Småkager med Atwell?
Fra : eh

Dato : 11-03-04 17:23

Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde opskrifter på diabetiker-småkager
etc. med brug af Atwel kunstigt sukker? Jeg har lavet nogle ynkelige forsøg
med bare at erstatte sukker.
På forhånd tak
Erling Hansen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-03-04 22:04

[eh | Thu, 11 Mar 2004 17:22:35 +0100]

>Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde opskrifter på diabetiker-småkager
>etc. med brug af Atwel kunstigt sukker? Jeg har lavet nogle ynkelige forsøg
>med bare at erstatte sukker.

I teorien skulle man erstattet sukkeret med den 2/3 mængde Atwel og
reducere mængden af fedtstof med 1/4, men jeg har aldrig selv prøvet
det.

Ellers har de flest steder der sælger Atwel et lille gratis
opskriftshæfte. Derudover sælger næsten alle apoteker små
diabetiker-madbøger, hvor der bl.a. er en om bagning der anvender Atwel
eller Perfect Fit (næsten samme produkt).

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : eh

Dato : 12-03-04 07:20

tak for tipset.
mvh
erling

Fra : hedegaard

Dato : 12-03-04 12:15

"> > >Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde opskrifter på
> diabetiker-småkager

Gå på apoteket og køb bogen "Kager der smager" fra diabetesforeningen. Den
er supergod! Du kan også købe bogen på

http://www.diabetes.dk/default.asp?id=4634&cmmode=&booksale_page=form

Venlig hilsen Tina

Fra : eh