øre 12 øre 6 øre 6
øre 3 øre
23.00-06.00 6 øre 3 øre 6 øre 3 øre 6
øre 3 øre

Måske Telia Internet time..

Telia er har gode forbindelser... og en billig pris med deres Internet
Time,, hvor abonnementet er gratis.

Men du skal ikke forvente nogen god support,,

Fra : Gerner

Dato : 26-04-01 22:55

On Thu, 26 Apr 2001 16:05:28 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>"ZUM" <zum@mail.flashmail.com> wrote in message
>modem, hvem skal man så vælge?

>Telia er har gode forbindelser... og en billig pris med deres Internet
>Time,, hvor abonnementet er gratis.

Telia internet er elendig. Der deles servere med en masse andre i andre lande og
der er meget tit ingen forbindelse til serverne.

Sky dem som pesten.

>Men du skal ikke forvente nogen god support,,

Netop.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 27-04-01 19:58

Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Der deles servere med en masse andre i andre lande og
>der er meget tit ingen forbindelse til serverne.

Du lyder ikke som om du har den fjerneste idé om hvad du taler om...

Hvis jeg vil have fat i f.eks. serveren www.jubii.dk - skal jeg så
dele den med flere eller færre mennesker, hvis jeg kobler op med Telia
i forhold til f.eks. World Online?

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-04-01 21:22

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

>Hvis jeg vil have fat i f.eks. serveren www.jubii.dk - skal jeg så
>dele den med flere eller færre mennesker, hvis jeg kobler op med Telia
>i forhold til f.eks. World Online?

Et indlysende gæt er, at han snakker om de servere, der betjener
Telias kunder, f.eks. mail- og newsservere.

Hvis mit gæt er rigtigt, holder din jubii-analogi ikke.

Men om han har ret, skal jeg ikke kunne udtale mig om. (Jeg kan dog
tilføje, at jeg har et mailhotel med et halvt hundrede konti hos
Telia, og det kører kun tåleligt.)

>"Bilanalogier - nyhedsgruppernes Erasmus Montanus."

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Gerner

Dato : 28-04-01 00:11

On Fri, 27 Apr 2001 22:22:01 +0200, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]

>Men om han har ret, skal jeg ikke kunne udtale mig om. (Jeg kan dog
>tilføje, at jeg har et mailhotel med et halvt hundrede konti hos

Egen og andres erfaringer, specielt med newsserveren i stockholm, som deles af
en masse teliaselskaber i norden og andre steder.
Mailserveren er vel god nok, da det måske ikke er så mange brugere dagligt og
mængden af data minimalt til hver.

www serverne hos de fleste isp har vel en del overbelastning på visse tider, så
der kan man nok ikke sammenligne.
Man kan dog opleve at en www server kan være overbelastet hos 1 isp, men god nok
hos en anden.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-04-01 15:46

In article <skujets6co4nahrbqkf87o178fimo88u3g@4ax.com>, Gerner wrote:

>Egen og andres erfaringer, specielt med newsserveren i stockholm, som deles af
>en masse teliaselskaber i norden og andre steder.

Gerner, forstå nu at Telias newsserver står i Ejby!
Det har du fået at vide mange gang.

>Man kan dog opleve at en www server kan være overbelastet hos 1 isp,
>men god nok hos en anden.

Jaaaah, your point being?
Selvfølgelig kan en webserver der står hos en ISP være belastet,
samtidig med at en der står hos en anden ikke er det. Det samme gælder
for news og mail.

--
Andreas Plesner Jacobsen | To err is humor.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 26-04-01 21:43

"ZUM" <zum@mail.flashmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hvem skal man så vælge?

> Prisen har høj prioritet og forbindelsen skal være stabil.
> Div. services og support er ikke vigtigt.

Jeg tror du får brug for support med det modem..

--
Anders Ebbesen
Rob: "How does an average guy like me become the number one lover man in his

Fra : Gerner

Dato : 26-04-01 13:14

On Thu, 26 Apr 2001 09:42:17 +0200, ZUM <zum@mail.flashmail.com> wrote:

> [...]
>
>Prisen har høj prioritet og forbindelsen skal være stabil.
>Div. services og support er ikke vigtigt.

Hej Hugo, uanset hvad hastighed dit modem kører med, er det hastigheden generelt
på nettet der tæller minutter.
Så er spørgsmålet, uanset hvor billigt du kan få det, er den ISP's forbindelse
til nettet optimalt ? Normalt ikke, da de billigste minutpriser kan hænge sammen
med bunkebryllup med andre udbydere og en fælles linie til nettet, som kan ligge
i et andet land. Så frem og tilbage er ikke altid lige langt, men dobbelt så
langt, med langsom forbindelse til slet ingen forbindelse til følge.

Desværre findes der ingen statistik over udbydernes kvantitet på nettet.

Så en billig minutpris kan føre til dyrere opkobling i det lange løb.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 27-04-01 06:42

On Thu, 26 Apr 2001 14:13:46 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

> [...]
>i et andet land. Så frem og tilbage er ikke altid lige langt, men dobbelt så
>langt, med langsom forbindelse til slet ingen forbindelse til følge.

du lyder næsten som en marketingschef hos babeltech

Nu er det godt nok nogle år siden jeg har prøvet et analogt modem, men
findes der i dagens danmark fortsat isp'ere m. underdimensionerede
POP's, og ditto net?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Gerner

Dato : 27-04-01 12:01

On Fri, 27 Apr 2001 05:42:12 GMT, tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) wrote:

> [...]
>
>Nu er det godt nok nogle år siden jeg har prøvet et analogt modem, men
>findes der i dagens danmark fortsat isp'ere m. underdimensionerede

Ja, nævn 1 der ikke har det. Det er lettere end at nævne alle dem der har.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-04-01 18:31

On Fri, 27 Apr 2001 13:01:11 +0200, Gerner wrote:

>Ja, nævn 1 der ikke har det. Det er lettere end at nævne alle dem der har.

Og den påstand baserer du på hvad ?

Men jeg vil da godt postulere at TDC's net ikke er overbelastet eller under-
dimensioneret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Gerner

Dato : 28-04-01 20:53

On 28 Apr 2001 17:30:39 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Og den påstand baserer du på hvad ?
>
>Men jeg vil da godt postulere at TDC's net ikke er overbelastet eller under-
>dimensioneret.

Hvis du en dag lærer at læse, så gik det ud på pop servere med tilsvarende net,
som jeg mener de fleste isp bruger.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-04-01 12:18

On Sat, 28 Apr 2001 21:52:57 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Hvis du en dag lærer at læse, så gik det ud på pop servere med tilsvarende net,
>som jeg mener de fleste isp bruger.

ja?

Fra : Gerner

Dato : 29-04-01 22:52

On Sun, 29 Apr 2001 11:18:10 GMT, tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk) wrote:

>ja?

Læs dit indlæg og svar på det jeg svarer på. Det der jespervrøvl kan du bare
glemme, medmindre du har andet i hovedet.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-04-01 23:00

On Sun, 29 Apr 2001 23:51:38 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Læs dit indlæg og svar på det jeg svarer på. Det der jespervrøvl kan du bare
>glemme, medmindre du har andet i hovedet.

du er for sjov.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-04-01 00:51

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

KLIP

> du er for sjov.

Tror du ikke, Gerner kan få landbrugsstøtte?

mvh
Bjørn

Fra : Morten Wartou

Dato : 30-04-01 00:18

wrote:
> Læs dit indlæg og svar på det jeg svarer på. Det der jespervrøvl kan du
bare
> glemme, medmindre du har andet i hovedet.

Kære Gerner,

Jesper Skriver skriver ikke noget han ikke kan stå inde for - han er
tekniker, ikke marketingmand. Hvad baserer du din viden om udbydernes
manglende båndbredde på?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Gerner

Dato : 30-04-01 14:26

On Mon, 30 Apr 2001 01:17:31 +0200, "Morten Wartou"
<morten_remove_when_replying@wartou.dk> wrote:

> [...]
>
>Jesper Skriver skriver ikke noget han ikke kan stå inde for - han er
>tekniker, ikke marketingmand. Hvad baserer du din viden om udbydernes

Nu er det her overgået til børnehavenivå.
bye.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-04-01 14:35

On Mon, 30 Apr 2001 15:26:07 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>bye.

tak

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 01-05-01 15:56

Gerner <gm@telefona.dk> writes:

> Nu er det her overgået til børnehavenivå.

Og det magter du ikke at komme op på?

/Lars
--
Gerner, du er en idiot.

Fra : Jan Petersen

Dato : 01-05-01 14:55

Den Mon, 30 Apr 2001 01:17:31 +0200, "Morten Wartou"
<morten_remove_when_replying@wartou.dk> skrev:

>Hvad baserer du din viden om udbydernes
>manglende båndbredde på?

GVerner baserer sin viden på den simple kendsgerning at han selv er
blevet smidt ud af så mange seriøse udbydere at der nu kun er de
dårligste tilbage. Altså er han i denne sammenhæng (som i alle andre) at
betragte som sin helt egen private ekspert hvis "enorme" viden ingen
andre "desværre" har brug for.
--
mvh JP

Lottokupon med ikke udbetalt milliongevinst købes. Max. pris 50.-

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 29-04-01 15:09

Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

> Hvis du en dag lærer at læse, så gik det ud på pop servere med tilsvarende net>, som jeg mener de fleste isp bruger.

Jeg tror Jesper er ganske klar over, hvad POPs er.

Om du gør, er derimod mere tvivlsomt.
--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"Many people would sooner die than think; In fact, they do so." - Russell

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-04-01 16:19

On Sat, 28 Apr 2001 21:52:57 +0200, Gerner wrote:

>Hvis du en dag lærer at læse, så gik det ud på pop servere med tilsvarende net,
>som jeg mener de fleste isp bruger.

Ja - jeg fastholder min påstand.

At sige at en POP er overbelastet giver absolut ingen mening, ting der kan være
overbelastetede er aktive enheder (routere, switch etc.) og forbindelserne mellem
disse.

Ingen af delene er tilfældet i TDC's net.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Morten Boysen

Dato : 30-04-01 11:26

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message
> [...]
kan være
> overbelastetede er aktive enheder (routere, switch etc.) og

Det er normalt at definere en overbelalestet POP, som en POP med for få
porte til det kundegrundlag den understøtter. Det kunne f.eks. vise sig
ved at folk for optaget når de prøver at komme i kontakt til den
pågældende POP.

--
Morten Boysen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-04-01 11:32

On Mon, 30 Apr 2001 12:25:49 +0200, "Morten Boysen"
<morten.boysen@aub.dk> wrote:

> [...]
>porte til det kundegrundlag den understøtter. Det kunne f.eks. vise sig
>ved at folk for optaget når de prøver at komme i kontakt til den

men det ændrer hverken v. j skrivers udsagn, eller min mening om
*erner.

Thomas Jensen
http://pil.dk/

Fra : Morten Boysen

Dato : 30-04-01 12:29

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message
> men det ændrer hverken v. j skrivers udsagn, eller min mening om
> *erner.

Det var så sandelig heller ikke meningen.

--
Morten Boysen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 30-04-01 14:23

On Mon, 30 Apr 2001 12:25:49 +0200, Morten Boysen wrote:
> [...]
>porte til det kundegrundlag den understøtter. Det kunne f.eks. vise sig
>ved at folk for optaget når de prøver at komme i kontakt til den

Ifølge den definition så er TDC's pop's heller ikke overbelastet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer