19-direkte i aften-Boogie
Fra : Leadbelly

Dato : 09-03-04 19:45

Hej!

Jeg fatter ikke at forældre og snerpede unge har så ondt i røven over at
børn ser et nøgent menneske i en musikvideo.
De mennesker der har skabt den sexuelle frigørelse,
syntes pludselig at deres børn skal beskyttes imod frække ord,fuck(som alle
siger),ligesom fandens,som alle i Danmark har sagt på daglig basis til alle
tider.
Nøgne mennesker...hvad fanden er der galt i det?!
vi er født nøgne,bader nøgne,elsker nøgne.
Og det har vi sgu da gjort til alle tider.
I 60'erne så man nøgne mennesker overalt(se feks Woodstock),og hykleriet er
nu nået hvor de samme mennesker,prøver at holde deres barn væk fra grimme
ord og nøgne mennesker.
Og så den lille snerpede gymnasie pige,havde ikke
argument andet at hun syntes det var forkert.Flot!
Mønstret gentager sig.
Som forælder vil jeg prøve at acceptere,og være åben når mine børn
udvider grænserne for mine begrænsninger
For det vil altid ske.Og det skal til,syntes jeg.
Så forældre,I er sgu nogen dobbelt-moralske fjolser.

Mvh Leadbelly

Fra : John Frandsen

Dato : 09-03-04 20:26

"Leadbelly" <whome@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
Selv hej!

*klippet og klistret fra leadbellys indlæg*
> ondt i røven, fuck, fandens, hvad fanden, sgu,
Jeg tror nu hellere at de vil la' ungerne se nøgne kroppe i hobetal, end at
læse dine indlæg

> Så forældre,I er sgu nogen dobbelt-moralske fjolser.
Tal for dig selv, fjols!

I øvrigt, hvem er det der har ondt i røven og hvad er det for en
gymnasiepige du taler om?

Mvh John

Fra : Leadbelly

Dato : 09-03-04 20:46

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse

> I øvrigt, hvem er det der har ondt i røven

Du kan bare se den kvinde der ringede ind og fortalte,
at hvis hun så sine børn se boogie ville hun slukke for fjernsynet.Det er
dobbeltmoralsk syntes jeg.
Og lad mig lige indskyde at jeg hader boogie,jeg syntes det er
overfladisk,sor et musik program at være,men jeg er ikke foraget over det de
unge ser
og hører.

og hvad er det for en
> gymnasiepige du taler om?

Okay hun er vist nærmere en folkeskole-elev,sorry so much.

Mvh Leadbelly

Fra : @

Dato : 09-03-04 22:25

> [...]
> udvider grænserne for mine begrænsninger
> For det vil altid ske.Og det skal til,syntes jeg.
> Så forældre,I er sgu nogen dobbelt-moralske fjolser.

Du skulle slet ikke have lov til at være forælder!!!

Fra : Leadbelly

Dato : 09-03-04 22:48

<@> skrev i en meddelelse

> Du skulle slet ikke have lov til at være forælder!!!

Begrund venligst hvorfor du mener det.

Mvh Leadbelly

Fra : @

Dato : 09-03-04 23:11

> Begrund venligst hvorfor du mener det.

Du lyder ikke til at være moden nok.
Du accepterer vel også, at de unge har sex, når de er 12 år og at det er
helt i orden at være fuld fredag, lørdag og søndag, når man kun er 14 år?
Jeg går ind for, at man skal godkendes som forælder. Både fysik (gener osv.)
og det mentale (intelligens osv.) skal være iorden før, man kan blive
udvalgt til at blive forælder.

Fra : Leadbelly

Dato : 09-03-04 23:47

<@> skrev i en meddelelse
> "Leadbelly" <whome@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du lyder ikke til at være moden nok.

Det kan godt være,har du ret.
Jeg siger bare at feks sexualitet ikke behøves
at blive skjult for børn.

> Du accepterer vel også, at de unge har sex, når de er 12 år og at det er
> helt i orden at være fuld fredag, lørdag og søndag, når man kun er 14 år?

Det kan du eddermane tro jeg ikke gør.
Jeg har aldrig snakket om alkohol og sexuel debut som 12-årig.Fy for satan!
Jeg siger bare at med korrekt information kan man på forhånd og løbende
give børn et fornuftigt forhold til sex,
og samtidig lade dem se MTV og Boogie feks.
Forresten tror jeg at de unge først og fremmest ser Boogie for at høre det
musik de kan lide.
Diskutionen kører hedt i USA hvor alle mener man
bliver psykopat af at høre Marylin Manson feks.
Det er jo langt ude.

> Jeg går ind for, at man skal godkendes som forælder. Både fysik (gener
osv.)
> og det mentale (intelligens osv.) skal være iorden før, man kan blive
> udvalgt til at blive forælder.

Det er jeg enig med dig i.
Bortset at jeg aldrig har hørt at man kan blive "udvalgt"
som forælder.
Men man skal tænke sig godt om inden man træffer valget,og mærke efter om
man kan være en ansvarlig forælder,og det er da muligt jeg ikke er det,som
du siger.

Mvh Leadbelly.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 10-03-04 01:09

Leadbelly <whome@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> og samtidig lade dem se MTV og Boogie feks.
> Forresten tror jeg at de unge først og fremmest ser Boogie for at

Det har du ret i.
Korrekt info er bare svær at hente i de mest pornoagtige musikvideo'er, der
ligesom reel porno giver det et følelsesforladt, kynisk indtryk.
Derudover gider de fleste børn - under 8-10 år - slet ikke se på bare
kroppe.
Det er "ulækkert". Men de selv samme børn ser Boogie for at opleve musikken,
se kunstnerne og de tv-værter de kender.

/ Flying Hotdogs

Fra : @

Dato : 10-03-04 22:06

"Leadbelly" <whome@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> <@> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være,har du ret.
> Jeg siger bare at feks sexualitet ikke behøves
> at blive skjult for børn.

Enig. Jeg synes dog bare, at programmer som Boogie og Rundfunk, er for meget
af det gode.

> Det kan du eddermane tro jeg ikke gør.
> Jeg har aldrig snakket om alkohol og sexuel debut som 12-årig.Fy for
satan!

Selvfølgelig. Undskyld.

> Jeg siger bare at med korrekt information kan man på forhånd og løbende
> give børn et fornuftigt forhold til sex,
> og samtidig lade dem se MTV og Boogie feks.

Jeg er ikke helt enig.
Lidt censur skader ikke de unge mennesker.

> [...]
> musik de kan lide.
> Diskutionen kører hedt i USA hvor alle mener man
> bliver psykopat af at høre Marylin Manson feks.

Det vil/kan jeg ikke udtale mig om.

> osv.)
>
> Det er jeg enig med dig i.
> Bortset at jeg aldrig har hørt at man kan blive "udvalgt"
> som forælder.

Vi kunne indføre en form for tvungen sterilisation af de ikke-egnede.
Jeg selv er en af dem, som burde steriliseres, da jeg fysisk ikke er på
toppen.
At jeg så ikke fejler noget på øverste etage, er ikke nok til at gøre mig
egnet.

> Men man skal tænke sig godt om inden man træffer valget,og mærke efter om
> man kan være en ansvarlig forælder,og det er da muligt jeg ikke er det,som
> du siger.

Jeg var lidt hård ved dig. Det var nu kun for at provokere.

Fra : Esben

Dato : 10-03-04 10:47

Hvad er det for noget vås???
At slynge ud at andre ikke skulle have lov til at være forældre -
på baggrund af ting skrevet i et indlæg !!!

Hvis nogen er et fjols her så er det sq da dig
Mon dine egne forældre var sluppet igennem sådan en godkendelse af
intelligens ??

Esben

Fra : @

Dato : 10-03-04 21:56

"Esben" <jegharikkenogenkonto@spamsi.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for noget vås???

Det er nu ikke vås!

> At slynge ud at andre ikke skulle have lov til at være forældre -
> på baggrund af ting skrevet i et indlæg !!!

De fleste forældre idag er ikke modne nok. Bare se på hvordan de unge
opfører sig. Druk, hor, egoisme osv er hvad jeg ser af egenskaber i de
fleste unge idag.
Forældrene har åbenbart ikke været modne nok til at opdrage deres børn!
Det er *ikke* samfundets skyld!

> Hvis nogen er et fjols her så er det sq da dig

Sikkert.

> Mon dine egne forældre var sluppet igennem sådan en godkendelse af
> intelligens ??

Aner det ikke. Jeg ved bare at de har fået 2 højtbegavede børn.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 10-03-04 00:32

On Tue, 9 Mar 2004 19:45:28 +0100, Leadbelly wrote:

> [...]
> udvider grænserne for mine begrænsninger
> For det vil altid ske.Og det skal til,syntes jeg.
> Så forældre,I er sgu nogen dobbelt-moralske fjolser.

Jeg må sige at jeg er delvist enig med dig. På den ene side er jeg vildt
frastøt over at næsten alle musikvideoer sælger sig selv på sex - men på
den anden side synes jeg at den overdrevne og nærmest misforståede brug af
censur (især på MTV) er fuldstændig latterlig og til tider hæmmende for
kunstneriske budskaber.
Der er klart et problem når vi taler om markedsføring til unge og den
skæve fokusering på sex mellem 'supermodeller' på tv, men en alm.
unuanceret censur synes jeg personligt ikke er løsningen. Jeg tror også at
man i højere grad bør appellere til børns kritiske sans (både i skolen og i
hjemmet) fra en tidlig alder. Tale om hvad en reklame er, at de mennesker
der er inde i fjernsynet ikke er de samme som i 'virkeligheden' o.lign.

MP

Fra : Leadbelly

Dato : 10-03-04 01:09

"MP Jakobsen" <"mpej[slet_dette]"@adr.dk> skrev i en meddelelse

Snip
> [...]
> hjemmet) fra en tidlig alder. Tale om hvad en reklame er, at de mennesker
> der er inde i fjernsynet ikke er de samme som i 'virkeligheden' o.lign.

Præcis!VI skal opdrage børnene,ikke tv.
Det er med at udstyre børn med en bullshitdetector
fra barns ben.

Mvh Leadbelly

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 10-03-04 14:19

> [...]
> censur (især på MTV) er fuldstændig latterlig og til tider hæmmende for

Jeg er helt enig. Det er en grotesk dobbeltmoral den (amerikanske)
musik-scene udviser. På den ene side forsøger man at sælge musik på sex, og
i en grad så der åbenbart ligges mere vægt på hvordan musikerne ser ud, end
hvor talentfule de er. På den anden side er der censur, der gør at der
bestemte ord man ikke må sige/synge. Der er flere eksempler på kunstnere,
der har måtte lave om i deres tekster, for at blive spillet på MTV.
Absurd!!!!

Mvh.
Andreas.

Fra : Peter Risager

Dato : 10-03-04 16:26

> Der er
> flere eksempler på kunstnere, der har måtte lave om i deres tekster,
> for at blive spillet på MTV. Absurd!!!!

En af de bedre er D12(feat Eminenem): Purple Pills, der for at blive spillet
i radion og på MTv skulle ændres til "Purple Hills" det giver jo ingen
mening!

--
Peter Risager
"See, free nations are peaceful nations. Free nations don't attack each

Fra : John Frandsen

Dato : 10-03-04 19:09

> På den ene side er jeg vildt
> frastøt over at næsten alle musikvideoer sælger sig selv på sex

Arh, ta' nu lige og klap hesten inden du kammer helt over i
sexualforskrækket puritisme.

Hvad er der nu galt i at antyde et par go'e nødder i en rockvideo - eller en
steg af en fyr i 'tøsemusikken'
Der hvor filmen knækker, er der hvor der hverken er talent eller musikalitet
nok til at 'bære' nummeret, og man i stedet prøver at overdøve
talentløsheden med bare patter

Mvh John

Fra : MP Jakobsen

Dato : 10-03-04 20:29

On Wed, 10 Mar 2004 19:09:16 +0100, John Frandsen wrote:

> [...]
> Der hvor filmen knækker, er der hvor der hverken er talent eller musikalitet
> nok til at 'bære' nummeret, og man i stedet prøver at overdøve

Nej, der hvor filmen knækker er hvor piger i første klasse tror de bliver
mere populære af at gå i g-streng og have bare navler! Eller hvor
folkeskolepige sælger sig selv for slik eller en tur i byen! (jeg siger
ikke det normalt, men han høre om det.
http://www.dr.dk/p1/koplev/tidligere.asp?action=showarticle&id=27824)

Jeg synes det er et problem at vi lever i et samfund der er skridt for
skridt er begyndt at erstatte rigtige værdier med overfladiske værdier, så
som størrelsen på ens bil eller kærestens bryster.

Selvfølgelig maler jeg med den brede pensel, men åbn øjnene. Det bliver jo
værre år for år.

Og det er ikke kun børnene. Folk begår selvmord fordi de ikke kan leve op
til de idealer de bliver bombarderet med i medierne, voksne mennesker får
spiseforstyrrelser, bliver skilt fra hinanden for et godt ord - narcisisme
og ydre værdier går ikke godt hånd i hånd.

Men for at vende tilbage til dit svar; så ser jeg ikke mig selv som
sexuelforskrækket - og absolut ikke puritisme. Jeg synes censur er naivt,
irreterende og kunstnerisk begrænsende, og jeg synes at MTV er gået langt
over stregen. Men som det også er blevet skrevet andetsteds i denne tråd,
så handler det om at få skabt en kritisk sans, og så handler det om at folk
begynder at lytte til hinanden istedet for konstruerede pop-idoler, skabt
af industrier hvis primære mål er $$$.

MP

Fra : John Frandsen

Dato : 11-03-04 22:22

> Nej, der hvor filmen knækker er hvor piger i første klasse tror de bliver
> mere populære af at gå i g-streng og have bare navler! Eller hvor

Det er nu nok ikke hverken Boogie eller MTV's skyld... Det er sgu de
skvatnavler af vattede forældre der ikke sætter grænser for deres børn, og
tillader at småpiger klæder sig som de ser at de store piger gør...
Selvfølgelig vil de små efterligne de store - sådan har det altid været, og
sådan bli'r det nok ved med at være. Det er vores, de voksne, der har pligt
til at vejlede ungerne.

> Jeg synes det er et problem at vi lever i et samfund der er skridt for
> skridt er begyndt at erstatte rigtige værdier med overfladiske værdier, så
> som størrelsen på ens bil eller kærestens bryster.
Er der noget nyt i det??
I gamle dage gik snakken nok på hvilken bonde der fik det største udbytte
pr. hektar, eller hvem der havde den største hest.

> Selvfølgelig maler jeg med den brede pensel, men åbn øjnene. Det bliver jo
> værre år for år.
Det bliver i hvert fald anderledes, og vi , de gamle, synes at det er værre
end da VI var unge... Dagens musik er forresten bare noget larm, og slet
ikke li' så god som da VI var unge...
Kan du genkende dine forældre i ovenstående? Og dine forældre kan sikkert
nok genkende deres forældre...

> Og det er ikke kun børnene. Folk begår selvmord fordi de ikke kan leve op
> til de idealer
Det har de sgu altid gjort (altså ikke de samme mennesker ))
I ældre tid tog man livet af sig selv hvis konen skred med den
handelsrejsende, eller hvis man var kommet i ulykke og ikke turde
konfrontere omverdenen med den store ugifte mave.

> Men for at vende tilbage til dit svar; så ser jeg ikke mig selv som
> sexuelforskrækket - og absolut ikke puritisme.
Det var osse kun ment som en provokation fra min side Jeg kender dig jo
slet ikke godt nok til at skælde dig ud

> [...]
folk
> begynder at lytte til hinanden istedet for konstruerede pop-idoler, skabt
Jeg ser stort set ikke MTV da jeg er tæske hamrende træt af de talentløse
poptøser som, netop som du skriver, kun er i vælten fordi de har den rigtige
krop... Med fare for at lyde som mine egne forældre: Musikken VAR nu bedre i
'gamle dage'

Mvh John

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-03-04 13:55

> [...]
og
> sådan bli'r det nok ved med at være. Det er vores, de voksne, der har

Hej med jer

Det er ikke spor sørgeligt, at småpiger idag, gerne vil ligne Spritney
Be(e)ars. Det er ikke spor sørgeligt, at pigerne syntes de er smarte med
bare maver, og at man kan se deres navle. Det er ikke spor sørgeligt, at de
føler sig utroligt lækre i denne mundering. De er søde, de er lækre at se
på, og det er da skægt at se disse små piger, prøve at ligne Spritney Bears.

Det er sørgeligt, at disse piger ikke kan få lov til at gøre det, uden at
deres forældre skal skride ind, og stoppe deres helt uskyldige leg, fordi
nogle andre mennesker, som påstår, at de er voksne, ikke kan undlade at
svinge deres tanker hen i svinske baner, og måske endda begynde at forgribe
sig sexuelt på dem. Det har i ret i, det er godt nok sørgeligt.

Jo jeg kan genkende mange af tingene, til gengæld, kan jeg også modsige lidt
af det. Jeg var vel 17 år, og spillede CCR's Bad moon rising, ikke særligt
højt, åbenbart for lavt, for pludseligt stod min bedstemor i døren, og sagde
nok så kækt, skru lige en slat op, og spil den igen, den er godt nok god.
Det har gjort det, at jeg ikke kan høre Bad moon rising i dag, uden at sende
bedstemor en varm tanke.

M.V.H.....Benny..

Fra : @

Dato : 10-03-04 22:08

> [...]
musikalitet
> nok til at 'bære' nummeret, og man i stedet prøver at overdøve

Men netop dét er jo virkeligheden med det støj, som sendes i Boogie osv.

Fra : Esben

Dato : 10-03-04 14:49

"Leadbelly" <whome@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Jeg fatter ikke at forældre og snerpede unge har så ondt i røven over at
> børn ser et nøgent menneske i en musikvideo.

Næh... det kan jeg heller ikke rigtigt forstå

> [...]
> Nøgne mennesker...hvad fanden er der galt i det?!
> vi er født nøgne,bader nøgne,elsker nøgne.
> Og det har vi sgu da gjort til alle tider.

Ja så er der bare lige det at alle de nøgne/letpåklædte ikke er alle og
enhver,
men modeller som har de passende proportioner.Du ser ikke ret mange(læs
ingen) Normale småfede og appelsinlårs mennesker i de videoer. At man
brokker sig over nøgne mennesker i medierne er vel alt i alt et spørgsmål om
den enkeltes grænser. Men er man mere fordomsfri hvis man synes at det er
iorden at vide 50 cent videoen klokken 16 end hvis man ikke synes det er
iorden?

Personligt ville jeg nok skrue væk hvis min fem-årige søn sad og så den
video. Ikke fordi han ikke må se nøgne mennesker.
for det ser han tit. Ikke fordi Jeg er bange for at han kunne lære nogen af
de stygge ord de siger i boogie, for dem bruger jeg selv på daglig basis, så
de gloser er han bekendt med.

Men når han blir lidt ældre og kan forholde sig lidt mere til hvad det hele
drejer sig om så vil jeg gerne se den med ham.
og så vil jeg være yderst opmærksom på at fortælle ham at den måde som 50
cent videoen fremstiller kvinder på er fuldstændig absurd. Og at det ikke er
så sødt at kalde sin kæreste for luder og at hvis man siger fuck for hvert
andet ord, kan man let blive regnet for at være temmelig ubegavet.

Hvis jeg havde en datter ville jeg nok især gøre meget ud af at fortælle
hende at selv om pigerne i videoen er smarte så er det altså ikke "rigtige"
bryster de har og at man ikke skal sulte sig selv for at få en hvepsetalje.
Anorexi er en meget udbredt lidelse/sigdom og det kvindesyn som mange af de
videoer lægger for dagen må klart være med til at "fortælle" helt unge piger
hvordan andre gerne vil ha de skal se ud

> [...]
er
> nu nået hvor de samme mennesker,prøver at holde deres barn væk fra grimme

I woodstockvideoen er der jo også en del nøgne pikke - ville det være i
orden at boogie også viste tissemænd
og i så fald både i slap og rejst tilstand ???

> Og så den lille snerpede gymnasie pige,havde ikke
> argument andet at hun syntes det var forkert.Flot!

Hun sagde jo også at det ikke afspejlede virkeligheden -
og det er da ihverfald et argument. og et helt rigtigt argument i min bog

> Som forælder vil jeg prøve at acceptere,og være åben når mine børn
> udvider grænserne for mine begrænsninger

Men der er dog også store muligheder for at den slags dummeTV begrænser dine
udvidelser

> For det vil altid ske.Og det skal til,syntes jeg.
> Så forældre,I er sgu nogen dobbelt-moralske fjolser.

Er der ikke essensen i at være forældre ?

VH
Esben

Fra : MP Jakobsen

Dato : 10-03-04 15:18

On Wed, 10 Mar 2004 14:48:52 +0100, Esben wrote:

> [...]
> iorden at vide 50 cent videoen klokken 16 end hvis man ikke synes det er

Man kan vel sige at problemet i bund og grund er at der skabes nogle syge
eller fordrejede idéer om hvordan et almindeligt menneske /bør/ se ud, med
den konsekvens at folk uden et kritisk eller selvrefleksivt filter,
eksempelvis de fleste børn, ser sig selv i lyset af disse 'konstruerede
idealer'. Problemet er ikke nøgenhed, sex eller vold i sig selv. Problemet
er hvilke, hvorvidt og hvordan "idealer" bliver fremstillet i medierne.

I øvrigt synes jeg også der er mange voksne - jeg selv inklusive - der ikke
er gode nok til at adskille de idealer vi ser i f.eks. TV med dem vi sætter
os selv i den virkelige verden.

MP

PS: Hvis man synes det er et spændende felt, så har Roland Barthes skrevet
en spændende bog om dette. Den hedder Mytologier og kan varmt anbefales
(jeg har skrevet et projekt, hvor den blev brugt). Ligeledes kan jeg
henvise til det seneste nummer af 'SAMSON', hvor man med fordel kan læse
Annette Bjerre Ryhedes artikel.

Fra : Leadbelly

Dato : 10-03-04 22:04

> [...]

piger
> hvordan andre gerne vil ha de skal se ud

Du bliver/er en fantastisk far!:)

> I woodstockvideoen er der jo også en del nøgne pikke - ville det være i
> orden at boogie også viste tissemænd
> og i så fald både i slap og rejst tilstand ???

Jeg ser mest lidt boogie når jeg kanalsurfer,
men jeg har endu ikke set en video på boogie
med bare vaginaer og peniser.
Kun lidt bryst nogen gange.
Det jeg vil sige med det,er for det første at den generation der frigjorde
sexualiteten,har det med nogen gange at blive ligeså kritiske som deres
forældre var det.
Jeg ser det selv med min mor og far.
Men jeg må indrømme at jeg godt kan se 50 Cent videoen som du nævner kan
virke mandschauvanistisk,
men sådan er den kultur og der er det man må gøre som du siger du vil gøre
for dine børn,at man må være der på sidelinjen,og ikke lade tv'et opdrage
sine børn.
"You know son,that woman on the tv,she's not that excited about
detergent.Detergent isn't that exciting.She's just trying to SELL you
detergent.":)Blot et eksempel

> Hun sagde jo også at det ikke afspejlede virkeligheden -
> og det er da ihverfald et argument. og et helt rigtigt argument i min bog

Den må jeg have misset.Jeg så hende i en anden situation,hvor hun ikke
overbeviste mig-som sagt jeg har misset den.
Men både du og hende har ret.
Jeg har dog set undtagelsen.
En video med hende popsilden,kan ikke lige huske hvem
af dem,de er jo alle ens.Musikken var rædselsfuld,men en fed tekst og en
god video med et godt budskab
Det er den der "You are beautiful,no matter what they say",
hvor man ser en masse,det man vil kalde grimme mennesker,med det klare
budskab at vi alle er lige unikke
og smukke.
Men det er desværre mere undtagelsen end reglen.

> Men der er dog også store muligheder for at den slags dummeTV begrænser
dine
> udvidelser

LOL!Ja,boogie er ikke for fedt.Som sagt syntes jeg ikke det er særlig
dybdeborende af et musikprogram at være,
men de spiller det musik som unge kan lide,og det må være det primære.Fred
med det.

> Er der ikke essensen i at være forældre ?

Ja,jeg venter spændt,til den dag jeg bliver far,
og ser om jeg også bliver overbeskyttende over for mine børn.
Hvem ved..

Mvh Leadbelly