metode - ip netværk
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-03-04 23:00

Jeg har brug for i PHP at finde alle IP'er i et givent IP netværk,
f.eks. 192.168.1.0/24

Hvordan gøres det nemmest ? Er det noget med at udregne subnetmasken
og regne binært ?

Jeg er lidt blank for ideer til hvordan det gøres, et skub i den
rigtige retning ville være lækkert :) Evt. et link til et færdigt
modul...

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-03-04 23:14

On Wed, 10 Mar 2004 22:00:16 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Jeg har brug for i PHP at finde alle IP'er i et givent IP netværk,
>f.eks. 192.168.1.0/24
>
>Hvordan gøres det nemmest ? Er det noget med at udregne subnetmasken
>og regne binært ?

Kig på ip2long() og long2ip()

Så finder du antallet af IP-adresser, fx pow(2,(32-24)) i ovenstående.

Derefter laver du blot en løkke, hvor du kører antallet af IP-adresser
igennem, lægger dette til den oprindelige long'ede IP-adresse, og
long2ip'er den tilbage igen.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: også (og ikke osse)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-03-04 00:02

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in

> Kig på ip2long() og long2ip()

Geniale funktioner - dem havde jeg glemt alt om.

> [...]
> IP-adresser igennem, lægger dette til den oprindelige long'ede
> IP-adresse, og long2ip'er den tilbage igen.

Tusind tak, det var præcis hvad jeg manglede!

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-03-04 00:47

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote in

> Tusind tak, det var præcis hvad jeg manglede!

Og så vil jeg da lige dele hvad jeg kom frem til:
http://xn--skadulredet-x8as.dk/ipnet.phps (.php)

Er måske ikke verdens pæneste kode - men det virker :)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/