Import af adresseliste
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-04 14:04

Hej
Hvordan importerer jeg adressebog fra OE til Mail??

PFT
OSXNewbie

otn

Fra : Morten Lind

Dato : 13-03-04 14:42

otn <> wrote:

> Hej
> Hvordan importerer jeg adressebog fra OE til Mail??
>
> PFT
> OSXNewbie
>
> otn

Åbn Mail>Arkiv/file>Importer postkasser>bingo
M.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 13-03-04 23:00

otn <> wrote:

> Hvordan importerer jeg adressebog fra OE til Mail??
Du mener nok: fra OE til Adressebog... [Mail og Adressebog er tæt
forbundne]

I OE markerer du alle (de ønskede) kontaktpersoner og trækker dem over i
en (Finder)mappe. Herefter skulle du have et antal vCards. Du åbner nu
mappen, markerer alle emner med æble-A og trækker dem til ikonet for
Adressebog i din Dock.
-bingo-

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 10:00

On 2004-03-13 23:00:10 +0100, no@way.dk (Jens Rasmussen) said:

> [...]
> en (Finder)mappe. Herefter skulle du have et antal vCards. Du åbner nu
> mappen, markerer alle emner med æble-A og trækker dem til ikonet for

Hej
Tak for budene. Jeg glemte vist lige en oplysning. Min OE befinder sig på
min gamle mac (9.2.2) og adresserne skal flyttes til min ny mac
(Panther)???
Jeg har prøvet metoden med at flytte adresserne via en mappe - men de viser
sig som clippings og kan ikke læses af adressebogen ;0(

otn

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-04 10:42

otn <> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet metoden med at flytte adresserne via en mappe - men de viser
> sig som clippings og kan ikke læses af adressebogen ;0(

Krydset RJ45 netkabel imellem de to maskiner - AppleTalk slået til begge
steder - Æble+K på den nye eller æblemenu > netværksbrowser på den gamle
- så kan du dele.
M.

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-04 11:25

otn <> wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet metoden med at flytte adresserne via en mappe - men de viser
> sig som clippings og kan ikke læses af adressebogen ;0(

når de viser sig som clippings har du ikke fået dem trukket rigtigt ud
(men blot som clippings :)

Træk dem ud igen, eller brug export funktionen fra OE.

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://rejser.tk

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-04 15:35

On 2004-03-14 11:24:33 +0100, michael.holm@anthro.ku.dk (Michael Holm)
said:

> Træk dem ud igen, eller brug export funktionen fra OE.
>
> -- Michael T. Holm
> http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://rejser.tk
> coach [at] toitsu.dk
> anthro-mailen virker ikke mere :)

Hej igen
Export funktionen i OE resulterer i en text fil. Uanset hvordan jeg trækker
navnene fra adresse bogen i OE ender de som clippings??. Problemet er -
hvis jeg har forstået det rigtigt - at OE ikke kan exportere i et format
adressebogen kan læse. Det er vel lidt utroligt hvis det er sandt.
Gode råd modtages.

otn

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-03-04 16:06

> [...]

> hvis jeg har forstået det rigtigt - at OE ikke kan exportere i et format
> adressebogen kan læse. Det er vel lidt utroligt hvis det er sandt.

Du kan prøve at kigge på denne her:
<http://www.metamedia.us/happymac/OEvCard/vCard.html>

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Michael Holm

Dato : 14-03-04 23:35

> [...]

> hvis jeg har forstået det rigtigt - at OE ikke kan exportere i et format
> adressebogen kan læse. Det er vel lidt utroligt hvis det er sandt.

æv jeg troede naivt at den virkede ligesom Entourage :(
Men Kaj's link ser da meget godt ud !!