Stofanet' newsserver? Aaarrrrggghhhhh !!!!
Fra : Dragon

Dato : 25-04-01 19:11

Så er den gal med stofanets newserver IGEN!

Mellem 27/3 og 23/4 er der kun fire meddelelser i dk.binaer. Helt ærligt
stofa, det er sgu da lidt sløvt. Ok, jeg kan da godt forstå hvis I
sabborterer nogle a.b.*-grupper i mangel af diskplads, men da det er dansk
netikette at tegninger, diagrammer, manualer mv. postes i dk.binaer synes
ærligt talt den gruppe burde fungere på jeres net.

Hvor fedt er det lige at skulle bruge Dial-In til en anden udbyder, når man
har betalt for news hos stofa?

--
Dragon

PS: Denne gang fik jeg heldigvis fat i hvad jeg søgte på én af følgende:
men det er da mildest talt pisseirriterende, at man skal rode rundt med 5-6
forskellige servere for at være sikker på at finde en postering.

Fra : Rune Klausen

Dato : 25-04-01 20:49

"Dragon" <downloaddragon@softhome.net> wrote in message
> [...]
> ærligt talt den gruppe burde fungere på jeres net.
>
> Hvor fedt er det lige at skulle bruge Dial-In til en anden udbyder, når

Jeg kan så glædeligt fortælle dig at i hele næste uge, kan du bruge TDC nye
news server mens du er på med stofa :)
TDC news is back
-Rune

Fra : Hajaj®

Dato : 26-04-01 13:28

On Wed, 25 Apr 2001 21:48:35 +0200, "Rune Klausen"
<rune.klausen@paradis.dk> wrote:

>Jeg kan så glædeligt fortælle dig at i hele næste uge, kan du bruge TDC nye
>news server mens du er på med stofa :)
>TDC news is back
>-Rune

Hvor?
--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-04-01 16:03

Hajaj® taught me all about sex, drugs and this:

>Hvor?

Her: <9c729m$1ca4$1@tnews.inet.tele.dk>

eller <news:9c729m$1ca4$1@tnews.inet.tele.dk>

eller 9c729m$1ca4$1@tnews.inet.tele.dk

eller hvad der nu virker for dig.

Indlægget ligger i <news:tele.test>, så det er kun TDC-kunder der kan
læse det.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Hajaj®

Dato : 27-04-01 00:40

Ja ja, vi får se.

Fra : Christian Andersen

Dato : 27-04-01 00:46

Hajaj® taught me all about sex, drugs and this:

[Ny TDC-newsserver i næste uge]

>Ja ja, vi får se.

Ja, jeg glæder mig!

Fra : Dragon

Dato : 26-04-01 18:00

Mange tak for tippet, men jeg får desværre fejl 502: You have no permission
to talk., når jeg forsøger at bruge news://tnews.inet.tele.dk

--
Dragon

Fra : John Hinge

Dato : 26-04-01 19:10

Dragon wrote:

> nye
>
> Mange tak for tippet, men jeg får desværre fejl 502: You have no permission
> to talk., når jeg forsøger at bruge news://tnews.inet.tele.dk

Nu *er* det jo heller ikke "i hele næste uge" endnu, vel ?

De der har med den slags at gøre, fortæller os andre at der fra Mandag
(det må blive d. 30/4) og en uge frem vil være read access til den
nye server (mon den stadig hedder dread01.news.tele.dk port 119 i
den periode ?)

Så alle dem der gerne vil råbe og skrige over det, vent liiige til
på Mandag, ok ?

--
John Hinge
Many discussions can be solved by shouting "Up Yours".

Fra : Dragon

Dato : 26-04-01 20:24

> Nu *er* det jo heller ikke "i hele næste uge" endnu, vel ?

Ups, undskyld det var en svipser...

Fra : Morten Skriver

Dato : 26-04-01 21:05

On Thu, 26 Apr 2001 20:09:33 +0200, John Hinge wrote:

> [...]
> (det må blive d. 30/4) og en uge frem vil være read access til den
> nye server (mon den stadig hedder dread01.news.tele.dk port 119 i

Det bliver med sikkerhed ikke dread01.news.tele.dk, som folk skal connecte
til.

Hvad hostnavnet bliver vil jeg ikke offentliggøre endnu, men der skal nok
komme en officiel udmelding.

> Så alle dem der gerne vil råbe og skrige over det, vent liiige til
> på Mandag, ok ?

Hørt

--
Morten Skriver
Email: morten@skriver.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 26-04-01 22:55

On 26 Apr 2001 20:05:19 GMT, morten@skriver.dk (Morten Skriver) wrote:

>Hvad hostnavnet bliver vil jeg ikke offentliggøre endnu, men der skal nok
>komme en officiel udmelding.

pron.tele.dk?

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : John Hinge

Dato : 26-04-01 23:06

Morten Skriver wrote:

> Det bliver med sikkerhed ikke dread01.news.tele.dk, som folk skal connecte
> til.

Nej det tænkte jeg nok ikke.. Hvad med newnews. ?
Eller betternews ? :)

Hvad med øl navnet ? eller er det også kun for de 'inviede' ?

> Hvad hostnavnet bliver vil jeg ikke offentliggøre endnu, men der skal nok
> komme en officiel udmelding.

Hvorfor er det nu lige jeg har ferie i næste uge...
Jeg ville så gerne ha haft mine initialer på den udmelding... *suk*

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-04-01 07:35

> [...]

> netikette at tegninger, diagrammer, manualer mv. postes i dk.binaer synes
> ærligt talt den gruppe burde fungere på jeres net.

Jeg har 25-30 stykker.

dk.binaer* deler én spool, derfor kan det sagtens ske at dk.binaer
bliver "løbet over ende".

Det er også en af de ting, der tages højde for i det nye system vi
arbejder på

/Telia Net NewsHamster
--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Dragon

Dato : 26-04-01 17:55

> Jeg har 25-30 stykker.

Jeg ser kun ét indlæg fra 31/3, to fra 2/4 og ét fra 13/4. Fra 23/4 og frem
ser spoolet normalt ud. Jeg har lige hentet brevhoveder igen.

--
Dragon

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-04-01 07:55

On Wed, 25 Apr 2001 20:10:30 +0200, "Dragon"
<downloaddragon@softhome.net> wrote:

>Så er den gal med stofanets newserver IGEN!

Jeg fejlmeldte det for nogle dage siden og fik et standardsvar på at
de havde modtaget mailen. Siden har jeg ikke hørt noget..... Men det
gør jeg jo nok engang.

Jeg kan sidde og poste i f.eks. DK.FRITID.LYSTFISKERI på arbejdet og
når jeg så kommer hjem til min Stofaforbindelse, kan jeg ikke se
indlægget eller de svar der evt. er dertil.

På mit arbejde sidder jeg enten på en UNI2 eller TDC forbindelse. Og
faktisk er UNI2 den eneste der kan prale med en fornuftig news server
(IMO) - og her snakker jeg ikke om binære grupper.

Stofanet og TDC har et gevaldigt problem med news og det er ufatteligt
at så store firmaer skal ha' så lang tid om at sætte en fornuftig
løsning op.

Mvh. Brian

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-04-01 10:05

Brian B. Christensen <bbc@no-email-address-for-you-and-i-really-dont-care-but-if-you-are-really-nice-to-me-then-i-could-give-it-to-you.dk> wrote:

> Stofanet og TDC har et gevaldigt problem med news og det er ufatteligt
> at så store firmaer skal ha' så lang tid om at sætte en fornuftig
> løsning op.

Det er ikke særlig ufattelig.

Anyway, fokus har alt for længe været på de binære nyhedsgrupper, takket
være nogle Stofa-kunder.

For fremtiden bliver der to spool-servere, en til binære og en til
ikke-binære.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-04-01 10:09

On Thu, 26 Apr 2001 09:05:04 GMT, dw@nowhere.dk (Allan Joergensen)
wrote:

>Det er ikke særlig ufattelig.

Ok, jeg ved ikke noget om det. Men jeg ved at hvis jeg var lige så
lang tid om at implementere en løsning for mit firma var jeg blevet
fyret for lang tid siden.

>For fremtiden bliver der to spool-servere, en til binære og en til
>ikke-binære.

Hvornår er "for fremtiden"?

Mvh. Brian

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-01 10:28

"Brian B. Christensen" <nej@nejda.dkk> skrev i en meddelelse
> Ok, jeg ved ikke noget om det. Men jeg ved at hvis jeg var lige så
> lang tid om at implementere en løsning for mit firma var jeg blevet
> fyret for lang tid siden.

Implementer en kontorbygning til 20.000 mand NU, ellers bliver du fyret.
Ting tager tid.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-04-01 10:47

Brian B. Christensen <nej@nejda.dkk> wrote:

> Hvornår er "for fremtiden"?

Vi håber at den nye løsning står klar inden for den næste månedstid.

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-04-01 14:52

In article <m9pfet4ko7t7tmaupv381kiam1qg1n8p87@4ax.com>,
Brian B. Christensen <nej@nejda.dkk> wrote:

> Ok, jeg ved ikke noget om det. Men jeg ved at hvis jeg var lige så
> lang tid om at implementere en løsning for mit firma var jeg blevet
> fyret for lang tid siden.

Også hvis det var chefen der var skyld i at du ikke kunne nå det?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)