Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
geforce hakkeri spil
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 13-03-04 18:02

geforce 4 484 go sidder i en aldi medion 6100 bærbar 2,6 mhz intel 512 mb
ram med xp home og det hakker og fryser når jeg spiller battle on over
nettet. endvidere fryser det når jeg spiller ill2 (flysimulering og kamp)
1. er det mangel på ram ?
2. er det grafikkortet der ikke er sat rigtigt op ?
3. er det bare dårligt programmeret ?
4. eller noget helt andet jeg ikke har tænkt på ?

Fra : Zulu

Dato : 13-03-04 18:27

Jens Jacob Buus wrote:
> [...]
> 2. er det grafikkortet der ikke er sat rigtigt op ?
> 3. er det bare dårligt programmeret ?
> 4. eller noget helt andet jeg ikke har tænkt på ?

Typisk Medion-varme-problem. Din CPU bliver overophedet og clocker ned for
ikke at brænde af. Dette skyldes at Medion/ Mitac (eller hvem, der nu har
produceret maskinen), ikke har tilpasset kølesystemet til den CPU der er sat
i.
Brug groups.google.com til at søge tilbage i dk.edb.hardware.baerbar. Der er
flere posts om emnet.

Zulu

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-03-04 23:19

"Jens Jacob Buus" <jjbuus12@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ram med xp home og det hakker og fryser når jeg spiller battle on over
> nettet. endvidere fryser det når jeg spiller ill2 (flysimulering og kamp)
næe

> 2. er det grafikkortet der ikke er sat rigtigt op ?
Nu er dit GF ikke lige det hurtigste og har sikkert delt ram osv.

> 3. er det bare dårligt programmeret ?
Nej, men det kræver nok en alm stor PC, ill2 er rimelig krævende.

Kurt

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-03-04 10:38

Jens Jacob Buus skrev:
> [...]
> 2. er det grafikkortet der ikke er sat rigtigt op ?
> 3. er det bare dårligt programmeret ?
> 4. eller noget helt andet jeg ikke har tænkt på ?

Din maskine er ikke kølet ordentligt, så din CPU overopheder. Det får
CPU'en til at clocke ned, og så har du balladen. Det er et kendt problem
med den model du har. Klag til der, hvor den er købt (praksis i Aldi er
vist at give alle pengene tilbage).

Held og lykke med det.

Læs mere på denne søgning på medion 6100 i dk.edb.hardware.baerbar :
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=6100+medion&meta=group%3Ddk.edb.hardware.baerbar

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 14-03-04 19:02

Hej
Kører AGP-porten?`
Tjeck i directx om den er sat til!!
Gå ind i START - KØR og skriv "dxdiag". Når direcktx's menu kommer op går du
ind i fanebladet DISPLAY og tjecker om knappen "AGP texture acceleration" er
tilstede og om den er aktiveret. Hvis den ikke er der så gå ind på
bundkort-producenten's hjemmeside og hent en driver til AGP-porten.
Kontroller i enhedshåndtering under "IDE ATA/ATAPI controllere" om UDMA er
slået til for dine harddiske bade for den primære og den sekundære.
Installer de sidste nye drivere!!!!
mvh
Kurt

Til selvbestaltede politifolk.
Dine klager, henstillinger og meninger omkring andres brug af denne og
andre nyhedsgrupper hører ikke hjemme i denne gruppe, hvorfor jeg må
henstille til dig om at gøre brug af de dertil oprettede grupper.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-03-04 21:09

In article <40549e27$0$27457$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kurt_birgit@pedersen.mail.dk says...

> andre nyhedsgrupper hører ikke hjemme i denne gruppe, hvorfor jeg må
> henstille til dig om at gøre brug af de dertil oprettede grupper.

Det er da fint at du kender til fundatser, men problematisk at du så
ikke kender til citatteknik. Kig venligst på

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen