VoIP central
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-03-04 22:24

Nogen som kender til stykker hardware eller software som kan skabe en lille
hjemme VoIP central.

Evt. en computer som via modem (PSTN/ISDN) sender kaldet videre via LAN til
IP telefon(er). Og så samtidigt kan håndtere interne opkald.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 02-03-04 23:41

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
>
> Evt. en computer som via modem (PSTN/ISDN) sender kaldet videre via LAN til
> IP telefon(er). Og så samtidigt kan håndtere interne opkald.

Kig på asterix.org det er en komplet (VoIP-)telefon-central på en
linux-maskine.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 09:18

Henning Petersen Wangerin wrote:

> Kig på asterix.org

asterisk.org

> det er en komplet (VoIP-)telefon-central på en
> linux-maskine.

... som skal bruge et modem-kort eller lignende, for at der kan kaldes op
til/fra almindelige telefoner.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-03-04 12:38

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> crashed Echelon
writing news:404594a8$0$13953$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> .. som skal bruge et modem-kort eller lignende, for at der kan kaldes op
> til/fra almindelige telefoner.

Bare et alm modem kort eller specielt? Syntes ikke ligefrem de listede PSTN
kort lød som alm modems.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 13:28

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> writing news:404594a8$0$13953$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Bare et alm modem kort eller specielt? Syntes ikke ligefrem de listede PSTN

Det er længe siden jeg læste om det, men så vidt jeg husker kunne man
godt bruge et alm. modem-kort ved hjælp af et "hack".
Der er et andet system her, som bare kræver Voice-modem:

http://www.vocpsystem.com/index.php