/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Mærkelig skrift i Mail
Fra : UK


Dato : 12-03-04 15:57

Hej

Er der nogen i nyhedsgruppen der ved, hvorfor nogle indgående mails får en
cyrillic skrift. Har også optrådt på Safari ind imellem.
Ret så irriterende problem, enten må jeg kopiere teksten og sætte den ind
et andet sted, eller også læse mine mails på pc'eren, hvor de også kommer
ned (jeg arbejder mest på mac, så det er lidt trææææææls).
Jeg har været inde i mailindstillinger og ændre lidt på skrifterne der, men
det hjælper ikke en dyt.

Hilsen Ulla

Kører på en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.



 
 
msc (12-03-2004)
Kommentar
Fra : msc


Dato : 12-03-04 16:07

Har du installeret nye fonte fornyligt.

Det kan skyldes at der er 2 fonte af den samme type - prøv evt. at
tjekke fontbook efter om der skulle være 2 ens fonte.

Alternativ - vælg en anden font i Mail og Safari og genstart.

/martin

UK wrote:
> Hej
>
> Er der nogen i nyhedsgruppen der ved, hvorfor nogle indgående mails får en
> cyrillic skrift. Har også optrådt på Safari ind imellem.
> Ret så irriterende problem, enten må jeg kopiere teksten og sætte den ind
> et andet sted, eller også læse mine mails på pc'eren, hvor de også kommer
> ned (jeg arbejder mest på mac, så det er lidt trææææææls).
> Jeg har været inde i mailindstillinger og ændre lidt på skrifterne der, men
> det hjælper ikke en dyt.
>
> Hilsen Ulla
>
> Kører på en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.
>
>

UK (12-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 12-03-04 17:25


"msc" <spam@dotcph.dk> skrev i en meddelelse
news:4051d21a$0$1595$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Har du installeret nye fonte fornyligt.
>
> Det kan skyldes at der er 2 fonte af den samme type - prøv evt. at
> tjekke fontbook efter om der skulle være 2 ens fonte.
>

Jeg har først lige opgr. til Panther, problemet var der også i MaxOX 10.2.8.
Desuden bliver mine skrifter styret i Fontreserve. Men det kan da være en
mulighed med at det er dubletter, der går ind og forstyrer.

> Alternativ - vælg en anden font i Mail og Safari og genstart.
>
Har prøvet at vælge andre skrifter i indstillinger. Det hjælper ikke.

> /martin
>
> UK wrote:
> > Hej
> >
> > Er der nogen i nyhedsgruppen der ved, hvorfor nogle indgående mails får
en
> > cyrillic skrift. Har også optrådt på Safari ind imellem.
> > Ret så irriterende problem, enten må jeg kopiere teksten og sætte den
ind
> > et andet sted, eller også læse mine mails på pc'eren, hvor de også
kommer
> > ned (jeg arbejder mest på mac, så det er lidt trææææææls).
> > Jeg har været inde i mailindstillinger og ændre lidt på skrifterne der,
men
> > det hjælper ikke en dyt.
> >
> > Hilsen Ulla
> >
> > Kører på en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.
> >
> >



Morten (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-03-04 16:33

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> K?rer p? en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.

og har læsset hele adobe fontbook på den - eller noget i den stil?


--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

UK (12-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 12-03-04 17:26


"Morten" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse
news:4r19i1-ve.ln1@G5.reippuert.dk...
> UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:
>
> > K?rer p? en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.
>

Jeg har først lige opgr. til Panther, problemet var der også i MaxOX 10.2.8.
Mine skrifter bliver styret i Fontreserve.



> og har læsset hele adobe fontbook på den - eller noget i den stil?
>
>
> --
> Morten
>
> PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
> mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).



Morten (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-03-04 22:22

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> Jeg har f?rst lige opgr. til Panther, problemet var der ogs? i MaxOX 10.2.8.
> Mine skrifter bliver styret i Fontreserve.

jeg mente ikke "Adobe fontbook" men "adobe type library" eller i al
fald en masse skrifter. Jeg er ret sikker på at årsagen skyldes en
fontkonflikt.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

UK (13-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 13-03-04 08:06


"Morten" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse
news:o8m9i1-gp.ln1@G5.reippuert.dk...
> UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:
>
> > Jeg har f?rst lige opgr. til Panther, problemet var der ogs? i MaxOX
10.2.8.
> > Mine skrifter bliver styret i Fontreserve.
>
> jeg mente ikke "Adobe fontbook" men "adobe type library" eller i al
> fald en masse skrifter. Jeg er ret sikker på at årsagen skyldes en
> fontkonflikt.
>

Ja, det tror jeg også selv, men på hvilken måde. Jeg købte netop
Fontreserve, fordi jeg var blevet anbefalet det program, frem for suitcase.
Det skulle være bedre til at håndtere mange skrifter og evt. konflikter. Men
indrømmet jeg er nok aldrig rigtig blevet fortrolig med fontreserve. I
forvejen kendte jeg kun Atm, men det er vist, eller vil udgå.

Jeg har været ved at undersøge det med dubletterne. Der er et filter med
duplicate font ID, men jeg er i tvivl om, hvad det er i Fontreserve jeg skal
gøre for at fjerne evt. dubletter. Men det vil jeg studere nærmere, det
bliver nok først i eftermiddag.

Hilsen Ulla

PS. Er det dig, der er formand for den macforening, der var nævnt i et andet
spørgsmål? Hvis ja - foregår de fleste arrangementer på Sjælland, eller er
det nogenlunde ligeligt fordelt?
> --
> Morten
>
> PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
> mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).



Morten (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 13-03-04 11:31

On 2004-03-13 08:06:18 +0100, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> said:

> Ja, det tror jeg også selv, men på hvilken måde. Jeg købte netop
> Fontreserve, fordi jeg var blevet anbefalet det program, frem for suitcase.
> Det skulle være bedre til at håndtere mange skrifter og evt. konflikter.

Det er bestemt ikke min erfaring, i al fald ikke under OSX, hvor
Suitcase er det eneste rigtige anvendelige værktøj til skriftstyring.

> PS. Er det dig, der er formand for den macforening, der var nævnt i et andet
> spørgsmål?

Nej det er Morten Lind.

> Hvis ja - foregår de fleste arrangementer på Sjælland, eller er
> det nogenlunde ligeligt fordelt?

må jeg alligevel svare? mener alle arangamenter forgår på sjælland og
de kvartalsvise workshops altid i Herlev.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).


Morten Lind (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-03-04 12:09

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2004-03-13 08:06:18 +0100, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> said:
>
> > Ja, det tror jeg også selv, men på hvilken måde. Jeg købte netop
> > Fontreserve, fordi jeg var blevet anbefalet det program, frem for suitcase.
> > Det skulle være bedre til at håndtere mange skrifter og evt. konflikter.
>
> Det er bestemt ikke min erfaring, i al fald ikke under OSX, hvor
> Suitcase er det eneste rigtige anvendelige værktøj til skriftstyring.
>
> > PS. Er det dig, der er formand for den macforening, der var nævnt i et andet
> > spørgsmål?
>
> Nej det er Morten Lind.
>
> > Hvis ja - foregår de fleste arrangementer på Sjælland, eller er
> > det nogenlunde ligeligt fordelt?
>
> må jeg alligevel svare? mener alle arangamenter forgår på sjælland og
> de kvartalsvise workshops altid i Herlev.

Tak for hjælpen, navnebroder

Og til Ulla-Johnny: Det er rigtigt, hvad Morten her siger: Selvom
MacBruger er landsdækkende, afholder vi primært arrangementer på
Sjælland.

Dette skyldes to ting - dels findes der to jydske og en fynsk
machintoshforening, som allerede arrangerer events i både jylland og på
fyn, og vi går ikke på strandhugst, og dels har vi økonomien at tænke
på.

Vi ville økonomisk ikke kunne afholde noget i jylland uden at vores
kontingent måtte stige kraftigt.

Iøvrigt prøver vi at holde kontingentet så lavt, at alle macbrugere har
en relativ billig mulighed for at være med i mere end én forening.

Håber, det skabte lidt klarhed, ellers præsenterer vi os på:
http://www.macbruger.dk

Med mange venlige hilsener
Morten Lind
MacBruger, formand
(årligt medlemsskab:150,-)
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

UK (13-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 13-03-04 12:58


"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse
news:1gal5aw.e5171i1rfq27cN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com...
> Morten <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > On 2004-03-13 08:06:18 +0100, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> said:
> >
> > > Ja, det tror jeg også selv, men på hvilken måde. Jeg købte netop
> > > Fontreserve, fordi jeg var blevet anbefalet det program, frem for
suitcase.
> > > Det skulle være bedre til at håndtere mange skrifter og evt.
konflikter.
> >
> > Det er bestemt ikke min erfaring, i al fald ikke under OSX, hvor
> > Suitcase er det eneste rigtige anvendelige værktøj til skriftstyring.
> >



Nå, man lærer jo så længe man lever. På daværende tidspunkt (ca. 1 år
tilbage) kendte jeg hverken suitcase eller fontreserve, men hørte at
suitcase konfliktede især hvis man kørte Quark i Classic, så jeg valgte
fontreserve. Jeg troede så egentlig jeg skulle kassere programmet, når jeg
opgr. til Panther. Men var på et Appleseminar forleden, hvor jeg fandt ud
af, at det nok egentlig er bedst at fortsætte, frem for at lade
styresystemes fontbook overtage.

Men jeg må jo arbejde videre med at løse mit lille, men irriterende problem
i mailen.


> > > PS. Er det dig, der er formand for den macforening, der var nævnt i et
andet
> > > spørgsmål?
> >
> > Nej det er Morten Lind.
> >
> > > Hvis ja - foregår de fleste arrangementer på Sjælland, eller er
> > > det nogenlunde ligeligt fordelt?
> >
> > må jeg alligevel svare? mener alle arangamenter forgår på sjælland og
> > de kvartalsvise workshops altid i Herlev.
>
> Tak for hjælpen, navnebroder
>
> Og til Ulla-Johnny: Det er rigtigt, hvad Morten her siger: Selvom
> MacBruger er landsdækkende, afholder vi primært arrangementer på
> Sjælland.
>
> Dette skyldes to ting - dels findes der to jydske og en fynsk
> machintoshforening, som allerede arrangerer events i både jylland og på
> fyn, og vi går ikke på strandhugst, og dels har vi økonomien at tænke
> på.
>
> Vi ville økonomisk ikke kunne afholde noget i jylland uden at vores
> kontingent måtte stige kraftigt.
>
> Iøvrigt prøver vi at holde kontingentet så lavt, at alle macbrugere har
> en relativ billig mulighed for at være med i mere end én forening.
>
> Håber, det skabte lidt klarhed, ellers præsenterer vi os på:
> http://www.macbruger.dk
>

Det var netop henvisningen til dette link i et andet svar, der førte mig på
sporet af foreningen.
Du nævner to andre foreninger i Jylland, kan det passe, den ene hedder noget
med Macøstjylland, og er deres arrangementer/forening lig jeres?
Den anden er jeg ikke faldet over.

Hilsen Ulla

> Med mange venlige hilsener
> Morten Lind
> MacBruger, formand
> (årligt medlemsskab:150,-)
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]



Morten (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 13-03-04 13:13

On 2004-03-13 12:57:58 +0100, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> said:

> Nå, man lærer jo så længe man lever. På daværende tidspunkt (ca. 1 år
> tilbage) kendte jeg hverken suitcase eller fontreserve, men hørte at
> suitcase konfliktede især hvis man kørte Quark i Classic

det gjorde det ikke... Har sat en del Jaguar masiner op med QX4 og QX5
og Suitcase X (isdenhen er en del af dem opgraderet til Panther og XI).
Det virker fint.

> Men var på et Appleseminar forleden, hvor jeg fandt ud
> af, at det nok egentlig er bedst at fortsætte, frem for at lade
> styresystemes fontbook overtage.

Ja, den er helt igennem ubrugelig..

Suitcase og begrænset grad Masterjuggler er de eneste anstændige
fontmanagere til OSX. Suitcase hare n "allow overide System Fonts"
funktion som gør det hele lidt nemmere. Man behøvs ikke erstatte
systemskrifterene med PS udgaver (og det giver med garanti problemer)

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).


UK (13-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 13-03-04 14:13


"Morten" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse
news:oeabi1-ae1.ln1@G5.reippuert.dk...
> On 2004-03-13 12:57:58 +0100, "UK" <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> said:
>
> > Nå, man lærer jo så længe man lever. På daværende tidspunkt (ca. 1 år
> > tilbage) kendte jeg hverken suitcase eller fontreserve, men hørte at
> > suitcase konfliktede især hvis man kørte Quark i Classic
>
> det gjorde det ikke... Har sat en del Jaguar masiner op med QX4 og QX5
> og Suitcase X (isdenhen er en del af dem opgraderet til Panther og XI).
> Det virker fint.
>
> > Men var på et Appleseminar forleden, hvor jeg fandt ud
> > af, at det nok egentlig er bedst at fortsætte, frem for at lade
> > styresystemes fontbook overtage.
>
> Ja, den er helt igennem ubrugelig..
>


OK, så blev jeg da bekræftet i, at det er bedst at fortsætte med
fontreserve, i stedet for fontbook.



> Suitcase og begrænset grad Masterjuggler er de eneste anstændige
> fontmanagere til OSX. Suitcase hare n "allow overide System Fonts"
> funktion som gør det hele lidt nemmere. Man behøvs ikke erstatte
> systemskrifterene med PS udgaver (og det giver med garanti problemer)
>

Jeg synes det er lidt overvældende at skulle skifte til Suitcase, hvis det
blot er nogle få detaljer, jeg skal have på plads i Fontreserve. Har lige
været ved at kigge på det med gengangerskrifter. Det er sandsynligvis et
manuelt arbejde at fjerne evt. dubletter. Men hvis det kan løse problemet i
mailen, er det jo det, jeg må gøre. Jeg havde som sagt problemet før jeg
opgr. til Panther, så det lyder meget rigtigt at konflikten er nogle ens
fonte.
Der er tilsyneladende ikke særlig mange, der bruger fontreserve, så det var
måske en fejlinvestering ...


Hilsen Ulla
> --
> Morten Reippuert Knudsen
>
> PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
> mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).
>



Morten Lind (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-03-04 14:38


> > Ja, den er helt igennem ubrugelig..

Morten - hvorfor er FontBook ubrugelig? jeg oplever ikke bøvl, så du må
bruge andre sammensætninger, eller?
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Preben Bødker Nielse~ (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 13-03-04 16:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> > > Ja, den er helt igennem ubrugelig..
>
> Morten - hvorfor er FontBook ubrugelig? jeg oplever ikke bøvl, så du må
> bruge andre sammensætninger, eller?
> M.

Hvordan slår du fonte fra/til løbende?
Hvordan lader du FontBook automatisk åbne fonte, som kræves i et
dokument, der åbnes?

Fortsæt selv listen....

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Morten Lind (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-03-04 16:29

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:
>
> > > > Ja, den er helt igennem ubrugelig..
> >
> > Morten - hvorfor er FontBook ubrugelig? jeg oplever ikke bøvl, så du må
> > bruge andre sammensætninger, eller?
> > M.
>
> Hvordan slår du fonte fra/til løbende?
> Hvordan lader du FontBook automatisk åbne fonte, som kræves i et
> dokument, der åbnes?
>
> Fortsæt selv listen....
>
> /Preben

Jamen Preben - du må virkelig oppe dig - rent pædagogisk - Tænk på, at
jeg ikke aner, hvad du taler om, da jeg hverken kender FontReserve eller
Suitcase, så jeg véd jo ikke, hvad jeg går glip af, vel

Men at slå fonte til/fra kan man da godt - véd ikke, hvad du mener med
"løbende"?

Til det andet - det gør jeg da ikke - jeg åbner da alle de, jeg har,
hver gang Men det er måske dumt?

Glæder mig til forelæsning og tavleundervisning.....

(Er det ligeså møgkoldt ude i skoven, eller har du lidt mere læ end
hér?)
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

René Frej Nielsen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 14-03-04 01:06

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Suitcase og begrænset grad Masterjuggler er de eneste anstændige
> fontmanagere til OSX. Suitcase hare n "allow overide System Fonts"
> funktion som gør det hele lidt nemmere. Man behøvs ikke erstatte
> systemskrifterene med PS udgaver (og det giver med garanti problemer)

Suitcase har også Manage System Fonts der simpelthen "river" alle
fontene ud af systemet, lige bortset fra de allermest nødvendige. Det
har jeg valgt på arbejdet, og det virker, men man skal være lidt
forsigtig. Det giver lidt bøvl i nogle af Apple's programmer, hvis der
f.eks. ikke er nogen Helvetica aktiveret.

Men det vigtigste er pålidelig font management, så må skønheden lide
lidt

--
Mvh.
René Frej Nielsen
PowerMac G4 MDD Dual 867 Mhz

Morten Lind (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-03-04 14:40

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> Det var netop henvisningen til dette link i et andet svar, der førte mig på
> sporet af foreningen.
> Du nævner to andre foreninger i Jylland, kan det passe, den ene hedder noget
> med Macøstjylland, og er deres arrangementer/forening lig jeres?
> Den anden er jeg ikke faldet over.
>
> Hilsen Ulla

Hej Ulla

http;//www.macfyn.dk
http://www.macoestjylland.dk

Og så var der tidligere én til, men den kan jeg heller ikke finde

Hej fra
Morten Lind
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

Kaj Christiansen (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 13-03-04 14:54

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:
>
> > Det var netop henvisningen til dette link i et andet svar, der førte mig på
> > sporet af foreningen.
> > Du nævner to andre foreninger i Jylland, kan det passe, den ene hedder noget
> > med Macøstjylland, og er deres arrangementer/forening lig jeres?
> > Den anden er jeg ikke faldet over.
> >
> > Hilsen Ulla
>
> Hej Ulla
>
> http;//www.macfyn.dk
> http://www.macoestjylland.dk
>
> Og så var der tidligere én til, men den kan jeg heller ikke finde

Den ligger i ovenstående links:
<http://www.macoestjylland.dk/links.php>
der lister følgende:

Danske Macgrupper

MacBruger - Sjælland - http://www.macbruger.dk

MacFyn - http://www.macfyn.dk

Mac Biddet - Aabenraa - http://www.mac-biddet.dk

MacVærk - http://come.to/macvaerk/

MacKlub Aalborg - http://www.macklub-aalborg.dk/

InfiniteLoop, Herning - http://www.infiniteloop.dk/

MacMidtiMellem - malingliste - http://macmidtimellem.portland.co.uk/


mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !
Contact: Replace dk with com, and ofir with myrealbox

Morten Lind (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 13-03-04 15:08

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Den ligger i ovenstående links:
> <http://www.macoestjylland.dk/links.php>
> der lister følgende:
>
> Danske Macgrupper
>
> MacBruger - Sjælland - http://www.macbruger.dk
>
> MacFyn - http://www.macfyn.dk
>
> Mac Biddet - Aabenraa - http://www.mac-biddet.dk
>
> MacVærk - http://come.to/macvaerk/
>
> MacKlub Aalborg - http://www.macklub-aalborg.dk/
>
> InfiniteLoop, Herning - http://www.infiniteloop.dk/
>
> MacMidtiMellem - malingliste - http://macmidtimellem.portland.co.uk/
>
>
> mvh.
> Kaj.

Tak Kaj - så må vi vist også hellere få opdateret
M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]

UK (13-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 13-03-04 15:18


"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse
news:1gale05.g0hnjj1g0901oN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com...
> Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:
>
> > Den ligger i ovenstående links:
> > <http://www.macoestjylland.dk/links.php>
> > der lister følgende:
> >
> > Danske Macgrupper
> >
> > MacBruger - Sjælland - http://www.macbruger.dk
> >
> > MacFyn - http://www.macfyn.dk
> >
> > Mac Biddet - Aabenraa - http://www.mac-biddet.dk
> >
> > MacVærk - http://come.to/macvaerk/
> >
> > MacKlub Aalborg - http://www.macklub-aalborg.dk/
> >
> > InfiniteLoop, Herning - http://www.infiniteloop.dk/
> >
> > MacMidtiMellem - malingliste - http://macmidtimellem.portland.co.uk/
> >
> >

Tak skal I have, jeg havde fundet ind til denne oversigt på MacØstjylland.
Jeg kan se, der er en gruppe i mit nærområde, det ser godt nok lidt teknisk
ud, og man kan ikke umiddelbart se, hvem der står bag, men det skal jeg nok
finde ud af. Så nu har jeg lidt mere at studere ... man bliver jo aldrig
færdig i denne verden ...

Hilsen Ulla


> > mvh.
> > Kaj.
>
> Tak Kaj - så må vi vist også hellere få opdateret
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)]



Stig Leerbeck (20-03-2004)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 20-03-04 16:25

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> Hej
>
> Er der nogen i nyhedsgruppen der ved, hvorfor nogle indgående mails får en
> cyrillic skrift. Har også optrådt på Safari ind imellem.
> Ret så irriterende problem, enten må jeg kopiere teksten og sætte den ind
> et andet sted, eller også læse mine mails på pc'eren, hvor de også kommer
> ned (jeg arbejder mest på mac, så det er lidt trææææææls).
> Jeg har været inde i mailindstillinger og ændre lidt på skrifterne der, men
> det hjælper ikke en dyt.
>
> Hilsen Ulla
>
> Kører på en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.

Jeg oplever tilsvarende i enkelte programmer - herunder Mail - og jeg
bruger Suitcase under 10.3.3 og har desuden slået alle fonte fra i
"Skriftbog". Ikke desto mindre dukker den russiske udgave af Helvetica
(tror jeg- måske arial!) op.

Jeg går ud fra at det er programmerings-bøf og det bedste råd er nok,
det som du også har fået andetsteds fra, nemlig at benytte en anden
skrift i Mail.

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

UK (21-03-2004)
Kommentar
Fra : UK


Dato : 21-03-04 22:55


"Stig Leerbeck" <wannabee@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:1gayfrs.txoekc15m3u9sN%wannabee@post5.tele.dk...
> UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:
>
> > Hej
> >
> > Er der nogen i nyhedsgruppen der ved, hvorfor nogle indgående mails får
en
> > cyrillic skrift. Har også optrådt på Safari ind imellem.
> > Ret så irriterende problem, enten må jeg kopiere teksten og sætte den
ind
> > et andet sted, eller også læse mine mails på pc'eren, hvor de også
kommer
> > ned (jeg arbejder mest på mac, så det er lidt trææææææls).
> > Jeg har været inde i mailindstillinger og ændre lidt på skrifterne der,
men
> > det hjælper ikke en dyt.
> >
> > Hilsen Ulla
> >
> > Kører på en Power PC G4, 400 MHz, system MacOX 10.3.2.
>
> Jeg oplever tilsvarende i enkelte programmer - herunder Mail - og jeg
> bruger Suitcase under 10.3.3 og har desuden slået alle fonte fra i
> "Skriftbog". Ikke desto mindre dukker den russiske udgave af Helvetica
> (tror jeg- måske arial!) op.
>
> Jeg går ud fra at det er programmerings-bøf og det bedste råd er nok,
> det som du også har fået andetsteds fra, nemlig at benytte en anden
> skrift i Mail.
>

Hej Stig

Det hjælper ikke at ændre skrifterne i mailen, jeg har prøvet at vælge nogle
andre i indstillinger. Men det er de indgående mails, der er problemer med,
men kun i nogle af dem ... underligt nok.

Jeg har lige opdateret til system 10.3.3 og håbede det hjalp, men nej. Måske
det løser sig selv en dag, nogen gange sker der jo ting og sager der ikke
umiddelbart kan gennemskues.

Ulla


> --
> Stig Leerbeck
> www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408633
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste