Printer og scanner - kun én parallel-port
Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-03-04 08:57

Jeg har en ældre scanner, som kun kan tilsluttes PC´en igennem Parallel-port
lige som printeren. Min PC har dog kun en par. udgang! Hvordan løser jeg
bedst (=billigst) dette problem?

Lars

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 04-03-04 09:28

"Lars Holm Thomsen" <aslaktoke@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en ældre scanner, som kun kan tilsluttes PC´en igennem
Parallel-port
> lige som printeren. Min PC har dog kun en par. udgang! Hvordan løser jeg
> bedst (=billigst) dette problem?

Køb et PCI controller kort med en ekstra parallel-port.

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-03-04 17:22

Så er det næsten billigere at købe en ny scanner.

"Morten Nørgaard" <morten.norgaardSPAMMINGNOTHANKS@uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:c26ojj$jku$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-04 09:33

In article <c26mpj$itr$1@news.net.uni-c.dk>, aslaktoke@yahoo.dk says...

> Jeg har en ældre scanner, som kun kan tilsluttes PC´en igennem Parallel-port
> lige som printeren. Min PC har dog kun en par. udgang! Hvordan løser jeg

Har scanneren ikke en "lige-igennem-printerport" ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-03-04 10:00

Du siger noget - det vil jeg lige undersøge, når jeg kommer hjem!

Tak for svaret!

Lars

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-03-04 10:04

On Thu, 4 Mar 2004 08:56:50 +0100, "Lars Holm Thomsen"
<aslaktoke@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har en ældre scanner, som kun kan tilsluttes PC´en igennem Parallel-port
>lige som printeren. Min PC har dog kun en par. udgang! Hvordan løser jeg
>bedst (=billigst) dette problem?

Tjah, hvad er billigst ?
Et PCI kort med to parallelporte koster 149,-
En scanner med USB port kan anskaffes fra 399,-
Begge priser er fra www.edbpriser.dk og skal tillægges forsendelse.

Valget afhænger naturligvis også af hvor god din nuværende scanner er.
Men med mindre du udskifter printeren vil problemet følge dig
fremover.

mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-03-04 10:07

"Jesper Hartoft" <posten@SpLoEsTt.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Valget afhænger naturligvis også af hvor god din nuværende scanner er.
> Men med mindre du udskifter printeren vil problemet følge dig

Ja, det har du ret i! Det kan nok ikke betale sig at købe ekstraudstyr her!
Parallel-porte er jo heller ikke lige fremtiden i disse USB-tider!

Tak for svarene til alle!

Lars

Fra : Anders Pedersen

Dato : 04-03-04 16:19

On Thu, 04 Mar 2004 10:03:40 +0100, Jesper Hartoft
> [...]

>Tjah, hvad er billigst ?
>Et PCI kort med to parallelporte koster 149,-
>En scanner med USB port kan anskaffes fra 399,-
Er den scanner til 399 os en der kan scanne ordenligt?

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 04-03-04 19:24

> Er den scanner til 399 os en der kan scanne ordenligt?

Og definitionen af "ordentligt" er så liige ??? -- Tror det er meget op til
hver enkelt person at vurdere om kvaliteten er den man forventer og ønsker
sig. Det siger sig selv at en scanner til 399.- kr, natuligvis ikke kan det
samme som en til 1999,- kr. Men her må man jo så holde op mod hinanden hvor
meget man skal bruge scanneren. Skal den anvendes ofte er det klart nok at
en til 399,- nok vil være i underkanten, men den kan nok scanne fint nok til
en "almindelig" familie (hvad det så end er). Det er faktisk sjovt nok
sådan, også inden for EDB, at pris og kvalitet hænger rimelig godt sammen.

Jesper

Fra : Lars

Dato : 04-03-04 13:49

> [...]
Parallel-port
> lige som printeren. Min PC har dog kun en par. udgang! Hvordan løser jeg

Du kan bare købe en A/B omskifter til en 50'er.

Lars

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 04-03-04 15:32

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote in message
> Du kan bare købe en A/B omskifter til en 50'er.

Det var måske en god ide! Tak for tippet!

Lars

Fra : Anders Pedersen

Dato : 04-03-04 16:23

<aslaktoke@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har en ældre scanner, som kun kan tilsluttes PC´en igennem Parallel-port
>lige som printeren. Min PC har dog kun en par. udgang! Hvordan løser jeg
>bedst (=billigst) dette problem?

En parellel scanner har to parellel prote
dvs. at printeren går gennem scanneren.
denne løsning er gratis

Hvis du skal scanne direkte dvs.kopirer fra scannet til printer så
skal det på hver sin port.

Du kan enten købe en usb- parrelel konverter
eller et parellel controler card til pci

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 05-03-04 00:17

Tusind tak for alle svar og forslag!

Når jeg nu - efter Jeres tips og opfordringer - ser ordentlig efter på
bagsiden af printeren, giver løsningen sig selv. Og så er det den gratis
én:::

Scanneren til PCén og printeren til scanneren! Det står oveni købet med
tekst!

Beklager at have besværet Jer med denne fadæse!

Lars