Zoom på Creative WebCam NX Ultra
Fra : Lars

Dato : 05-03-04 20:03

Hej med jer.
Jeg har i øjeblikket et webcam siddende til at tage billeder af vores
fuglefoderbrædt. afstanden mellem cam og foderbrændt er ca. 3m. jeg kunne
godt tænke mig at komme tættere på, men det er ikke til at have en pind med
kameraet monteret på.
Nu er så spørgsmålet, hvordan er den zoom der er på Creative WecamNX Ultra.
Er det noget der kan afhjælpe mit problem.
Jeg har ikke kunne finde noget på nettet omkring den zoom. Jeg hår der er en
der har et sådan cam, og kan fortælle lidt om
Zoom funktionen.
Mvh Lars

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 05-03-04 21:51

On Fri, 5 Mar 2004 20:02:31 +0100, "Lars" <lars@invalid.dk> wrote:

> [...]
>godt tænke mig at komme tættere på, men det er ikke til at have en pind med

Køb et gl. videokamera og et grabberkort (evt. tv-kort) - det giver
langt bedre kvalitet end 99 % af alle webkameraer.

Eller køb et trådløst kamera, fx.
http://www.trust.com/products/product.htm?artnr=12955
og placér det på selve fuglebrættet. Så kan du også høre, når de
pipper...

>Nu er så spørgsmålet, hvordan er den zoom der er på Creative WecamNX Ultra.
Digital = ubrugeligt

>Er det noget der kan afhjælpe mit problem.

Hvis du kan lide billeder med store pixels og få detaljer, så måske...
>Jeg har ikke kunne finde noget på nettet omkring den zoom.

Læs Creatives hjemmeside:
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=555

KS

Fra : Lars

Dato : 06-03-04 13:04

> [...]
Ultra.
> Digital = ubrugeligt

> Hvis du kan lide billeder med store pixels og få detaljer, så måske...

Hej Igen.
Jeg har nu været ude for at se på noget videokamera og grabberkort (evt.
tv-kort).
Skal jeg have noget af rimelig kvalitet, ja så er prisen ca Kr. 20000.00
Så jeg opgiver projektet.
Mvh Lars