Internet til lejlighed!?
Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 22:25

God aften

Jeg har lige købt lejlighed. Så nu skal jeg ha købt noget internet.

Det er i Randers. Så det er vel enten DSL eller Webspeed?

Det skal være stabilt frem for alt og jeg spiller nogen gange, så det skal
det også kunne. Har hørt lidt om at Webspeed ikke kan levere ret god ping i
spil?

Jeg hælder jo mest til ADSL 512/128 (så kan jeg altid opgradere) - Men jeg
har ikke fastnet telefon, og har heller ej planer om at få det. Er det
muligt at få ADSL uden fastnet? Ringede til TDC i dag, og det lød som om man
ikke kunne få ADSL hos dem uden. Hvordan er det hos CC?

Der ER telefonstik i lejligheden... Og der er allerede Kabel TV.

Er Webspeed OK? Synes bare ikke der er så mange muligheder mht. til
hastighed. Der er 512/128 (339,-) og det næste spring (hvis jeg vil ha mere
upload) er 1024/256 og det koster rimelig meget, 549,-

Hilsen
Lasse

Fortsat go weekend

Fra : Nic

Dato : 12-03-04 22:38

> Jeg har lige købt lejlighed. Så nu skal jeg ha købt noget internet.
God plan :)

> Det er i Randers. Så det er vel enten DSL eller Webspeed?
Det ved jeg ikke - mest smag og behag vel? :)

> [...]
det skal
> det også kunne. Har hørt lidt om at Webspeed ikke kan levere ret god
Det er ikke korrekt. tværtimod er webspeed her i odense en anelse
bedre end dsl på pings.

> [...]
som om man
> ikke kunne få ADSL hos dem uden. Hvordan er det hos CC?
Normalt kan du hos CC, men jeg blev dog afvist efter 4 år hos Tiscali.
Valgte den nemme løsning og købte webspeed. Var på inden for 10
minutter...

> Der ER telefonstik i lejligheden... Og der er allerede Kabel TV.
TDC? Så er det ligetil :)

> [...]
ha mere
> upload) er 1024/256 og det koster rimelig meget, 549,-

Ja, Webspeed er ikke det billigste... Men hvad kan man forvente, Det
ER jo monopolet...

Fra : Ditte Hansen

Dato : 12-03-04 22:40

"Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mere
> upload) er 1024/256 og det koster rimelig meget, 549,-

Velkommen til Randes.
Jeg kører CC, godt nok har jeg et fastnet abo. Mener dog at man kan få det
uden.
Det kører godt og stabilt, er dog ikke inde i ping tider.

Hilsen Ditte

Fra : Lasse

Dato : 12-03-04 22:49

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> wrote in message

> "Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> man

> mere

> Velkommen til Randes.

Tak :)

> Jeg kører CC, godt nok har jeg et fastnet abo. Mener dog at man kan få det
> uden.
> Det kører godt og stabilt, er dog ikke inde i ping tider.

Okay, det lyder godt. Må jo prøve og ringe til CC og høre om fastnet er
påkrævet. For jeg ved ikke om jeg kan leve med 128 i upload, som Webspeed
har, i det prisleje jeg vil give.

Hvor lang var leveringstiden på dit CC ADSL? Du har måske haft det længe?

Hilsen
Lasse

Fra : F.Larsen

Dato : 13-03-04 00:06

"Lasse" <lasnSLETDETTE@mail.dk> wrote in message

> Okay, det lyder godt. Må jo prøve og ringe til CC og høre om fastnet er
> påkrævet. For jeg ved ikke om jeg kan leve med 128 i upload, som Webspeed
> har, i det prisleje jeg vil give.

Var turen igennem med TDC i forbindelse med en CC ADSL bestilling - og du
havner nok i det samme dilemma.
Hvis der ikke er en fastnet telefon afviser de at man kan installere ADSL
"af tekniske årsager". Årsagen er at TDC har intern forretningsgang hvor de
ikke ønsker at levere ADSL uden at der er en fastnet telefon (så meget fandt
jeg ud af) - og der er ikke så meget du kan gøre ved det, TDC har nemlig kun
forsyningspligt når det drejer sig om alm telefon linie - men ikke til
internet - og det håndhæver de.

> Hvor lang var leveringstiden på dit CC ADSL? Du har måske haft det længe?

Jeg bestilte en CC før jul og det tog precis 6 uger...

--
Flemming

Fra : Lasse

Dato : 13-03-04 00:23

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
kun
> forsyningspligt når det drejer sig om alm telefon linie - men ikke til

Okay, jeg har siddet og kigget lidt på Webspeed. Det koster 339,- pr md for
512/128. Det er jo også hurtigt og nemt at installere.

Har snakket med 2 personer der har Webspeed, dog fra Århus. De er tilfredse
med det.

Vil gerne høre nogen fra Randers, om de er tilfredse med deres Webspeed? Man
binder sig jo i 6 måneder, så det ville være træls at sidde på en ustabil
linie :)

Hilsen
Lasse

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-03-04 08:27

F.Larsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> forsyningspligt når det drejer sig om alm telefon linie - men ikke til

Jeg fik for flere år siden afslag på ADSL hos CC pga. mangel på kobber, og
måtte tage TDC ADSL, fik i sommers WebSpeed, og nedlagde min telefonlinie. Et
5 måneder efter bestilte jeg ADSL hos CC, efter bestillingen, skrev jeg en
e-mail til dem, om at jeg var bekendt med at der ikke er ekstra kobber fra
kælderen, og op i min lejlighed, og at det vil tage 2 teknikker ~4 timer at
føre ekstra kobber op, men at jeg ikke har telefon, og ikke ønsker at få det,
men at bruge det kobber til ADSL'en, det har de koblet på min ansøgning til
TDC om kobber, og jeg fik min ADSL uden problemmer.

Ivar Madsen
Der kører MDK10.0 RC1
Men troede at det var den færdige 10.

Fra : Ditte Hansen

Dato : 13-03-04 00:20

Jeg har snart haft adsl hos CC i 6 mdr.
Og jo, der er en rimelig lang ventetid på at få det.
Men det kan jo være værd at vente på.
Men der er næsten ikke andet at gøre, end at kontakt CC, og få præcist at
vide om du kan få adsl uden fastnet.

Hilsen Ditte