Har kørt en AIDA analyse på min PC.. mangl~
Fra : PM

Dato : 14-03-04 17:16

Nedenstående kineseri ( for mig) hvad betyder det ???
Bemærk problemanmærkningen

CPU Egenskaber
CPU Type Intel Celeron-A, 500 MHz (7.5 x 67)
Oprindelig Hastighed 500 MHz
L1 Kode Cache 16 KB
L1 Data Cache 16 KB
L2 Cache 0

CPU Fysisk Information
Type 370 Pin PGA
Størrelse 4.95 cm x 4.95 cm
Transistorer 19 million
Proces Teknologi 5M, 0.25 um, CMOS
Teknologi 154 mm2
Core Spænding 2.0 V
I/O Spænding 3.3 V
Typisk Forbrug 12 - 19 W (afhængig af clock hastighed)
Maksimalt Forbrug 17.5 - 28.3 W (afhængig af clock hastighed)

CPU Producent
Firma Navn Intel Corporation CPU Udnyttelses Grad
1. CPU 8 %

Problemer og Forslag
Problem Ingen CPU L2 cache fundet. Dette kan give ydelses problemer.

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-03-04 17:41

"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Nedenstående kineseri ( for mig) hvad betyder det ???
> Bemærk problemanmærkningen
[SNIP]
> Problemer og Forslag
> Problem Ingen CPU L2 cache fundet. Dette kan give ydelses problemer.

Det betyder såmænd bare at der ikke er nogen L2 cache i en Celeron. Det er
også ganske korrekt og cpu'en skal være sådan.
Det er også rigtigt at ydelsen er markant lavere uden L2 cache, sammenlignet
med en CPU med L2 cache.

Problemet kan løses ved at købe en CPU der ikke er en Celeron, så vil den
have L2 cache.

Fra : PM

Dato : 14-03-04 17:46

Tak Martin for et præcist og hurtigt svar.
Desværre er jeg ikke teknisk funderet, men jeg er lidt mere rolig nu. Der er
så ingen egentlige mangler på den kant.

Andet steders anbefaler den opgradering af Bios, men da jeg har set flere
advarsler mod dette, så holder jeg hænderne i lommen. Pc virker udmærket,
men en hurtigere maskine var sda at foretrække. Vil dog ikke skifte PC, da
dagens brugtpriser vil gøre min nuværende til Danmarks dyreste dørstopper.
Anden anvendelse findes vel næppe

Tak igen

PM

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-03-04 18:37

> [...]
> dagens brugtpriser vil gøre min nuværende til Danmarks dyreste dørstopper.

Hvis du ikke har problemer med pc'en, kan en bios opdatering ikke anbefales.
Ofte kan en bios opdatering give en smule mere ydelse og mere
kompatibilitet.
For det meste bringer bios opdateringer blot understøttelse af hurtigere
cpu'er.

Der er dog personer i nyhedsgruppen, der kan fíkse din bios chip hvis det
går galt.

Læs forresten lige min rettelse til mit tidligere indlæg.
Din Celeron har en smule cache, den bliver bare ikke detekteret af AIDA.

Fra : arc@na

Dato : 15-03-04 00:55

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in

> Hvis du ikke har problemer med pc'en, kan en bios opdatering ikke
> anbefales.

Ja: "If it ain't broke, don't fix it!"

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-03-04 20:50

PM wrote:
> Vil dog
> ikke skifte PC, da dagens brugtpriser vil gøre min nuværende til
> Danmarks dyreste dørstopper. Anden anvendelse findes vel næppe

Hvis din maskine kører fejlfrit og du kan køre de programmer du har
brugfor uden problemer, er en opgradering spild af penge. IMHO.

mvh
Henning

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-03-04 21:05

In article <c3229c$sdf$1@sunsite.dk>, ps98@Zteliamail.dk says...

> Anden anvendelse findes vel næppe

Mail-/web-server på en ADSL-forbindelse eller tekstbehandlingsmaskine.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Esben

Dato : 14-03-04 18:00

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40548b01$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> med en CPU med L2 cache.
>
> Problemet kan løses ved at købe en CPU der ikke er en Celeron, så vil den

Det er forkert, alle Celerons fra 300A og frem har L2-cache. 128KB på den PM
har. Problemet kan være at Windows ikke har registreret L2-cachen.

--
Esben

Fra : Martin Johansson

Dato : 14-03-04 18:34

"Esben" <nospam@gruf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
PM
> har. Problemet kan være at Windows ikke har registreret L2-cachen.

Ja ok, så har den en smule cache
Har regnet mig frem til at det må være en Mendocino socket 370.

Der er lidt mere om problemet her:
http://www.aida32.hu/aida32-faq.php?id=18
Men ingen løsning?