Svindel med domænenavne hos b-one!
Fra : Frank Jessen

Dato : 10-03-04 20:51

Har du fundet et godt domænenavn til din hjemmeside?

Det havde jeg! Jeg har brugt lang tid på at finde et virkelig godt
domænenavn til min private hjemmeside - en hjemmeside der skulle fortælle om
mine gode og dårlige erfaringer her i livet.

Og så pludselig en dag var det der! Jeg søgte på b-one 's hjemmeside og
fandt at "thatslife.dk" var fri.

Jeg fik ellers gang i bestillingen af domænet sammen med en web-hotel hos
b-one. Efter at bestillingen var sendt prøvede jeg at søge på domænenavnet
igen, og da fik jeg at vide at domænet var bestilt - Herligt, tænkte jeg.

Da jeg ikke hørte mere til bestillingen, sendte jeg en forespørgsel til
b-one om hvornår oprettelsen ville være på plads.
Svaret var at der åbenbart var noget der var gået galt og at jeg skulle
bestille igen. Og selvfølgelig var domænet nu optaget!

For at gøre en lang historie kort - så er sagen den at b-one påstår at en
anden har snuppet (mit!) domænenavn mens jeg i et minuts tid sad og udfyldte
oplysninger om mig selv!
Det var da godt nok noget af et tilfælde!

Laver jeg en forespørgsel hos DK-Hostmaster viser det sig at domænet
tilhører Dandomain, men underligt nok findes der ingen tilgængelige
oplysninger om registrant m.m.

Jeg er overbevist om at det hele er svindel!
En eller anden hos b-one har luret min bestilling og har herefter reserveret
navnet til sig selv men henblik på videresalg. Jeg kan også godt se et
potentiale i navnet i forbindelse med erhvervskunder.

Har du været udsat for noget lignende hos b-one eller en anden
serviceudbyder vil jeg meget gerne høre om det!

Hvis ikke, så pas på at det ikke går dig på samme måde, hvis du da tør at
bestille hos b-one!

Hilsen
Frank J.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-04 23:12

"Frank Jessen" <frank_jessen@hotmail.com> skrev :

>Jeg fik ellers gang i bestillingen af domænet sammen med en web-hotel hos
>b-one.

Indlægget hører hjemme i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel
og ikke her, hvor det drejer sig om internetudbydere.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-03-04 01:15

"Knud" == Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:

> Indlægget hører hjemme i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel og
> ikke her, hvor det drejer sig om internetudbydere.

Ikke enig. Man kan sagtens registrere et domæne uden at det
nødvendigvis har noget med et webhotel at gøre.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge