E-Mail
webnoob 5265
[thunderbird] bugs og mangler
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 09-03-04 17:22

Hej,

Jeg er den glade bruger af Mozilla Thunderbird 0.5.
Det er helt sikkert en rar mail klient og newsreader.
Jeg synes dog at den mangler nogle features (eller også er det mig der
ikke kan finde dem).
Jeg vil nu beskrive de ting jeg mener mangler.
Skulle I kende til at nogle af disse features rent faktisk findes, så
forklar mig *endelig*, hvordan jeg ska gøre for at bruge dem

1)
Når man har flere news/mails-konti, bliver de sorteret efter den orden
man har oprettet dem i.
Her ville det være dejligt, hvis man selv kunne bestemme, hvordan de
skal vises.
Hvis det er for besværligt, ville det faktisk gøre det en del bedre,
hvis den bare havde et system den sorterede efter (fx. alfabetisk?).

2)
I OE (med flere) kan man markere en tråd til opfølgning.
Når man gør dette bliver gruppen rød (eller en anden farve) når der er
kommet et nyt svar i den tråd man har valgt at følge med i.
Man kan markere en post i en bestemt farve ved at klikke på den og
trykke et tal (fx. blir den rød ved tryk på 1).
Selvom man gør dette, bliver opfølgende tråde ikke markeret.

3)
Tilsyneladende bliver de forskellige nyhedsgrupper i hver news-konto
sorteret efter den orden man har oprettet dem i.
Her ville det _virkelig_ være dejligt, hvis der var noget system, eller
man kunne flytte rundt på dem!
Det er irriterende at lede efter en bestemt gruppe, hvis man som jeg
følger med i mange grupper, og de ikke står i nogen umiddelbar orden.

4)
Dette er ikke så meget en mangel, nok nærmere et bug.
Nogle gange vil den ikke åbne bestemte mails fra IMAP konti.
Det er ikke så tit det sker, men det er dog sket nogle gange over tiden.
Det er et stort irritationsmoment.
Det er ikke nok at genstarte Thunderbird og forsøge igen.
Den nægter det simpelthen. Så er jeg nødt til at starte min Outlook 2002
op for at læse mailen.
Når den laver dette nummer er det som om den helt nægter at tale mere
med IMAP serveren indtil man genstarter Thunderbird.
Altså, hvis jeg kommer til at klikke på sådan en mail den ikke kan åbne,
så kan jeg ikke åbne flere IMAP mails før jeg har genstartet Thunderbird
igen.

Måske burde jeg rapportere dette som et bug på deres bug tracking list,
men jeg er ikke helt klar over hvordan.
Hvis nogen kan hjælpe mig med dette ville jeg blive glad :)

5)
Man kan tilsyneladende ikke slå notificeringen af ny mail (den lille
popup nede i højre hjørne af skærmen) fra ved kun enkelte konti.
Dette ville ellers være en rar feature.

6)
Autosearch-funktionen ved administration af newsgroups er endnu ikke nær
så god som fx. den i Outlook. Men det kan være at M$ har et eller andet
patent her?
Anyways, dette er en lille ting...

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 11-03-04 23:23

Den 09-03-2004 17:22, skrev Thomas Damgaard Nielsen:
> [...]
> Det er irriterende at lede efter en bestemt gruppe, hvis man som jeg
> følger med i mange grupper, og de ikke står i nogen umiddelbar orden.

Det kan lade sig gøre, omend det er lidt bøvlet:
I mappen news, under mappen med din profil, er der en fil som hedder
navnetPåDinNewsServer.rc Det er en tekstfil, som du (Med TB lukket) kan
åbne med f.eks. Notepad. Den indeholder alle de grupper du abonnerer på,
og du kan nu sortere som du har lyst til.
Hvis du abonnerer på grupper fra forskellige servere, vil du have en .rc
fil pr. server.

Jeg har ikke umiddelbart svar på dine andre spørgsmål, andet end at
svjv, så kan de ikke løses. Har du tjekket bugzilla for evt. RFE om det
samme, ellers kan du jo oprette dem.
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 15-03-04 18:58

Morten K. Hansen wrote:

> [...]
> og du kan nu sortere som du har lyst til.
> Hvis du abonnerer på grupper fra forskellige servere, vil du have en .rc

OK.
Det ser ud til at det løser problemet.

> Jeg har ikke umiddelbart svar på dine andre spørgsmål, andet end at
> svjv, så kan de ikke løses. Har du tjekket bugzilla for evt. RFE om det
> samme, ellers kan du jo oprette dem.

Æv :(
Jeg har forsøgt at finde dem på bugzilla, men kan ikke finde dem.
Jeg har ikke så meget erfaring i at bruge bugzilla, så jeg har ikke haft
held med at rapportere dem selv.

Mvh
Thomas Damgaard