dk.kultur.film-prisen 2004 - Resultater
Fra : Jakob Madsen

Dato : 12-03-04 16:52

Undskyld ventetiden, jeg har haft problemer med at komme på usenet de sidste
par dage, men nu er resultaterne klar:

Bedste film
Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage (45)

Bedste danske film
Arven (32)

Bedste skuespiller
Johnny Depp (Pirates of the Caribbean) (37)

Bedste skuespillerinde
Uma Thurman (Kill Bill: Vol. 1) (21)

Bedste instruktør
Peter Jackson (53)

Bedste manuskript
Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage (Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter
Jackson, JRR Tolkien) (36)

Bedste musik
Ringenes Herre: Kongen Vender Tilbage (Howard Shore) (34)

Bedste filmfotografi
Ringenes Herre - Kongen vender tilbage(Andrew Lesnie) (37)

Bedste tegnefilm/animation
Finding Nemo (52)

Bedste action
Kill Bill: Vol. 1 (34)

Bedste DVD-udgivelse
Ringenes Herre: De To Tårne, Extended version (45)

Bedste anmelder
Roger Ebert (17)

Årets Warming
Hypen omkring Ringenes Herre (19)

dk.kultur.film-prisen
LotR-trilogien (30)

http://zoidberg.dk/film/

/Jakob

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-03-04 00:24

>Årets Warming
>Hypen omkring Ringenes Herre (19)
>
>dk.kultur.film-prisen
>LotR-trilogien (30)

Meget sjov modsætning.
Den vinder 7 gange, men får så liiii en på hatten
Men synes nu faktisk hypen hurtigt dalede efter ROTK

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-03-04 11:27

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> writes:

> Den vinder 7 gange, men får så liiii en på hatten
> Men synes nu faktisk hypen hurtigt dalede efter ROTK

Det er nok forskellige folk, der stemmer det ene og det andet.

Jeg husker tydeligt et "årets <whatnot>" i Vi Unge eller Mix
engang. Det var de samme navne, der lå på top-5 som på bund-5. Folk
har det med at stemme negativt på ting, der har klaret sig godt og har
fået meget PR.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Per

Dato : 15-03-04 10:46

> Bedste skuespiller
> Johnny Depp (Pirates of the Caribbean) (37)

LOL! så har man sgu set det med!

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-03-04 01:21

"Per" <no@sorry.com> wrote in message
> LOL! så har man sgu set det med!

Hvad mener du med det? Var der nogen bedre kandidater på listen? Jeg stemte
på ham, mest fordi han var den mindst ringe kandidat. Men måske skulle
Gollum have været opstillet? Eneste lyspunkt i en yderst uinteressant
afstemning var, at Sean Austin ikke vandt prisen

/Nikolaj