Kursudvikling
Fra : Mk

Dato : 14-03-04 11:10

Hej gruppe

Er der nogen som kender et sted hvor jeg kan finde oplysninger om de danske
aktiekurser? Jeg tænker på en nærmere beskrivelse af, hvad udsvingende har
skyldtes. Det skal bare være for 1990'erne

Venlig hilsen
Mk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-03-04 14:11

"Mk" <ask@non.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aktiekurser? Jeg tænker på en nærmere beskrivelse af, hvad udsvingende har
> skyldtes. Det skal bare være for 1990'erne

Hvad med http://www.cse.dk ?

De fleste udsving skyldes ikke noget - medierne finder som regel
"forklaringen" *efter* at et udsving har gjort folk opmærksomme på at der
foregår noget i en aktie!

Fra : Jens@dtext.news.tele~

Dato : 17-03-04 20:28

"Mk" <ask@non.dk> wrote in message
> [...]
> aktiekurser? Jeg tænker på en nærmere beskrivelse af, hvad udsvingende har
> skyldtes. Det skal bare være for 1990'erne

Der findes nogle gode makroøkonomiske grafer her:
http://www.trojka.dk/iok/indholdlink.pdf

så kan du selv prøve at kombinere dem med grafer for aktiemarkedets
udvikling
og se hvilke ting der evt. kan forklare udsvingene (volatiliteten) i
aktiemarkedet.

Vh. Jens