HP PSC500 all-in-one til usb ?
Fra : Lars

Dato : 11-03-04 06:23

Min søster har et problem med hendes HP PSC500.
Hun har købt bærbar, som kun har usb tilslutninger bagpå.
Det kabel hun har til printeren er et alm. parallelt.

Kan printeren tilsluttes usb, og i så fald hvordan skal det
gøres ?

Hilsen
Lars

--

Mailen virker

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-03-04 08:24

Lars wrote:
> [...]
> Det kabel hun har til printeren er et alm. parallelt.
>
> Kan printeren tilsluttes usb, og i så fald hvordan skal det

Printeren skal tilsluttes en LPT port.
Anskaf en USB-til-LPT omsætter eller en ny printer (den har jo nogen år
på bagen).

Se mere om printeren http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html
og skriv PSC500 i søgefeltet midt på siden.

--
Jens callto://jensep

Where's that damn bunny when I need more batteries?

Fra : L.M.L.

Dato : 11-03-04 09:55

> Printeren skal tilsluttes en LPT port.
> Anskaf en USB-til-LPT omsætter eller en ny printer (den har jo nogen år
> på bagen).

Vil det sige at man kan "snyde" printeren med en sådan omskifter,
så den tror den er tilsluttet en LPT port ?
Hun er glad for printeren, så jeg tror ikke jeg får hende overtalt
til at købe ny.

> Se mere om printeren http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html
> og skriv PSC500 i søgefeltet midt på siden.

Har jeg prøvet, men jeg kan ikke finde noget omkring tilslutning (andet end
almindelig LPT)
Men takker for linket alligevel, man kan jo kun blive lidt klogere omkring
maskinen :)

mvh
Lars

Fra : L.M.L.

Dato : 11-03-04 10:22

Skal måske lige nævne at det er mig der er Lars fra
1ste post.

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-03-04 13:52

L.M.L. wrote:

> Vil det sige at man kan "snyde" printeren med en sådan omskifter,
> så den tror den er tilsluttet en LPT port ?
> Hun er glad for printeren, så jeg tror ikke jeg får hende overtalt
> til at købe ny.

Det ligner sådan en dims til 149,- hun skal bruge:

Parallel adapter - USB - parallel
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=133%2D00

men check lige med forhandleren at det er den rigtige.

> Har jeg prøvet, men jeg kan ikke finde noget omkring tilslutning (andet end
> almindelig LPT)

Nej, og det er jo fordi den kun har LPT stik.

> Skal måske lige nævne at det er mig der er Lars fra
> 1ste post.

Det havde jeg godt gættet

--
Jens callto://jensep

When the smoke alarm goes off, dinner's ready.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-03-04 15:15

Jens Petersen wrote:
> Parallel adapter - USB - parallel

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=133%
2D00

> men check lige med forhandleren at det er den rigtige.

Det er lige nøjagtig den:
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=133-00

Man sætter den ene ende i printeren og den anden ende
i maskinen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Lars

Dato : 11-03-04 21:37

> Det ligner sådan en dims til 149,- hun skal bruge:
>
> Parallel adapter - USB - parallel

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=133%2D00

> men check lige med forhandleren at det er den rigtige.

Har snakket med forhandleren, og det viser sig at det ikke kan lade sig
gøre at bruge denne adaptor.
Det er nemlig ikke et normalt "printerstik" som sidder på printeren -
det er et mini-stik som jeg ikke har set før.

Så det lyder som om det bliver nødvendigt med en ny printer alligevel.

hilsen
Lars

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-03-04 13:17

Lars wrote:

> [...]
> det er et mini-stik som jeg ikke har set før.
>
> Så det lyder som om det bliver nødvendigt med en ny printer alligevel.

Øv, det var ellers billigt hvis det virkede.

Så ved du hvad hun ønsker sig i fødselsdagsgave

--
Jens callto://jensep

Without fools the rest of us could not succeed. - Mark Twain.