Krøniken kommer på DVD!
Fra : Gromit

Dato : 13-03-04 14:10

Vil blot fortælle, at vi højst sandsynlig får afsnit 1 - 10 af Krøniken, at
se på DVD til efteråret. Det var Stig Thorsbo, der fortalte det i 19
Direkte tidligere på ugen. Stig sagde blot, at DR er langt henne i planerne
om, at udgive de 10 afsnit i efteråret 2004. Dog er det ikke blevet
bekræftet endnu med en specifik dato.

Fra : Anders Jensen

Dato : 13-03-04 16:37

Ja hvad havde du regnet med?? Blive du aldrig tæppebombet med
kupon-kataloger hvor man for en horribel sum penge kan købe Matador/Taxa og
lign.?

Så selvfølgelig kommer krøniken da på DVD.

Man burde nok ha' optaget den og sparet pengene.

MVH Anders

Fra : Kong Kent

Dato : 14-03-04 12:25

> [...]
> lign.?
>
> Så selvfølgelig kommer krøniken da på DVD.
>
> Man burde nok ha' optaget den og sparet pengene.

Jamen, hvad regner du med?? Tror du aldrig nogensinde den serie bliver
genudsendt et horribelt antal gange?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-03-04 14:50

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> og

> Jamen, hvad regner du med?? Tror du aldrig nogensinde den serie bliver
> genudsendt et horribelt antal gange?

Øh, nej!
Historisk set bliver de danske TV-serier kun genudsendt meget få gange.
F.eks er den igangværende genudsendelse af Taxa vist den første
genudsendelse.
Matador har også kun været genudsendt en 4-5 gange indenfor de sidste 20 år.
Rejseholdet, Hotellet og Nikolaj & Julie har kun været vist een gang, selvom
man i princippet sagtens
kunne have kørt genudsendelser af dem allerede.

Det er bestemt ikke ligesom amerikanske TV-serier som Buffy/Angel/Simplsons
osv der bliver genudsendt igen og igen og igen indtil båndene er slidt op.

/Brian

Fra : @

Dato : 14-03-04 15:55

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Buffy/Angel/Simplsons
> osv der bliver genudsendt igen og igen og igen indtil båndene er slidt op.

Nu kan de amerikanske serier jo også godt tåle at blive genudsendt, for
kvalitet bliver man aldrig træt af!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-03-04 08:57

> Buffy/Angel/Simplsons
>
> Nu kan de amerikanske serier jo også godt tåle at blive genudsendt, for
> kvalitet bliver man aldrig træt af!

af de tre nævnte vil jeg så give dig en tredjedel ret
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Anders Jensen

Dato : 14-03-04 18:31

> Jamen, hvad regner du med?? Tror du aldrig nogensinde den serie bliver
> genudsendt et horribelt antal gange?

Nårh. Ligesom Line 3.

Anders

Fra : Kong Kent

Dato : 14-03-04 22:49

> Nårh. Ligesom Line 3.

Præcis *LOL*

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-03-04 23:44

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> writes:

> Jamen, hvad regner du med?? Tror du aldrig nogensinde den serie bliver
> genudsendt et horribelt antal gange?

Det virker faktisk som om DR har valgt ikke at genudsende i håbet om,
at det kan sælge DVDer.

Det er længe siden vi har set noget til Matador og Rejseholdet kunne
man sagtens have genudsendt i "hullerne" i Nik & J.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 15-03-04 00:12

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m27jxnf3qs.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Det er længe siden vi har set noget til Matador og Rejseholdet kunne
> man sagtens have genudsendt i "hullerne" i Nik & J.

Nu er det jo ikke gratis at genudsende. Det kan være lige så dyrt som at
producere nyt! - kommer an på aftaler med rettighedsindehaverne og de
medvirkende.

Fra : Lars Fischer

Dato : 18-03-04 02:06

"Gromit" <stfa@webspeed.dk> wrote
(news:4053077d$0$27361$edfadb0f@dread16.news.tele.dk):

> Vil blot fortælle, at vi højst sandsynlig får afsnit 1 - 10 af
> Krøniken, at se på DVD til efteråret.

Næh. Sikke en overraskelse.

/Lars

Fra : Gromit

Dato : 19-03-04 12:30

Nyheden handlede ikke om at Krøniken kom på DVD. Selvfølgelig vil den det.
Det handlede mere om hvornår. Man kunne jo have frygtet, at DR ville vente
til hele serien havde været vist, for så først derefter, at udsende hele
serien samlet. Ligesom DR gjorde med Taxa og Rejseholdet. Denne gang har
man valgt, at udsende Krøniken på DVD sæsonvis for, at kunne tjene mest
muligt inden sæson 2 går i gang.

Fra : @

Dato : 19-03-04 15:52

> [...]
> serien samlet. Ligesom DR gjorde med Taxa og Rejseholdet. Denne gang har
> man valgt, at udsende Krøniken på DVD sæsonvis for, at kunne tjene mest

Jeg ser da frem til, at få en stor del af licensen tilbagebetalt!

Fra : Brian Nielsen

Dato : 20-03-04 18:02

"Gromit" <stfa@webspeed.dk> wrote in message
> Man kunne jo have frygtet, at DR ville vente
> til hele serien havde været vist, for så først derefter, at udsende hele
> serien samlet. Ligesom DR gjorde med Taxa og Rejseholdet.

Rejseholdet blev faktisk udgivet af to omgange. Et halvt års tid efter de
første 15-16 afsnit var vist på TV,
udkom de på DVD. Da de resterende afsnit var blevet vist, blev de også
udsendt på DVD.

Med Taxa er det en anden sag, da TV-serier på DVD formentlig ikke var "en
god forretning" i sin tid. Hvis DVD da overhovedet var kommet til landet
endnu...

Jeg tror godt at man kan forvente at fremtidige sæsoner af danske TV-serier
(ihvert fald dem der er produceret af DR) vil blive udgivet på DVD løbende.

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 21-03-04 12:40

> [...]

> Direkte tidligere på ugen. Stig sagde blot, at DR er langt henne i planerne
> om, at udgive de 10 afsnit i efteråret 2004. Dog er det ikke blevet

Tja... 2 afsnit pr skive og 199 kr stk., det giver 796 kr ex moms for de
første 10 afsnit og hvis DR kan stikke de 650 kr i foret pr. sæt og
sælge 200.000 sæt, så er det en fortjeneste på 130 mio kr!

Krøniken går vist hen og bliver en ren overskudsforretning for DR

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-03-04 13:48

"Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote in message

> [...]
> sælge 200.000 sæt, så er det en fortjeneste på 130 mio kr!
>
> Krøniken går vist hen og bliver en ren overskudsforretning for DR

Gør det noget? Det kunne jo være at overskuddet er med til at finansiere
fremtidig kvalitets-TV.

/Brian

Fra : @

Dato : 21-03-04 16:34

> "Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote in message

> Gør det noget? Det kunne jo være at overskuddet er med til at finansiere
> fremtidig kvalitets-TV.

Ja, jeg ser da i min naivitet frem til, at jeg slipper for at skulle betale
licens fremover!

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-03-04 18:18

<@> wrote in message news:405db5ce$0$281$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Ja, jeg ser da i min naivitet frem til, at jeg slipper for at skulle
betale
> licens fremover!

Eller i det mindste slipper for en forøgelse.

Er der mon nogen der har et seriøst bud på, hvad et eventuelt
overskud fra salg af DR-producerede DVD'er bruges til?

/Brian

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 21-03-04 19:16

> Er der mon nogen der har et seriøst bud på, hvad et eventuelt
> overskud fra salg af DR-producerede DVD'er bruges til?

Det er vel ikke urimeligt at forvente at et stort salg og et stort overskud
vil give DR mod på at geninvestere en del af overskuddet i nye
produktioner - f.eks. en videreførsel af noget a la Krøniken flere år frem.
Garantier er der der selvfølgelig ingen af.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 21-03-04 20:49

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> wrote in message
> [...]
frem.
> Garantier er der der selvfølgelig ingen af.

Godt, så er vi to der stadig tror på sund fornuft.
Desværre antyder snabel-a at det er temmelig naivt.

/Brian