Lokal/Global scope i funktioner
Fra : Jimmy

Dato : 09-03-04 12:54

Hej

Jeg har en funktion, som skal inkludere en hel stribe filer med funktioner
i.

Problemet er, at alle disse inkluderede funktioner har lokalt scope for
funktionen der inkluderer dem.

Kan man globalisere funktionerne automatisk eller evt. hvis man kender deres
navn?

Mvh
Jimmy

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-03-04 19:33

On Tue, 9 Mar 2004 12:54:10 +0100, "Jimmy"
<nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>i.
>
>Problemet er, at alle disse inkluderede funktioner har lokalt scope for

Altså noget ala:

function hej () {
   include('flerefunktioner.php');
}

Hvor flerefunktioner.php selv laver nogle nye funktioner?

I så fald burde det gå automagisk - der er i hvert fald et eksempel på
'Functions within functions' på
http://dk.php.net/manual/en/functions.php

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jimmy

Dato : 09-03-04 19:44

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvor flerefunktioner.php selv laver nogle nye funktioner?
>
> I så fald burde det gå automagisk - der er i hvert fald et eksempel på

Herligt - Det virker jo.

Det jeg gjorde galt var at een af filerne var config.php og det var faktisk
bare variabler og ikke en funktion.
Variablerne fik lokalt scope og så fejlede alt.

Tak for hjælpen!

Mvh
Jimmy