Asus V 7100 og Win ME?
Fra : rjo

Dato : 25-04-01 22:24

Er der nogen der har fået V 7100 mx til at køre under Win ME,
hvis: med hvilken driver?
Ingen problemer med Win 98 og Win 2K
vh Richard Johansen

Fra : Peter Rinder

Dato : 26-04-01 08:50

Jeg kører WinMe med V7100/TV uden problemer.
Jeg bruger de medfølgende drivere (har også prøvet detonator men får ikke
bedre performance eller applications)
Så du må bare klø på.
Bare for en ordens skyld, hvilket bundkort kører du med?

/Peter

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 26-04-01 10:00

Jeg kører også med v7100 (2dv1 udgaven) og har prøvet det på Win98 og Me
uden de store resultater.

Min config er:
AMD K6-2 450Mhz
> 250 SDRAM (hhv. pc100 og pc 133)
Bundkort: EPOX EP-58 MVP3C-M (kører 100mhz på bussen)
VIA chipset (og har prøvet alle drivere fra 4.25 til 4.30beta)
Bundkort bios: Nyeste version
SoundBlaster Player 5.1
RealTek netkort
2 stk. IBM HD'er
Plextor cd-rw
ASUS v7100 2D1V

Har prøvet flg.
- ASUS drivere: De vedlagte drivere 6.18 og op til 6.31
- nVidea drivere: Fra 6.50 og op til 12.00

Har desuden forsøgt, at:
- bytte rundt på placeringen af mine pci-kort
- bruge computeren uden nogen som helst pci-kort
- rense bios'ens escd fra eksisterende irq'ere på pci portene

Faktum er, at jeg kun kan køre OpenGL og hverken DirectDraw eller
Direct3D.

Jeg kan derfor kun få min computer til at køre Half-Life (hvilket den så
også gør meget tilfredsstillende). Men jeg kan hverken køre DeltaForce 3
LW, Unreal Tournament eller afspille mpg/DivX.

HAr på fornemmelsen, at mine problemer kunne skyldes en software fejl.

Skulle nogen have ideer eller forslag til, hvordan problemer med v7100 i
det hele taget kan blive løst, er jeg også ret interesseret i at høre
mere !!

Mvh
Jakob Overgaard

Fra : rjo

Dato : 26-04-01 19:22

Så kom det op at køre(dejligt)
hos http://www.3dchipset.com/drivers.html fandt jeg de vises sten.
Den driver Asus anbefalede dur ihvertfald ikke.
vh Richard Johansen

Jakob Overgaard <jko@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AE7E376.F2A005E1@mail1.stofanet.dk...

Fra : Jakob Overgaard

Dato : 26-04-01 20:21

Godt at høre.

Da jeg selv havde prøvet alt og det eneste alternativ var at sende det til
testning hos min forhandler, forsøgte jeg mig med en "latency patch" i
eftermiddags.

Patchen er tiltænkt VIA chipset af 686'erne, men da jeg havde en 586'er tænkte
jeg what the...... Gik computeren ned, så var det næsten lige så godt som et
busted grafikkort *lol*

Og skidtet virker e x c e l l e n t ! !

Alt spiller max i OpenGL, D3d og DD

Til folk med et chipset, der går ned med SB Live! og specielt 5.1 eller som
har vanskeligt ved at overføre filer fra hardisk A til B uden fejl, kan jeg
stærkt anbefale patchen.

Fandt den vist nok hos http://www.viahardware.com/

Ellers kontakt feedback@networking.tzo.com som er programmøren bag hele
herligheden :)

/Jakob

Fra : Lars B. Nielsen

Dato : 26-04-01 20:22

"Jakob Overgaard" <jko@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører også med v7100 (2dv1 udgaven) og har prøvet det på Win98 og Me
> uden de store resultater.
> snip

Hej

Hvis du køre AGP x 2 , så prøv at sætte den til x1, det skulle kunne hjælpe
da de "gamle" Super 7 moboer ikke er specielt stabile ved AGP x 2. (både VIA
& ALI)

Køre nemlig fint her hos mig med AGP x 1.
Asus P5A
AMD K6 III 450
Asus V7100/T
Win ME