Programmere jpg-galleri, mangler en guide.
Fra : Peter Anskjær

Dato : 24-02-04 17:57

Hej Ng
Jeg har intet forstand på php eller MySQL. Jeg har dog siddet og rodet en
smule med det i dag og fået tilføjet lidt til en database og ændret lidt i
det. Nu er det at jeg gerne vil programmere et galleri til min side, den
ligger hos b-one. Jeg har dog forskellige problemer, jeg kan blandt andet
ikke få lov til at køre exif-funktioner, ved ikke om det er fordi b-one ikke
har installeret dem.
Jeg har siddet og læst på www.php.net, men synes der mangler nogle gode
guides. Derfor vil jeg høre om i kender til sider hvor der er guides i at
lave et galleri eller guides der kan skubbe mig i den rigtige retning.
Det jeg ønsker er, at jeg uploader billeder til min side, der skal så
genereres en side med thumbnails og derefter skal man så kunne vælge hvilken
opløsning man vil have billederne vist i. Jeg kommer sikkert til at
genopfinde den dybe tallerken, men så kommer jeg jo til at lære lidt om php
i mens hvilket jeg gerne vil.

Mvh
Peter

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-02-04 18:33

In news:403b823b$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Peter Anskjær <m@ybe.not> typed:
> Hej Ng
> Jeg har intet forstand på php eller MySQL. Jeg har dog siddet og
Syntes du ikke at du så skulle starte med noget mindre end et helt galleri?

--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Peter Anskjær

Dato : 24-02-04 18:41

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> skrev i en meddelelse
> In news:403b823b$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Peter Anskjær <m@ybe.not> typed:
> Syntes du ikke at du så skulle starte med noget mindre end et helt
galleri?

Næhh, jeg tænkte at hvis der var en god guide / tutorial så kunne det lade
sig gøre alligevel. Jeg spørger jo også efter andre guides, nogle hvor der
manipuleres med jpeg-billeder f.eks.

Mvh
Peter

Fra : RpR

Dato : 24-02-04 20:50

> Næhh, jeg tænkte at hvis der var en god guide / tutorial så kunne det lade
> sig gøre alligevel. Jeg spørger jo også efter andre guides, nogle hvor der
> manipuleres med jpeg-billeder f.eks.

Jeg ville starte med nogle grundlæggende guides i php og MySQL. Findes der
uden tvivl nogle guides om på nettet, ellers er der altid nogle dejligt
tykke bøger om emnerne

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Morten Graae

Dato : 24-02-04 21:58

Hvis du er interesseret kan jeg sende koden til det jeg har lavet så kan du
kigge der .

adressen er http://billeder.graae.info

Der er 4 filer - den tage mapper i mapper.

Det kan laves med mysql eller ej. Mysql tæller kun hvor mange gange de
enkelte sider er set.

Jeg uploader bare min billeder til min hjemmeside. php scriptet laver selv
tumbnails - hvis man vil se billeder i større størrelse generer den on the
fly. jeg har så valgt at den skal lave med største side på 600 pixels men
det kan man jo ændre som man vil i et link. Hvis man vil kan man se det
originale billede hvor kvaliteten er meget bedre en det php laver.