Modem forkert hastighed
Fra : M.I

Dato : 29-02-04 21:56

Hej Ng

Jeg er ved at installere internet på min mormors pc. Modemmet er et eksternt
56k med den rette driver installeret. Alligevel tilslutter det kun med
28000, når det ringer op.
Det samme problem har jeg med min egen bærbare. Her bruger jeg en nokia card
phone 2 som modem, og jeg kører med high speed data, som skulle køre op til
56k, men den tilslutte også kun med 28000.
Hvad sker der i begge tilfælde, og hvordan kan det korrigeres?

Vh M.I

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-02-04 22:09

"M.I" <doe@(udelad-dette)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> 56k, men den tilslutte også kun med 28000.
> Hvad sker der i begge tilfælde, og hvordan kan det korrigeres?

DOS, Windows, Linix, C64 Basic, Amiga???
Hvilket operativ system bruger du/I?
Seriel modem eller USB (din mormors computer)?
Er det seriel, så tjek at porten er sat op til at køre med mindst 57.600
bps.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-02-04 22:14

"M.I" <doe@(udelad-dette)stofanet.dk> wrote:

> [...]
>56k med den rette driver installeret. Alligevel tilslutter det kun med

Nu er det meget meget længe siden jeg har siddet ved et modem.

Men så huldt jeg visker er 28K den reelle hastighed som modem'et kører med. De 56K opnås kun med kompression.

<mlr>

Fra : JK

Dato : 29-02-04 22:22

On Sun, 29 Feb 2004 21:55:48 +0100, "M.I"
> [...]

>56k med den rette driver installeret. Alligevel tilslutter det kun med

Er det en V90 driver ?

Den gamle historie er jo: hvad er ellers tilsluttet af fax, telefoner,
m.m. hos den gamle dame. Speciel de gamle B&O telefoner (JTAS) kan
ødelægge modemets hastighed. Prøv at trække de andre stik ud, og prøv
så med modem alene. Noget andet der har betydning er afstand til
centralen. Jeg har kun 800 m og har aldrig haft problemer.
Man skal naturligvis bruge et nummer hos udbyderen, der understøtter
k56. V90 er vist heller ikke nyeste standard mere. V92 ?

Hvis det er windows xp, så prøv med standard modem driver, k56.

mvh

John

Fra : M.I

Dato : 29-02-04 22:50

> Benjamin laziter@NOSPAMgyxi.dk skrev;
>DOS, Windows, Linix, C64 Basic, Amiga???
>Hvilket operativ system bruger du/I?

Hhv. Windows 98 på stationær, 98 SE på bærbar

>Seriel modem eller USB (din mormors computer)?

Serielt modem

>Er det seriel, så tjek at porten er sat op til at køre med mindst 57.600
>bps.

Ja, det er gjort.

-----
> [...]
> så med modem alene. Noget andet der har betydning er afstand til
> centralen. Jeg har kun 800 m og har aldrig haft problemer.

Problemet er, at det lille ikon i nederste højre hjørne (både på min mormors
og på min bærbare), som fortæller man er tilsluttet med hvilken hastighed,
hvor lang tid, hvor meget, der er overført osv. fortæller, at jeg er
tilsluttet med 28000. Pointen er, at forbindelsen synes at tage fejl af
modemmets specifikation eller kapacitet. Jeg har aldrig før været ude for,
at man får melding om at man er tilsluttet med en anden hastighed end
modemmets kapacitet lyder på. At der så reelt er et tab af hastighed af
forskellige grunde ved jeg godt.

Tak for hurtiug respons. Flere er selvf. meget velkomne

Vh M.I

Fra : JK

Dato : 01-03-04 09:21

On Sun, 29 Feb 2004 22:49:46 +0100, "M.I"

> [...]
>at man får melding om at man er tilsluttet med en anden hastighed end
>modemmets kapacitet lyder på. At der så reelt er et tab af hastighed af

Når man tilføjer en init-streng på: W2 får man at vide hvad der
konnektes med. Ellers skulle det da være ukendt, man tror det er max.
på 115 kbaud.

H0 kan få modemet til at holde kæft.

Foreslår derfor: W2&H0

mvh

John

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 01-03-04 00:57

M.I wrote:
> [...]
> 56k, men den tilslutte også kun med 28000.
> Hvad sker der i begge tilfælde, og hvordan kan det korrigeres?

Hvor mange telefoner og evt. af hvilken type sidder der tilkoblet
telefonnettet i huset/lejligheden?

Er det en "gammel" bolig med en evt. "gammel" telefoninstallation?

Desuden er forskel om Windows rapporterer portens hastighed eller
"linkets" hastighed.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>