Danske Netbank, fejlfyldt !!
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-03-04 10:33

Hej !
Jeg har fået Danske Netbank til Mac via Active Card, men den ser ud til
at være langt fra færdig. Dog gik den første overførsel ret hurtig, det
var da Danske Bank skulle hæve gebyret på 250,- for Active Card.

I går fredag d. 05-03- 2004 skulle jeg overføre nogle penge til en
konto. (OSX 10.2.8 + Safari 1.0) Jeg har ingen problemer med at logge
ind i min netbank med Active Card og kan fint komme ind til
"kontooverførsler". Jeg udfylder formularen og vælger til sidst overfør.
Se nu skulle der komme en popup hvor jeg kan se det jeg vil overføre,
nederst er der en kontrolkode som jeg skal bruge for at generere den
endelige kode med Active Card, men jeg oplever følgende..

1) der kommer slet ingen popup/dialogboks og intet sker selv om jeg
venter meget længe.

2) Popup'en kommer godt nok frem og jeg kan generere den endelige kode
og vælger derefter udfør, men der kommer nu en rød tekst frem hvor der
står at der er opstået en teknisk fejl og at jeg kan prøve igen,
ydermere kommer der en fejlrude som meddeler at der er en fejl som
kræver fornyet logon.

3) Popup'en kommer frem men den er tom, dvs. at jeg ikke kan læse hvad
det er jeg er ved at foretage, jeg har selvfølgelig en klar formodning
og prøver at acceptere den alligevel, med kontrolkode og udfør. Nu sker
der så det samme som i punkt 2) altså fejlmeddelelse og fejlrude med
samme beskeder....

Jeg har selvfølgelig ringet til Danske Bank's service folk, men de kunne
ikke løse problemet, de sendte en debug-menu og jeg har nu prøvet med at
identificere mig som MAC MSIE 5.2.2 og Windows MSIE6.0 og selvfølgelig
Safari.

Jeg har ligeledes prøvet at anvende IE 52.2 men den giver de samme
problemer som Safari...

Jeg kører system 10.2.8
Er der nogen som oplever noget lignende med Danske Bank / GB Bank med
Active Card ? løsningsforslag ??

PS: venligst ingen kommentarer om at hvorfor at jeg ikke skifter bank,
og at Vestbank og Jyskebank og Nørrenøvel-Landmandsbank virker fint
bla. bla. you know what i ......
--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-03-04 10:54

Et par skud i tågen:

1. Når du prøver med Safari, så HAR du slået "blokér ekstra vinduer" i
"Safarimenuen" FRA, ikke?

2. Kan det skyldes at man faktisk skal have Panther og/eller den nyeste
Java der fulgte med den sidste opdatering, for at få det til at du?

v.h

Maratin

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 06-03-04 13:11

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
> 2. Kan det skyldes at man faktisk skal have Panther og/eller den nyeste
> Java der fulgte med den sidste opdatering, for at få det til at du?

Det kan sagtens være nogle af svarene, men det vigtigste er vel at sætte
"debug" i Safari til at køre MSI (emulere Internet explorer) som
forklaret inden du logger dig på første gang.
--
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-03-04 14:10

Erik Skovgaard skrev:

> [...]

Jo det har jeg men, popupen kan faktisk forekomme både med den til og
fra.. den kan også forekomme både med og uden indhold ....

Det skal ikke undre mig, jeg har en stærk anelse om at ganske få har
testet i Jaguar.... og måske ikke alle funktioner.
men nu står der jo på deres website at det virker i Jaguar.

Safari version 1.0 til Mac OS 10.2 og nyere og version 1.2 til Mac OS 10.3

> Det kan sagtens være nogle af svarene, men det vigtigste er vel at sætte
> "debug" i Safari til at køre MSI (emulere Internet explorer) som
> forklaret inden du logger dig på første gang.

Det er jo netop det jeg har prøvet som jeg skriver i mit indlæg, jeg har
ligeledes prøvet i MSIE 5.2.2 men det virker heller ikke.

Måske skal jeg lige tilføje at jeg uden problemer kan gennemføre
betaling via indbetalingskort!!

Har i alle prøvet at overføre penge fra konto til konto ???

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-03-04 15:16

Nyt i sagen !!

Jeg kan overføre penge til min og andres konti, men kun hvis jeg
undlader at skrive besked til modtageren.. det er det går galt

Det er jo lidt

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-03-04 12:15

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Nyt i sagen !!
>
> Jeg kan overføre penge til min og andres konti, men kun hvis jeg
> undlader at skrive besked til modtageren.. det er det går galt
>
> Det er jo lidt

Jeg har også (Arb. Landsbank/EBC) haft problemer med dette når jeg
brugte æ, ø el. å. Hvis jeg gjrode dette, skulle jeg "helt forfra"
oprettelsen.

v.h
Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-03-04 19:53

Erik Skovgaard <mac10fjern@os.dk> wrote:

> Det kan sagtens være nogle af svarene, men det vigtigste er vel at sætte
> "debug" i Safari til at køre MSI (emulere Internet explorer) som
> forklaret inden du logger dig på første gang.

Nope - jeg kører fint m Automatic - og bankens mac-kyndig siger da også,
at det skal man endelig ikke.

Selv bruger jeg 10.2.8 m den Safari + Java der nu "hører til" - og har
kun mindre problem (som jeg selvflg. har meddelt banken): At hvis jeg
skal foretage betaling til udlandet (som går fint) er jeg nødt til at
logge af og på igen for at foretage yderligere betalinger.

Men som sagt: Mail deres kundeservice - det hjælper!

(er selvflg lidt pissed over at skulle betale 250,- for at være med til
at udvikle, men var der ikke mange, som ogsågjorde det med OSX?)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 06-03-04 23:22

Se lige her hvad jeg har fået i dag fra Danske Bank

-------Klip start------------

Jeg vil gerne starte med at beklage det forkerte råd du har modtaget.
Debuggeren til Safari skal ikke bruges i Netbanken. Alle funktioner
virker uden denne menu slået til. Jeg kan desværre ikke finde nogen
rapport på dig fra i går, men hvis du kan huske navnet på personen du
har talt med vil jeg tage en snak med vedkommende.

De problemer du oplever opstår ikke generelt. Jeg har netop gennemført
nogle kontooverførsler med tekst til modtager og de virker perfekt både
på Jaguar og Panther. Samtidig har jeg prøvet med en masse forskellige
tegn og Netbanken acceppterer alle. Jeg kan se i returteksten på din
overførsel at der opstår fejl ved læsningen af teksten. Fejlmeddelelsen
indikerer at teksten indeholder tegn Netbanken enten ikke modtager
korrekt eller ikke kan forstå. Jeg kan ikke se hvilken tekst du prøver
at skrive i feltet. Denne fejl kan opstå hvis man bruger et andet
tegnsæt end det man normalt bruger i Safari. Hvis du vælger menuen
"Safari -> Indstillinger -> Udseende" kan du se "Standardkodning". Prøv
at sætte den til "Vesteuropæisk (ISO Latin 1). Om du blokerer vinduer
eller ej bør ikke have nogen betydning i denne forbindelse. Samtidig kan
de også være en god idé at slette "bufferen" med gamle hjemmesider i
Safari. Den ligger på menuen "Safari -> Tøm buffer".

Hvis det ikke løser problemet må du gerne tage et skærmprint af billedet
med kontooverførslen lige før du klikker OK.

Jeg vil ikke ringe og forstyrre dig på en lørdag. Men hvis du har tid i
næste uge indenfor normal kontortid, vil jeg meget gerne ringe, så vi
kan undersøge problemet nærmere.

Med venlig hilsen
Morten Stavnsbjerg
Kundeservice

-----klip slut-----

Desværre så bruger jeg allerede Vesteuropæisk (ISO Latin 1) så det var
ikke svaret på problemet, men jeg finder nok ud af hvad der er
galt....en dag. Det er sgu da rimeligt seriøst at de arbejder på
sagen på en lørdag.

Nogen som har nogen ideer ?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-03-04 10:06

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Det er sgu da rimeligt seriøst at de arbejder på
> sagen på en lørdag.

-- ja, og lige præcis Morten Stavnsbjerg er en kompetent (og meget
venlig) mand. Han er den, som flere gange har hjulpet mig - jeg har kun
ros til overs til hans service (kompetence, svarhastighed osv osv)

-- men det er vist OT Nå nej, andre som har problemer kan jo i en
mail til kundeservice skrive att.: Morten Stavnsbjerg, subsidiært bede
om at tale med ham ved opkald.

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : McJohn

Dato : 08-03-04 09:09

> -- men det er vist OT Nå nej, andre som har problemer kan jo i en
> mail til kundeservice skrive att.: Morten Stavnsbjerg, subsidiært bede
> om at tale med ham ved opkald.
>
> venlig hilsen
>
> Martin
> --
> MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
>
> --and don't forget to boogie

Hej Martin
jeg har fulgt lidt med i den korrespondance du har haft med andre her i
gruppen, hvordan ville det se ud i enten netscape eller Mozilla.
Har du evt. noget POPUP killer software installeret.

Det er umidlerbart hvad jeg kan komme i tanke om.

Mvh
McJohn, husk et æble om dagen, er for lidt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-03-04 17:28

McJohn <postmaster@mlbit.dk> wrote:

> [...]
> gruppen, hvordan ville det se ud i enten netscape eller Mozilla.
> Har du evt. noget POPUP killer software installeret.

Hos mig virker det (nogenlunde) nu - i Safari (ogs jovt nok også
Mozilla). Med stor hjælp fra Morten Stavnsbjerg fra danskebank

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie