Billigst udbyder - always on.
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 12-03-04 10:20

Hej,

Jeg skal finde en internetløsning til min bror i Sorø/Pedersborg.

Kravet er billig - always on - ikke trafik-betaling - 128/128 som min. hast.

Han har ikke fastnettlf. og ikke fællesantenne.

Hvilke muligheder giver dette ?

/Hans-Henrik Andresen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-04 18:00

"Hans-Henrik Andresen" <hha@_DELETE_unixhaj.dk> skrev :

> [...]
>
>Kravet er billig - always on - ikke trafik-betaling - 128/128 som min. hast.
>
>Han har ikke fastnettlf. og ikke fællesantenne.

Den eneste mulighed er formentlig Sonofon FWA, hvis der er
antenne i området.

Så vidt jeg ved, så er hverken Tiscali eller Cybercity
repræsenteret på Sorø central og så kan man ikke få adsl hos dem
uden fastnettelefon.

Ellers Stofanet, hvis han vil have fællesantenne også,
--
Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-03-04 18:10

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Så vidt jeg ved, så er hverken Tiscali eller Cybercity
> repræsenteret på Sorø central og så kan man ikke få adsl hos dem
> uden fastnettelefon.

Det forhindre dem da ikke i at levere, da Tiscali vidersælger TDC
forbindelse, og Cybercity lejer TDC´s udstyr.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-04 19:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>Det forhindre dem da ikke i at levere, da Tiscali vidersælger TDC
>forbindelse, og Cybercity lejer TDC´s udstyr.

Næh, men man skal have fastnettelefon (så vidt jeg ved) og det
var jo ikke ønsket.
--
Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-03-04 19:49

> Næh, men man skal have fastnettelefon (så vidt jeg ved) og det
> var jo ikke ønsket.

Jeg mener ikke det er et problem ved cybercity?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-03-04 20:01

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>Jeg mener ikke det er et problem ved cybercity?

Mener det falder under pkt. 9 på
http://www.cybercity.dk/privat/kundeservice/abonnementsbetingelser/adsl/,
men skal da ikke kunne sige det med sikkerhed.

Men de kan jo ringe og spørge CC.
--
Knud

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-03-04 01:21

Hej Knud Gert Ellentoft, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Så vidt jeg ved, så er hverken Tiscali eller Cybercity
> repræsenteret på Sorø central og så kan man ikke få adsl hos dem
> uden fastnettelefon.

cr0.so.tiscali.dk står der.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-04 01:49

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev :

>cr0.so.tiscali.dk står der.

Og det bliver jeg ikke klogere af, men betyder det at Tiscali er
repræsenteret, så skulle det jo ikke være noget problem at få det
uden fastnettelefon.
--
Knud

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-03-04 02:20

> Og det bliver jeg ikke klogere af

Det er der ikke noget at sige til, da man skal være netværksbofh hos en
ISP gennem ret lang tid for at huske, hvad alle de sære
forkortelser/betegnelser står for (i.e. at "so" er Sorø).

At jeg tilfældigvis kunne finde denne skyldes såmænd blot, at Robert
Piil som jeg har haft ADSL hos World Online siden starten og stadig
har. Han flyttede til Sorø længe inden, at Tiscali lavede aftalen med
TDC om videresalg på centraler, hvor Tiscali ikke havde udstyr.
(Dvs. da det hed ADSL og ikke spillet op i "Bredbånd" og "Bredbånd
Plus", sidstnævnte identisk med "ADSL" inden 1. juni 2003).

Jeg huggede hans IP i et indlæg fra de interne grupper og fandt derved
hans central (eller helt præcis routeren på den):
cr0.so.tiscali.dk [213.237.127.55]

Men det lyder af mere, hvis man blot henkastet skriver
cr0.so.tiscali.dk og undlader den mere jordnære baggrund for denne
oplysning

> men betyder det at Tiscali er repræsenteret, så skulle det jo ikke
> være noget problem at få det uden fastnettelefon.

Nej, det skulle være uproblematisk, hvis der eller er frit kobber på
adressen, afstanden til centralen ikke er for stor etc.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-04 02:51

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev :

>Nej, det skulle være uproblematisk, hvis der eller er frit kobber på
>adressen, afstanden til centralen ikke er for stor etc.

Afstanden skulle ikke være et problem, jeg ved at flere har adsl
fra TDC deroppe, om der er ledig rå kobber i dette tilfælde kan
jeg selvf. ikke svare på.

(Og jeg bor nogenlunde ligeså langt fra hvor centralen ligger,
blot mod syd i stedet for mod nord, hvor Pedersborg ligger og har
2048/512.)
--
Knud