Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafik blive sløret
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 11-03-04 21:43

Jeg har det problem med mit grafikkort at billedet på skifter fra knivskarpt
til "forskudt"/sløret. Dette forkommer når computeren har stået tændt i et
lille stykke tid(nogen gange kun en time). Når den "er igang med det"
skifter den fra skarpt til sløret 1 til 2 gange inden for et sek. og når det
er rigtigt slemt så ser det ud som om at grafiken er "forskudt" en hel
pixel.
Jeg har prøvet flg. ting: installeret de originale drivere, slået TrueType
til, ændret på udseende olign. i indstillinger.
Lige nu køre jeg 1152x864 - 32 bit - 100Hz og jeg har kørt problemfrit med
disse siden jeg fik systemet.
Er der nogen her der kender til dette problem?

Jeg har flg. system:
2 år gammel computer
Fuldt opdateret WinXP
nVIDIA GeForce3 (Asus AGP-V8200 Deluxe) 64Mb

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-03-04 23:30

Torben Greve Otzen mumbled his insignificant opinion in:
ob44c.109083$jf4.6537144@news000.worldonline.dk

> [...]
> problemfrit med disse siden jeg fik systemet.
> Er der nogen her der kender til dette problem?

Jeg har oplevet præcis det samme, i mit tilfælde skyldes det en løs
forbindelse i mit 5*bnc kabel. Prøv at hive/rykke lidt rundt på kablet/stik
og se om det gør en forskel, måske er du også heldig.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-03-04 00:28

Sune Storgaard wrote:

> Jeg har oplevet præcis det samme, i mit tilfælde skyldes det en løs
> forbindelse i mit 5*bnc kabel. Prøv at hive/rykke lidt rundt på
> kablet/stik og se om det gør en forskel, måske er du også heldig.

"5*bnc" er det så skærmkablet? Dvs. stikket/kablet der går fra grafikkortet
til skærmen?

Fra : Brian Lund

Dato : 12-03-04 15:51

> [...]
> disse siden jeg fik systemet.
> Er der nogen her der kender til dette problem?

Jeg har engang repareret et grafikkort der hele tiden var sløret, det var en
kondensator der var faldet af, så måske kan det være en kold-lodning?

Se efter om nogne af kondensatorene sidder løst på, eller om billedet bliver
sløret hvis du rør ved en af dem :)

Brian