ADSL uden fastnet tlf.
Fra : Maria

Dato : 13-03-04 12:01

Jeg vil høre om der er nogen steder man kan få ADSL internet forbindelse
uden at have en fastnet tlf?!

--
Maria

Fra : Maria

Dato : 13-03-04 12:05

Jeg vil høre om der er nogen steder man kan få ADSL internet forbindelse
uden at have en fastnet tlf?!

Vi har forresten ikke fællesantenne her hvor vi bor.
Vi bor omkring Nykøbing Falster

--
Maria

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-04 12:20

Maria <mariaslet@fjong.dk> wrote:

> Jeg vil høre om der er nogen steder man kan få ADSL internet
> forbindelse uden at have en fastnet tlf?!
>
> Vi har forresten ikke fællesantenne her hvor vi bor.
> Vi bor omkring Nykøbing Falster

Check Cybercity og Tiscali (TDC og Tele2 kræver fastnetabbonnement), men
det kræver at de er repræsenteret på din telefoncentral, og at der der
ledigt rå kobber.

--
Jesper Lund

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-03-04 13:48

On Sat, 13 Mar 2004 12:20:07 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Check Cybercity og Tiscali (TDC og Tele2 kræver fastnetabbonnement), men
>det kræver at de er repræsenteret på din telefoncentral, og at der der
>ledigt rå kobber.

Eller at der allerede er lagt et telefonstik ind i lejligheden/huset.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-04 14:23

Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> Eller at der allerede er lagt et telefonstik ind i
> lejligheden/huset.

Det er ikke nok. TDC har stadig forsyningspligt med telefoni til
hustanden (uanset om der er telefon eller ej), så hvis der kun er et
kobberpar, vil de næppe frigive dette til ADSL på rå kobber. I så fald
skal de i gang med gravemaskinen (eller i hvert fald trække nye kabler),
hvis du dagen efter opretter et telefonabbonnement hos TDC. De ca. 1000
kr du betaler for at oprettet et telefonabbonnement kan ikke dække
omkostningerne hertil.

--
Jesper Lund

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-03-04 17:30

On Sat, 13 Mar 2004 14:23:27 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

> [...]
>hvis du dagen efter opretter et telefonabbonnement hos TDC. De ca. 1000
>kr du betaler for at oprettet et telefonabbonnement kan ikke dække

CC vile skam gerne levere ADSL til selvom at jeg havde et eksisterende
Telefonstik i forvejen. Og dette uden at der skulle trækkes nye kabler
eller noget.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-03-04 18:22

Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> CC vile skam gerne levere ADSL til selvom at jeg havde et
> eksisterende Telefonstik i forvejen. Og dette uden at der skulle
> trækkes nye kabler eller noget.

Jojo, det er ikke CC som er problemet. Det er TDCs opfattelse af om der
er ledigt rå kobber eller ej som er afgørende.

--
Jesper Lund

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-03-04 23:13

On Sat, 13 Mar 2004 18:21:43 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Jojo, det er ikke CC som er problemet. Det er TDCs opfattelse af om der
>er ledigt rå kobber eller ej som er afgørende.

Det skal så lige siges at jeg fik ADSL'en uden de store problemer.
Flemming Jacobsen

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 14-03-04 01:49

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> Jojo, det er ikke CC som er problemet. Det er TDCs opfattelse af om
der
> er ledigt rå kobber eller ej som er afgørende.

Teoretisk kan der være kobber nok til en mindre landsby - TDC kan
stadigvæk sige at man ikke må bruge
det

Mikkel

Fra : Georg

Dato : 15-03-04 20:38

Normalt er der altid 2 kobberpar i en leding til huset. Så i princippet kan
der oprettes 2 særskilte adsl abonnementer i en husstand.

Georg

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-03-04 21:04

Georg <linesnuden@hotmail.com> wrote:

> Normalt er der altid 2 kobberpar i en leding til huset. Så i
> princippet kan der oprettes 2 særskilte adsl abonnementer i en
> husstand.

Ikke hvis telefonledningerne er tilpas gamle.

--
Jesper Lund

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 15-03-04 21:46

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> Normalt er der altid 2 kobberpar i en leding til huset. Så i
princippet kan
> der oprettes 2 særskilte adsl abonnementer i en husstand.

Ja, men igen kan TDC stadigvæk sige "fy fy dem må i ikke bruge"

Mikkel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-03-04 23:10

On Mon, 15 Mar 2004 21:45:41 +0100, Mikkel Gottlieb wrote:

> "Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message

> Ja, men igen kan TDC stadigvæk sige "fy fy dem må i ikke bruge"

Flaske halsen er sjaeldent forbindelsen fra slutkunden til foerste
gade skab, men i forbindelserne fra dette gadeskab til
koncentrator, eller fra denne til centralen.

De ledige kobber par som ender hos slutkunden er ikke fast opkoblet hele
vejen til centralen.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-03-04 16:00

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
> Det er ikke nok. TDC har stadig forsyningspligt med telefoni til
> hustanden (uanset om der er telefon eller ej), så hvis der kun er et
> kobberpar, vil de næppe frigive dette til ADSL på rå kobber.

Der findes overdragelsesrutiner, så man kan frasige sig sin "forsyningsret".
Men der er andre problemer.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-03-04 22:20

Hej

> [...]

>uden at have en fastnet tlf?!

>Vi har forresten ikke fællesantenne her hvor vi bor.

Jeg har samme problem, og har i eftermiddags snakket med Cybercity om
mulighederne, og de kan klare det uanset hvor man bor, og har abb. -
Proceduren er lidt omstændig, men det kan lade sig gøre således:

Udgangspunkt: ADSL og fastnet tlf. hos TDC. - ADSL forbindelsen
afbestilles hos TDC, og så snart man har fået et brev med bekræftelse,
og en dato for ophør, kontakter man Cybercity og bestiller ADSL hos dem,
de vil så kunne levere ADSL på 'delt kobber' med start samme dag som TDC
forbindelsen bliver nedtaget idet der er ca. 30 dage at 'løbe på'. - Når
den nye ADSL forbindelse fra Cybercity så er etableret og kører, kan man
efterfølgende opsige sit telefonabonnement hos TDC.

Årsagen til denne lidt besynderlige måde at gøre det på, er at det af
CC's kontrakt med TDC fremgår at TDC _IKKE_ må nedlukke en allerede
etableret ADSL hos CC selv om der ikke lægere forefindes en
telefonforbindelse på linien.

Derfor kan CC levere ADSL UDEN tlf. abb. uanset hvor man bor ! (Forudsat
at der selvfølgelig kan etableres ADSL på adressen, afstand og alt det
der)

Og til dem der allerede har fingrene på tasterne: - Ja, jeg har bemærket
mig at der står noget andet på CC hjemmeside !

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 21-03-04 12:07

Kan ikke anbefales - jeg har prøvet noget lign. og samtidig med at min
telefon forsvandt havde jeg ikke længere adsl - surt show,

/HHA