Hjælp til køb af spillemaskine
Fra : Erik

Dato : 12-03-04 10:41

Hejsa

Jeg har brug for lidt forslag til en ny spillemaskine. Jeg har grafikkort,
HD,diskettedrev, Cd-rom, Lydkort og 1GB PC2100 ram (1*512 og 2*256), som jeg
gerne vil bruge til der kommer flere penge i kassen....

Jeg er slet ikke inde i chipset osv. Mere Så hvad er jeres bud på
bundkort, cpu og cpu køler?

På forhånd tak
Erik

Fra : Leony

Dato : 12-03-04 12:18

In news:c2s0kv$4k1$1@sunsite.dk,
Erik <egpnewsNO_SPAM@hotmail.com> typed:

> Jeg er slet ikke inde i chipset osv. Mere Så hvad er jeres bud på
> bundkort, cpu og cpu køler?

Chipset bør være Nforce2.

Klassikeren er:

Bundkort = Abit NF7-S
CPU = Barton 2500+
Køler = Spire whisperrock IV
Priser kan findes på http://www.edbpriser.dk

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 12-03-04 14:31

Leony skrev:
> Chipset bør være Nforce2.

Jeps. Men hvis prisen er vigtig er der billigere alternativer.

> Klassikeren er:
>
> Bundkort = Abit NF7-S
> CPU = Barton 2500+
> Køler = Spire whisperrock IV
> Priser kan findes på http://www.edbpriser.dk

Men eftersom den RAM der skal genbruges er PC2100 vil maskineriet under alle
omstændigheder være hurtigere, hvis man vælger en CPU med 266 FSB. Dvs. at
et bedre valg er en XP 2400+ til 499 kr.

Hvis man vil spare på bundkortet kan man fint nøjes med et AsRock K7S8X:

Jeppe Seidelin Dam

Fra : Leony

Dato : 12-03-04 16:20

In news:c2se1n$jf1$1@dknews.tiscali.dk,
Jeppe Seidelin Dam <jeppedam@mailme.dk> typed:

> Men eftersom den RAM der skal genbruges er PC2100 vil maskineriet
> under alle omstændigheder være hurtigere, hvis man vælger en CPU med
> 266 FSB. Dvs. at et bedre valg er en XP 2400+ til 499 kr.

Citat fra oprindelig post:
[...]

Hvor lang tid der går, inden der kommer penge i kassen, skal jeg ikke
kunne sige, men vi må gå ud fra, at der ikke skal køres med PC2100 i ret
lang tid og derfor er der vel ikke grund til ,at købe noget der ikke kan
opgraderes på.

Fra : Erik

Dato : 12-03-04 16:54

> [...]
> kunne sige, men vi må gå ud fra, at der ikke skal køres med PC2100 i ret
> lang tid og derfor er der vel ikke grund til ,at købe noget der ikke kan

Ja, det er jo lige det... Forhåbenligt ikke mere ende en månede eller to....

Er der forresten nogle serie af Barton 2500+, man helst skal have fingerene
i? I gamle dage (4-5år siden) kunne det betyde en del.

Mvh
Erik

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-03-04 00:28

Leony skrev:
> [...]
> kunne sige, men vi må gå ud fra, at der ikke skal køres med PC2100 i
> ret lang tid og derfor er der vel ikke grund til ,at købe noget der

Og det var såmænd også derfor jeg kom med et bud på "et billigere
alternativ", så manden har noget at vælge imellem. Hvis der går
lang tid før resten af opgraderingen, eller hvis CPU og bundkort også
skal have et ordentligt nøk opad (f.eks. til Athlon 64), så kan man
ligeså godt nøjes med den billige variant jeg foreslog. Men ja, hvis
han har tænkt sig at opgradere til PC2700/3200 RAM, så giver XP
2500+ da nogle få procent ekstra ydelse. Jeg ville spare pengene på
RAM'en (og dermed vælge XP2400+) og så købe et monstergrafikkort.
Eftersom det skal være en spillemaskine, mener jeg at pengene bruges
bedst på den vis.

Men det kommer selvfølgelig an på hvor stort et budget der er (og bliver)
til rådighed.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Leony

Dato : 13-03-04 10:16

In news:c2th02$1ue$1@dknews.tiscali.dk,
> [...]

> skal have et ordentligt nøk opad (f.eks. til Athlon 64), så kan man
> ligeså godt nøjes med den billige variant jeg foreslog.

Det kan du selvfølgelig have ret i.
Vi tolkede den oprindelige post lidt forskelligt, mht hvor lang tid der
gik inden evt opgradering.

Man kan sagtens bruge PC2100 RAM i et bundkort. selvom det kan klare
hurtigere RAM.
Det er ikke engang sikkert, at man vil kunne mærke forskel i det daglige
brug

> [...]
> RAM'en (og dermed vælge XP2400+) og så købe et monstergrafikkort.
> Eftersom det skal være en spillemaskine, mener jeg at pengene bruges

Grafikkort havde OP selv skriver han i hvert fald (det må vi gå ud fra
er godt nok til OP behov - indtil videre).

Fra : Erik

Dato : 15-03-04 13:08

> Chipset bør være Nforce2.
>
> Klassikeren er:
>
> Bundkort = Abit NF7-S
> CPU = Barton 2500+
> Køler = Spire whisperrock IV
> Priser kan findes på http://www.edbpriser.dk
>
> --
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:

Det blev det valgte og der blev alligevel også 512MB PC2700 Ram

/Erik

Fra : Henning

Dato : 15-03-04 11:06

Xbox, Playstation?