Har tiscali dårlig service, så prøv kabeln~
Fra : Søren

Dato : 09-03-04 21:09

Hej Gruppe

Her er lige endnu er indlæg omkring kabelnettet. Er jeg den eneste der har
problemer med meget lave hastigheder eller ikke eksisterende forbindelse?
Det er helt galt er her på det sidste.

Vi har været kunde hos kabelnette.dk siden februar 2003, og har faktisk
været jævnt Utilfredse med dem hele perioden, måske på nær de 2 første
måneder.

Jeg skal da tilstå at det ind i mellem er muligt at opnå den famøse "2
megabit oplevelse" som de gladelig reklamerer med. Det er dog kun sket når
jeg har været forbundet til deres tucow-mirror eller deres newsserver og
uden for spidsbelastningsperioden. Selvom vi i vores forening kun er ca. 12
personer der deles om en 11Mbit FWA, er det faktisk umuligt at komme på
nettet mellem kl. 1500 og 2200, hvis man skulle være så heldig at der er hul
igennem, så foregår det ved hastigheder der er så latterlig lave at man
savner sit 56k modem (dybt seriøst).

Jeg kan ikke lade være med at gyse ved tanken om de stakler, der køber en af
deres bokse til IP telefoni, som vil belaste nettet yderligere og give
slutbrugeren en endnu dårligere oplevelse af internet og
telefonforbindelsen, hvis det da er muligt. Hold jeg væk!

Ja men hvorfor tager I ikke kontakt til kabelnettet. hmmm, jeg tror jeg har
brugt sammenlagt 15 timer af min tid på at kontakte kabelnettet via mail og
telefon og hvad er der kommet ud af det? Ikke en skid. Jeg har kun to gang
oplevet at kabelnettet har svaret på en mail. Første gang, da jeg ønskede at
få tilsendt materiale om kabelnettet. Anden gang da De havde ansat en ny
netværksansvarlig (Christian Hougaard) som for øvrigt virkede meget
fornuftig. Af en eller anden årsag er han ikke ansat hos kabelnettet
længere, måske var han ikke ågerkarl nok til at arbejde der, eller også
ville han ikke arbejde et sted med så ynkelig kundepolitik.

Da vi skulle finde en udbyder til vores boligforening på ca. 30 beboere, var
jeg på trods af massive advarsler varm fortaler for kabelnettet. Jeg mange
gange fortrudt at jeg kunne være så letsindig og tro at vi var mere heldige
med kabelnettet end dem, som allerede havde brændt fingrene.

På et tidspunkt havde en af vores beboere taget kontakt til deres nuværende
netværks ansvarlige, for at beklage sig over den dårlige service, resultat.
han foreslog at vi skulle se os omkring efter en anden udbyder. Det er sku
da til grin.

Ikke desto mindre er vi i gang med at se os omkring efter en anden udbyder.
Jeg har bare et problem, jeg har på vegne af vores beboere spenderet 24.000
kr. på en nytteløs parabol antenne som sidder og blomstre på vores tagryg.
Jeg er ikke interesseret i at den parabol skal blive siddende der og minde
mig om den håbløse beslutning vi engang tog. Derfor vil jeg gøre alt for at
få kabelnettet til at købe deres lort tilbage.

Det burde ifølge vores advokat også være en nem sag, da der tydeligvis er
tale om misligholdelse af vores kontrakt.

Efter den lange smøre ovenfor når jeg frem til to spørgsmål

1) Er der nogen af jer der har prøvet at køre en sag mod kabelnettet eller
kender til en sagsgang i den forbindelse?

2) Hvilken udbyder skal vi vælge når vi er 110 lejligheder (vi slår os
sammen med nabo ejendommen).

Til sidst vil jeg komme med to gode råd, et til jer der overvejer
kabelnettet og et til kabelnettet.

Til jer der overvejer kabelnettet som udbyder:

De 49 kroner om måneden er meget billige, men husk, hvis I vil have en god
forbindelse skal i ligge 200-400 kroner oven i 49kr, til den ADSL
forbindelse som skal sikre jer en stabil forbindelse.

Til kabelnettet:

Tag jeres kunder seriøst, det er det i skal leve af hvis I/du da ikke vil gå
konkurs igen! Overvej at sætte jeres månedlige abonnement op til f.eks. 100
kr. så i ikke behøver at oversælge jeres linjer

Det var Alt!

Venlig hilsen

Søren

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-03-04 00:03

On Tue, 9 Mar 2004 21:09:11 +0100, "Søren" <nospam@nospam.dk> wrote:

>2) Hvilken udbyder skal vi vælge når vi er 110 lejligheder (vi slår os
>sammen med nabo ejendommen).

Ved ikke om de vil leverer til jer, men prøv da www.arrownet.dk
Flemming Jacobsen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-03-04 18:12

> Ved ikke om de vil leverer til jer, men prøv da www.arrownet.dk

Arrivanet??

Det må da være en joke!

/Hans

Fra : Mads Berg

Dato : 10-03-04 20:21

> Arrivanet??

Hvordan kommer du på det?

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 12-03-04 09:58

jeg har ellers hørt at www.errornet.dk skulle være godt

Fra : Svend

Dato : 12-03-04 14:01

"Mads Berg" <Mads_erg@privat.dk> wrote in message
> ..

> Hvordan kommer du på det?

Tager en båd til jylland.

--
Svend

Fra : Kas.

Dato : 10-03-04 10:21

Hej Søren

Tak for en god mail - vi har været i præcis samme situation med Kabelnettet,
der har været vores leverandør fra 2002 og indtil nu. Til sidst gad vi
heller ikke længere og opsagde derfor kontrakten med dem.

Jeg har været ansvarlig for vores nye linje, som fungerer rigtig godt: Vi er
70 lejligheder, hvoraf ca. 40 er på nettet. Vi har indkøbt 2 stk. 4mbit
adsl-linjer, som vi alle deler - til stor tilfredshed for alle. Vi får altså
en hastighed, der er væsentligt hurtigere end Kabelnettets til en månedlig
pris, der svarer til Kabelnettets pris.

Vi kørte ikke nogen sag mod Kabelnettet, så nu har vi en parabol, der står
og blomstrer lige så fint på toppen af taget. Men jeg ser det ikke som helt
skidt: det kan jo være, at der dukker en udbyder op på et senere tidspunkt,
der kan levere over denne antenne, så jeg anser den ikke som helt spildt -
blot som en langtidsinvestering :)

Har du lyst, vil jeg gerne rådgive nærmere om, hvordan sådan en løsning som
vores er etableret.

Mvh. Kasper

Fra : Towli

Dato : 10-03-04 16:23

Hej

Jeg sidder i en arbejdsgruppe i en andelsboligforening på 65 lejligheder der
skal kigge på mulighederne for fælles Internet og umiddelbart ser jeg delt
adsl som den mest oplagte løsning. Vi har på forhånd droppet Kabelnettet på
grund af den næsten altid elendige omtale af dem.
Desværre er det de færreste adsl-udbydere der tillader deling, om nogen (jeg
kan ikke få Tiscali til at bekræfte at de tillader det, selv efter talrige
henvendelser).
Har jeres udbyder accepteret at i deler forbindelserne?
Hvordan håndterer i QOS så f.eks. p2p programmer ikke lægger beslag på hele
båndbredden?
Og hvad med logning i fh.t. "anti-terror-halløjet" ? Hvem opkræver
abonnementet (og hæfter for brugen i forhold til evt. kriminelle aktiviteter
der kan spores til jeres ip)? Hvem har kablet for jer? Har i åsse fælles
Tv-løsning?

1000 tak for dit evt. svar

/Towli

Fra : Kas.

Dato : 10-03-04 16:38

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Har jeres udbyder accepteret at i deler forbindelserne?

Vores udbyder er TDC og de godkender deling af internetforbindelsen.

> Hvordan håndterer i QOS så f.eks. p2p programmer ikke lægger beslag på
hele
> båndbredden?

Vi har en router, der kører QOS. Det fungerer fortrinligt. En mulighed er
også at indsætte en gateway som denne: www.clarkconnect.org

> Og hvad med logning i fh.t. "anti-terror-halløjet" ?

Jeg mener, at det kun er relevant, hvis der er over 100 hustande, der deler
forbindelsen.

>Hvem opkræver abonnementet.(og hæfter for brugen i forhold til evt.
kriminelle aktiviteter der kan spores til jeres ip)?

Vores ejendomsadministrator opkræver forbindelsen over huslejen. Vi er en
andelsforening, og det er således andelsforeningen, der hæfter for brugen af
linjen.

>Hvem har kablet for jer?

Købke & Grundsøe - men installationen var dengang mangelfuld.

> Tv-løsning?

Nej.

Mvh. Kasper

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 10-03-04 17:02

Towli wrote:
> [...]
> Desværre er det de færreste adsl-udbydere der tillader deling, om
> nogen (jeg kan ikke få Tiscali til at bekræfte at de tillader det,

Så jeg jeg så berette, at vi i min opgang i min forhenværende boligforening
sad på en delt 2mbit fra Tiscali, det var et erhvervs-abonnement. Så det kan
sagtens lade sig gøre.

Jacob