Andet multimedie
bentjuul 3670
PageMaker
Fra : Viggo Pedersen

Dato : 11-03-04 07:00

Hej
Jeg har en PageMaker-fil som jeg ikke kan åbne i PageMaker 7.0.
Jeg får følgende fejlmeddelelse: "Formateringsfilen kan ikke åbnes i dette
program".
Er der nogen som har haft lignende oplevelser og evt. ved hvordan problemet
kan løses.

Venlig hilsen
Viggo

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 11-03-04 08:22

On Thu, 11 Mar 2004 07:00:26 +0100, "Viggo Pedersen"
<viggo@privat.tele.dk> wrote:

>Hej
>Jeg har en PageMaker-fil som jeg ikke kan åbne i PageMaker 7.0.
>Jeg får følgende fejlmeddelelse: "Formateringsfilen kan ikke åbnes i dette
>program".

Du må fortælle os hvilken version af PageMaker, som filen er lavet
med.

Hvis den er ældre en version 6.0 kan den ikke åbnes i version 7.

Hvis den er version 4 eller 5 kan den åbnes i PageMaker 6 og så gemmes
som version 6 fil. Dernæst kan denne åbnes i version 7.

Johannes

Fra : Viggo Pedersen

Dato : 11-03-04 17:31

Den er lavet i version 7.0 og forsøges åbnet i version 7.0
Eneste forskel er at jeg i mellemtiden har formatteret mit harddisk og
geninstalleret PageMaker 7.0
Derefter har jeg kopieret filen fra CD til HDD, men jeg kan hverken åbne den
der nu ligger på HDD eller den som oprindelig var gemt på CD.
mvh Viggo

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 11-03-04 19:26

On Thu, 11 Mar 2004 17:30:58 +0100, "Viggo Pedersen"
<viggo@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>Derefter har jeg kopieret filen fra CD til HDD, men jeg kan hverken åbne den
>der nu ligger på HDD eller den som oprindelig var gemt på CD.

Det ser ud til, at filen er blevet korrupt ved kopiering fra din
harddisk til CD. Prøvede du, om du kunne læse filen inden du
formatterede din harddisk?

Jeg har ingen gode forslag. Det må være om igen. Eventuelt kan du
udtrække dele af filen med Wordpad, hvis du ikke har den oprindelige
tekst, eller du kan forsøge med et af de specielle programmer til
gendannelse af filer på en korrupt disk.

Johannes

Fra : Studio Smalbro

Dato : 12-03-04 12:46

Nu ved jeg jo ikke om har checket om filen er skrivebeskyttet, men ellers
kunne det godt være problemet. Højreklik på filen og kig i
Properties/egenskaber. Der må IKKE være kryds i Read Only

Kh
Bjørn

..

Fra : Viggo Pedersen

Dato : 13-03-04 11:22

Nej det er desværre heller ikke det der er problemet.
mvh
Viggo