Kan man få T1 linjer i Danmark?
Fra : f00ge

Dato : 11-03-04 04:50

Jeg er en hardcore online gamer.
Og for dem, der kender lidt til det, ved, at pingtider er ét og alt.

Jeg støder ofte på andre spillere (især fra Holland, Belgien og Italien),
der sidder med såkaldte T1 linjer.
De har super-lave pintider overalt i Europa. Båndbredte har de vidst ikke
mere end lige lidt over 1mbit.
DSL kan slet ikke følge med, når det kommer til svartider udenfor lille
Danmark.

Kan man få disse T1'ere i Danmark?
Hedder de T1 her i landet?
Hvor kan man få dem, hvis det er?

På forhånd tak,

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-03-04 07:51

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> writes:

>Kan man få disse T1'ere i Danmark?
>Hedder de T1 her i landet?

Ja, de hedder faste kredsløb. T1 kører 1,5 Mbps.

>Hvor kan man få dem, hvis det er?

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_anden_faste

Bemærk at det er en helt anden prisklasse end ADSL.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-03-04 10:59

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Ja, de hedder faste kredsløb. T1 kører 1,5 Mbps.

Kan man ikke kun få E1 herhjemme?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 11-03-04 11:14

p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

>Kan man ikke kun få E1 herhjemme?

Dunno. Du kan i hvert fald få T3, men der er jo så også et lidt
større spring op til en E3.

Men ellers kan man lave en n=6, så er det da tæt på

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-03-04 11:19

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> Dunno. Du kan i hvert fald få T3, men der er jo så også et lidt
> større spring op til en E3.
>
> Men ellers kan man lave en n=6, så er det da tæt på

True.

Men jeg kan da i hvert fald huske engang jeg arbejdede for en lille
ISP, hvor folk altid vrøvlede om T1'er, som i hvert fald dengang var
et rent amerikansk fænomen.

Dengang var tanken om en 2 Mbps til hjemmet selvfølgelig også kun til
at grine af.

Jeg synes at huske, at vi måbede over Cybercity, da de lagde ud med en
(eller var det hele 2) 2 Mbps'er til udlandet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-03-04 16:04

Hvad er de andre standarder så??
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-03-04 16:25

Check <http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=pdh>
og evt. også <http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=sdh>

--
Jacob - www.bunk.cc
Confession is good for the soul, but bad for the career.

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-03-04 08:57

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> writes:

> Kan man få disse T1'ere i Danmark?
Ja i DK kaldes det faste kredsløb.

> Hedder de T1 her i landet?
> Hvor kan man få dem, hvis det er?

Det kan de fleste størrer udbydere levere, Cybercity, TDC, tiscali,
telia ... Det er dog sjældent noget man kan se på deres hjemme
side så du skal nok kontakte dem.

Det er dog i en helt helt anden prisklasse end ADSL.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.