DVD-Player og DVD+R
Fra : Morten

Dato : 14-03-04 13:14

Er der nogen som har erfariung med film brændt ned på DVD+R og Apple's
DVD player? Jeg har nu brændt 2stk på forskelligvis og ingen af dem
vil afspilles af Apples DVD player - hverken direkte eller via åben
VIDEO_TS.

Den første er en kopi af en af mine film, rippet med DVDbackup,
derefter processet med DVD2oneX og brændt ned på en UDF med Toast.
skiven afspilles fint med VLC og en stationær DVD afspiller. Apple's
kan kun afspille den hvis jeg kopierer VIDEO_TS mappen over på
harddisken.

Den næste er en DIVX som jeg har droppet på toast, fået dene til at
konvertere til PAL, lave menuer og encode. Samme resultat duer fint
når den kopieres til HD, afspilles fra VLC eller på en stationær
maskine.

mystisk??

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-03-04 08:26

Morten<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>konvertere til PAL, lave menuer og encode. Samme resultat duer fint
>når den kopieres til HD, afspilles fra VLC eller på en stationær

Jeg sidder med præcis samme problem her. Jeg er ved at sætte en G4 op
for min far, hvor han skal kunne overspille alle sine vhs film til
DVD.
Har indkøbt 50 DVD +R skiver, og bliver noget overrasket over at
konstatere, at Apples indbyggede DVD afspiller, kun afspiller DVD -R.

Jeg arbejder normalt på PC, og har ikke de problemer der, med Win DVD
og hvad der ellers findes. Men måske nogen kender en anden DVD Player
til Mac.

Fra : Morten

Dato : 17-03-04 10:36

On 2004-03-17 08:25:52 +0100, Kim Larsen <kimlarsen@mail.dk> said:

> [...]
> Har indkøbt 50 DVD +R skiver, og bliver noget overrasket over at
> konstatere, at Apples indbyggede DVD afspiller, kun afspiller DVD -R.

løsningen er at opdatere til Mac OS X 10.33

> Jeg arbejder normalt på PC, og har ikke de problemer der, med Win DVD
> og hvad der ellers findes. Men måske nogen kender en anden DVD Player
> til Mac.

VLC (Video Lan client)