OSX på pc
Fra : Olle

Dato : 12-03-04 11:23

da jeg godt kunne tænke mig at teste dette lidt inden jeg evt. skifter til
Mac, Er der så muligt at få osX til at køre på en pc.

Olle.

Fra : Troels Bang Jensen

Dato : 12-03-04 11:45

Olle wrote:
> da jeg godt kunne tænke mig at teste dette lidt inden jeg evt. skifter til
> Mac, Er der så muligt at få osX til at køre på en pc.
>
> Olle.

Nixxen. Det er skrevet til PowerPC arkitekturen, og der findes ikke (mig
bekendt) en emulator.

Mvh. Troels

Fra : Thomas Silkjær

Dato : 14-03-04 01:54

In article <c2s43s$1o9l$2@gnd.k-net.dk>,
Troels Bang Jensen <servo@kampsax.dtu.dk> wrote:

> Nixxen. Det er skrevet til PowerPC arkitekturen, og der findes ikke (mig
> bekendt) en emulator.
>
> Mvh. Troels

Næ.. For din egen skyld burde du kontakte en macbruger i nærheden og
høre om du må prøve systemet. Hvis det på mirakuløs vis skulle kunne
lade sig gøre at få OS X installeret, så ville du aldrig få samme
oplevelse af styresystemet på en PC som du ville på en PPC. Det ville
simpelthen være for ustabilt osv osv osv.
Computere handler jo heller ikke kun om styresystemer.. Du burde derimod
tjekke om de programmer du har brug for osv, findes til mac, eller om
der findes lignende alternativer/kloner.
Mac handler i høj grad også om selve hardwarens opbygning og
stabiliteten mellem de enkelte hardware enheder.. Få dig en oplevelse og
prøv OS X på en mac ;)

/Thomas Silkjær