Radeon 9600XT vs NVidia GeforceFX 5900XT
Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 10-03-04 14:45

Hejsa

Jeg står og skal skifte mit gamle grafikkort ud, men jeg er kommet lidt i
tvivl om hvad jeg skal vælge. Er der nogle ulemper ved at købe et
Radeon-kort fremfor et GeforceFX-kort. Jeg mener jeg kan huske noget om at
radeon havde bedre understøttelse til DirectX9, men ved ikke om det gælder
stadig.

Jeg er rimelig kræsen mht. til støj, så hvilket chipset udvikler mindst
varme?

Kort sagt; hvad skal man vælge??

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Mulle

Dato : 10-03-04 17:24

On Wed, 10 Mar 2004 14:45:03 +0100, "Lasse Kjærsgaard"
<lassekj@get2net.dk> wrote:

> [...]
>stadig.
>
>Jeg er rimelig kræsen mht. til støj, så hvilket chipset udvikler mindst

Et Radeon 9600 XT kan gøres lydløst med en passiv Zalman
køler til under 200 kr. Den løsning valgte jeg selv og det har
jeg ikke fortrudt.

mvh M

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 10-03-04 17:49

> Et Radeon 9600 XT kan gøres lydløst med en passiv Zalman
> køler til under 200 kr. Den løsning valgte jeg selv og det har
> jeg ikke fortrudt.

Kan en Geforce5900FX ikke også det eller?

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : Mulle

Dato : 10-03-04 20:49

On Wed, 10 Mar 2004 17:48:46 +0100, "Lasse Kjærsgaard"
<lassekj@get2net.dk> wrote:

>Kan en Geforce5900FX ikke også det eller?

Det kan det sikkert, men min tegnebog sagde altså nej
Jeg købte et Radeon 9600 XT med 256 MB RAM for
ca 1200 kr og så førnævnte køler. Ialt 1400 bobs for et
lydløst grafikkort der sparker r..v. Det er vist svært at
finde et GF5900 i det prisleje.

mvh M