Taletidsmobilnummer ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-04 10:25

Hej NG.

Er der nogen mulighed for at finde ud af hvem der ejer et
Taletidsmobilnummer ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Fischer

Dato : 09-03-04 10:27

> Er der nogen mulighed for at finde ud af hvem der ejer et
> Taletidsmobilnummer ?

Normalt ikke.
Hvis det ikke findes på www.dgs.dk, er der ikke så meget at gøre.
Det er sjældent at teleselskaberne har kunde-information på de ægte
taletidskunder.

*Fischer

Fra : Silent Bob

Dato : 09-03-04 10:29

On Tue, 9 Mar 2004 10:25:12 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Hej NG.
>
>Er der nogen mulighed for at finde ud af hvem der ejer et
>Taletidsmobilnummer ?

Ikke med mindre ejeren af nr. har registreret sig hos udbyderen.

--
Silent Bob

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-04 10:53

"Silent Bob" <bob@bob.invalid> wrote in message

> Ikke med mindre ejeren af nr. har registreret sig hos udbyderen.

Kan man udfra nummeret se hvem udbyderen er ?

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Mark Beaumont

Dato : 09-03-04 11:25

Christian B. Andresen wrote:
> Kan man udfra nummeret se hvem udbyderen er ?

Måske!

News:4048422c$0$55932$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

Vh Mark

Fra : Jensn

Dato : 09-03-04 12:19

> Hej NG.
>
> Er der nogen mulighed for at finde ud af hvem der ejer et
> Taletidsmobilnummer ?
>
> --
> mvh/rg. Christian
> Her skulle der have stået
> noget (måske) fornuftigt.
> Men a ka' ik' hit' u a no'et.

KUN hvis kunden har registreret sig - ellers er der kun tilbage at
teleudbyderen
skal pejle sig frem til hvor telefonen er lige nu - men det er vist mere
omfattende
og mon ikke også at politiet skal blandes ind i sådan en sag ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jensn

Dato : 09-03-04 12:20

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....forøvrigt sjovt nok at det er tilladt - altså at kunne købe et
taletidskort
uden at registrere sig

...mon ikke man kunne undgå meget telefonfis / telefonkriminalitet ved at
man SKULLE registrere sig ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Per

Dato : 09-03-04 13:21

Jo man kunne undgå telefonfis og hvis man også registrede computere på samme
måde kunne man undgå spam og andet lort.

Desuden ville man finde ud af at 80 % af kvinderne i chat rummene er mænd

Mvh Per

Fra : Fischer

Dato : 09-03-04 13:25

> Desuden ville man finde ud af at 80 % af kvinderne
> i chat rummene er mænd

Og at 20% af børnene er gamle pædofile svin!

*Fischer

Fra : Silent Bob

Dato : 09-03-04 13:49

On Tue, 9 Mar 2004 13:24:45 +0100, "Fischer" <myfischer87@get2net.dk>
wrote:

>Og at 20% af børnene er gamle pædofile svin!

Det synes jeg er en hån mod den danske svinebestand. :-/

--
Silent Bob

Fra : Fischer

Dato : 09-03-04 13:23

> ...forøvrigt sjovt nok at det er tilladt - altså at kunne købe et
> taletidskort uden at registrere sig
> ..mon ikke man kunne undgå meget telefonfis / telefonkriminalitet
> ved at man SKULLE registrere sig ?

Det ville IMHO være at spilde en masse krudt på bureaukrati.

De fleste af dem der bruger de ægte taletidsprodukter er unge under 18, og
de ville ikke kunne legitimere sig ordentligt ved køb. Og mange af de steder
der sælger startpakkerne i dag (tankstationer, kiosker o.s.v.) vil så heller
ikke være gearet til at sælge dem længere.

Hvis man i stedet skulle efter-købs registrere sig, skulle det være ved
brevveksling med teleselskabet, og det vil kræve mange penge på
administration, og dermed koste os forbrugere i sidste ende.

Det er skide surt at blive chianeret af en eller anden idiot med et
taletidskort, men kun i yderste konsekvens tror jeg at en registrering ville
gøre nogen forskel.
Hvis jeg i dag køber en alm. abonnement og forlanger hemmeligt nummer, kan
jeg jo godt chikanere dig uden du kan få min identitet at vide. Først hvis
politiet bliver blandet ind i sagen, vil min anonymitet blive brudt. Og det
vil kræve en vis grovhed for at de vil gå ind i sagen.

Hvis man endelig vil chikanere nogen anonymt, er der jo stadig telefonbokse.
Og ellers kan man jo bruge brev - man skal jo heller ikke legitimere sig før
køb af frimærker.

Mit motto er i øvrigt: "Don't get mad - get even". Så hvis nogen chikanerde
mig, så ville der blive krig. =

*Fischer

Fra : Søren Blom

Dato : 09-03-04 16:31

For at komme tilbage til det oprindelige, hvorfor ikke bare ringe nummeret
op og høre hvem som tager telefonen?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Fischer

Dato : 09-03-04 17:04

> For at komme tilbage til det oprindelige, hvorfor
> ikke bare ringe nummeret op og høre hvem
> som tager telefonen?

Det kunne jo være en der bare hedder "Hallo".

*Fischer