bluetooth hvordan virker det
Fra : klaus svendsen

Dato : 29-02-04 14:30

Hej

Jeg har en t610 telefon. Jeg har leget lidt med infarød og en bærbar pc. Jeg
kan bestemt godt se fordele ved at koble disse maskiner sammen. Jeg vil dog
gerne have min stationære, som ikke har infarød koblet sammen med min
telefon.
Dert kommer bluetooth ind i billedet.

Hvor langt kan bluetooth række, og skal der være direkte forbindelse mellem
de to ting?

hvilken usb-bluetooth ting kan anbefales. Der er jo forskellige priser, og
sikkert også kvalitet?

på forhånd tak

Klaus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-02-04 14:58

"klaus svendsen" <klausberghFJERN@mail.tdcadsl.dk> crashed Echelon
writing news:4041e974$0$29403$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Hvor langt kan bluetooth række, og skal der være direkte forbindelse
> mellem de to ting?

Ca. 10 meter og nej, ellers ville blutooth mus være en skandale.

--
Bjarke Andersen

Fra : Brian Lund

Dato : 29-02-04 15:51

> Hvor langt kan bluetooth række, og skal der være direkte forbindelse
mellem
> de to ting?

Bluetooth "kører" på radiobølger, og de kan jo se igennem det meste...

> hvilken usb-bluetooth ting kan anbefales. Der er jo forskellige priser, og
> sikkert også kvalitet?

Det ved jeg ikke, men mon ikke det ene er så godt som det andet?

Brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-02-04 16:01

klaus svendsen skrev :
> [...]
> de to ting?
>
> hvilken usb-bluetooth ting kan anbefales. Der er jo forskellige priser, og

Har også en T610 og købte en Bluetooth hub i Zitech til 245 kr. Virker fint.
Det vanskeligste er at forst at det er så nemt!
Man skal bruge det der program "Stifinder" - så har man styr på mobilen!
Send to Bluetooth - pling telefonen skriver modtaget!
Kopier fra telefonen ? Åbner bluetooth mappen (for en gangs skyld ikke noget
drevbogstav blot en mappe My Bluetooth Places).

Men rækkevidden er jeg lidt i tvivl om. Et par meter går fint, men 5 er nok
noget nær maks.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-02-04 19:15

Michael Lund Sørensen skrev:

> Men rækkevidden er jeg lidt i tvivl om. Et par meter går fint,
> men 5 er nok noget nær maks.

Der er vist forskel på rækkevidden, afhængig af, hvilken BT-version
enheden kører med. Mit diNovo-sæt rækker ret langt og går snildt
igennem flere vægge på vejen. Den anden dag tog jeg tastaturet med
ud i garagen (det trængte til at blive blæst rent for krummer), som
ligger næsten 10 meter væk fra det rum hvor PC'en står. Da jeg kom
tilbage til computeren, havde den åbnet en hulens masse vinduer,
så jeg kan styre den ude fra garagen, hvis jeg skulle få lyst til
det. Det kunne jeg ikke med mit gamle tastatur med en "almindelig"
trådløs forbindelse (også fra Logitech).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-02-04 20:23

> [...]
> det. Det kunne jeg ikke med mit gamle tastatur med en "almindelig"
> trådløs forbindelse (også fra Logitech).

OK
Hvis jeg lægger min telefon i køkkenet (uden vægge imellem) så er der ikke
forbindelse. Og så langt væk er mit køkken altså heller ikke
Jeg tror på at Logitech er bedre end et "noname" produkt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- hvor meget porto skal der på en brevdue ?

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-02-04 21:24

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Mit diNovo-sæt rækker ret langt og går snildt >igennem flere
>vægge på vejen. Den anden dag tog jeg tastaturet med ud i garagen
>[...] som ligger næsten 10 meter væk fra det rum hvor PC'en står.

Glimrende! Så har naboen også glæde af dine indtastninger

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-02-04 20:29

Michael Lund Sørensen skrev:

> Hvis jeg lægger min telefon i køkkenet (uden vægge imellem) så
> er der ikke forbindelse. Og så langt væk er mit køkken altså
> heller ikke

Pt. har jeg ikke andet end mus og tastatur i bluetooth.
Når debilen engang har udtjent sin værnepligt, køber jeg nok en
med bluetooth, for det tyder på at være en smart ting og som du
selv skriver et andet sted i tråden, så er det overraskende hvor
simpelt det er at bruge.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-02-04 21:31

Peter Loumann skrev:

> Glimrende! Så har naboen også glæde af dine indtastninger

Jeg tvivler. For det første tror jeg ikke naboerne ved hvad en
computer er og for det andet så er signalet krypteret, så vidt
jeg ved. Der skulle vist være bedre sikkerhed for, at signalet
ikke går ind og forstyrrer andre enheder. Det har jeg læst et
eller andet sted i hvert tilfælde, men hæng mig ikke op på det.
Måske er det bare en gang reklamegas, men jeg tror det nu ikke,
for med mit tastatur og mus, skal man indtaste en kode for at
få kontakt med USB-hubben og først når den kode er indtastet,
kan de kommunikere med hinanden. Ellers ikke.

--
Hilsen
Madsen