Hvor mange MB på RAM-blok?
Fra : Jean

Dato : 29-02-04 16:26

Hej NG!

Hvordan ser man på en RAM-blok, hvor mange MB den indeholder?

Der er ingen klistermærker eller andet, som antyder noget?
Kan man se det ud fra antallet af "sorte kasser" eller?

Mvh Jean

--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-02-04 16:32

"Jean" <askme@ifyouwantit> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Hvordan ser man på en RAM-blok, hvor mange MB den indeholder?
>
> Der er ingen klistermærker eller andet, som antyder noget?
> Kan man se det ud fra antallet af "sorte kasser" eller?

Hvis du er heldig står der på de "sorte kasser" hvor store de er.
Det står formentlig i KB, dem lægger du så sammen og dividerer med 1024.
Hvis du så får et tal der ser underligt ud er det nok et modul med ECC, der
er nemlig en ekstra "sort kasse"
Du kan også tælle antallet af "sorte kasser" først, hvis der er et lige
antal, er det ikke ECC.

Fra : Jean

Dato : 29-02-04 16:35

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:404205d5$0$29369> Hvis du er heldig står der på de "sorte
> [...]
der
> er nemlig en ekstra "sort kasse"
> Du kan også tælle antallet af "sorte kasser" først, hvis der er et lige

Tak for svaret!

Der er 4 "sorte kasser" på den ene side, ingen på den anden side.
På den ene kasse står der:

"Infineon
HYB39S256160DT-7
0242
Fe 11026"

Mvh Jean

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-02-04 16:48

> [...]
> der
>
> Tak for svaret!
>
> Der er 4 "sorte kasser" på den ene side, ingen på den anden side.

Hmm det er åbenbart ikke størrelsen på den "sorte kasse" der er angivet.

Men en google søgning på: "HYB39S256160DT-7"
sagde mig at det er et 256MB modul, det passer også med at der står 256 i
"koden" ovenfor.
De "sorte kasser" er hver på 64 MB 64x4=256 MB

Se også her:
http://www.infineon.com/cgi/ecrm.dll/ecrm/scripts/parameter_overview.jsp?oid=13526
Her er mere om netop det modul
http://www.infineon.com/cgi/ecrm.dll/ecrm/scripts/prod_ov.jsp?oid=13526

Det kan tilsyneladende køre 133 MHz ved timings 2-2-2.

Fra : Jean

Dato : 29-02-04 16:51

Martin Johansson skrev:
> Men en google søgning på: "HYB39S256160DT-7"
> sagde mig at det er et 256MB modul, det passer også med at der står 256 i
> "koden" ovenfor.

Hmm, når jeg sætter den i en maskine så får jeg kun 64 MB. Har prøvet i 2
maskiner.

Det kan ikke være de 16, der står... altså 16 x 4 = 64 ?

/ Jean

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-02-04 18:02

> Hmm, når jeg sætter den i en maskine så får jeg kun 64 MB. Har prøvet i 2
> maskiner.
>
> Det kan ikke være de 16, der står... altså 16 x 4 = 64 ?

Denne kode: "HYB39S256160DT-7" passer på et 256 MB modul og ikke andre.
Men nummeret passer på et 16Mx16 og du har kun fire "kasser"
Hmm meget underligt?
Men 16Mx4 er jo netop 64.

Det er nok et 64MB modul, men koden forvirrer míg lidt.

Fra : Peter Pan

Dato : 29-02-04 20:39

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:40421ae3$0$29358$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Hmm meget underligt?
> Men 16Mx4 er jo netop 64.
>
> Det er nok et 64MB modul, men koden forvirrer míg lidt.

I mine øjne liger ovenstående modul da et 128 MB modul.

Hver chip er på 256 M_bit_ - svarende til 32 MByte. og med 4 chips giver det
128 MB.

Hvis det bliver vist i en computer som 64 MB, er det nok fordi chipsættet i
computeren ikke understøtter 256 Mbit chips. (det gør de fleste ældre
chipset ikke)

Mvh
Anders

Fra : Martin Johansson

Dato : 29-02-04 20:56

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det bliver vist i en computer som 64 MB, er det nok fordi chipsættet
> computeren ikke understøtter 256 Mbit chips. (det gør de fleste ældre

Argh, det er 256 MBit, det står der også på Infeneons side, sådan går det
når man har lidt travlt.
Men antallet af chips passer ikke sammen med det infeneon opgiver for et
modul med den kode.

Fra : [DK6400] Brian Balde~

Dato : 29-02-04 16:35

"Jean" skrev

> Hvordan ser man på en RAM-blok, hvor mange MB den indeholder?
>
> Der er ingen klistermærker eller andet, som antyder noget?
> Kan man se det ud fra antallet af "sorte kasser" eller?

Mjarhh..............

Er der intet kendskab til størrelsen på blokken.....har du intet andet
alternativ end at foretage en Google-søgning på tallene på selve chips'ene.

Good luck.

Brian

Fra : Thunder

Dato : 05-03-04 15:52

Det er også muligt at din pc skal have dobbelsidet ram. Får den kun
enkeltsidet tæller den kun halvdelen op. Kig i manualen om det står high
density = dobbeltsidet eller low density = enkeltsidet.

--

---------

Skriv til thunder@pc.dk eller educare.ph@get2net.dk eller igen
thunder@get2net.dk

Ovenstående hører alt sammen til under Educare Philippines.

Med venlig hilsen

Jan Johansson

"[DK6400] Brian Baldersbæk" <Lindgaard.BaldersbaekFJERNES@Stofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:40420695$0$1260$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Thunder

Dato : 05-03-04 15:53

Har du ikke manualen så giv mig partnummeret på Motherboardet (bundkortet)
og evt. producentens navn og jeg skal finde ud af det for dig.

--

---------