Q: Køler på GF 2 GTS
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 20:26

Hej Ng

Jeg har en kontor maskine stående, den lavr ikke andet end Office, Internet,
email, regnskab o.lign. Selve konfig. er som følger 1GHz T-Bird, 512mb RAM,
40GB HD, brænder osv.

Spørgsmålet er som følger, kan jeg tage blæseren af grafikkortet? Selve
kortet er et Asus V-7700 GTS, altså et GeForce 2 GTS, m. 32mb RAM og tv-out.
Den laver aldrig noget og slet ikke 3D. Vil den kunne køer uden blæser (den
larmer)?

På forhånd tak.

--
Med Venlig Hilsen
Anders

Byt --(a)-- med @

Fra : Bernhard Ege

Dato : 08-03-04 22:27

"Anders Ugelvig" <anders_ugelvig--(at)--hotmail.com> wrote in message
> [...]
tv-out.
> Den laver aldrig noget og slet ikke 3D. Vil den kunne køer uden blæser

Det kan jeg ikke anbefale dig at du gør. Ude på arbejde er flere
Geforce2 kort brændt delvist af pga. at blæseren er stoppet. Windows kan
ikke se der er noget galt med kortet men udgangen (DAC'erne) er brændt
delvist af.

Jeg satte dog en chipset blæser på mit eget kort herhjemme og den blæser
sagde så lidt jeg ikke kunne høre den (havde andre ting som larmede
mere, men ikke meget :-/).

mvh Bernhard

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-03-04 22:48

On Mon, 8 Mar 2004 22:26:47 +0100, "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc>
wrote:

> [...]
>
>Jeg satte dog en chipset blæser på mit eget kort herhjemme og den blæser
>sagde så lidt jeg ikke kunne høre den (havde andre ting som larmede

Jeg kører fint uden køler på 2. år og jeg spiller en hel del spil.
Jeg har nøajagtig samme kort som nævnt her.
Alternativt kan man sætte et element på.

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Morten Bowman

Dato : 08-03-04 22:46

On Mon, 8 Mar 2004 20:25:44 +0100, "Anders Ugelvig"
> [...]

>Den laver aldrig noget og slet ikke 3D. Vil den kunne køer uden blæser (den

Det kan du roligt gøre. Jeg kører uden køler og spiller mange spil uden
probs

Fra : Brian Lund

Dato : 08-03-04 23:11

> Det kan du roligt gøre. Jeg kører uden køler og spiller mange spil uden
> probs

_Helt uden køler_??

Ellers kan man skifte køleren ud med en passiv chipset køler af den model
til bundkort!

Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-03-04 11:47

On Mon, 8 Mar 2004 23:10:46 +0100, "Brian Lund"
<geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>
>_Helt uden køler_??
>
>Ellers kan man skifte køleren ud med en passiv chipset køler af den model

Du kan godt bruge en passiv. Jeg har kørt ude noget som helst i 2 år, og
spiller de nyeste spil der er ude uden probs.

Fra : Brian Lund

Dato : 09-03-04 16:07

> Du kan godt bruge en passiv. Jeg har kørt ude noget som helst i 2 år, og
> spiller de nyeste spil der er ude uden probs.

Bekræft min mistanke, du har afmonteret blæser _og_ køleprofil?
Dvs. du kører med en "nøgen" GPU?

Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-03-04 22:10

On Tue, 9 Mar 2004 16:06:30 +0100, "Brian Lund"

Jeps

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-03-04 23:55

Anders Ugelvig wrote:

> Spørgsmålet er som følger, kan jeg tage blæseren af grafikkortet?

Ofte vil du kunne gøre det - og nogle gange vil kortet fejle, når det
stresses. Du forkorter under alle omstændigheder kortets levetid. Man kan
ikke give et entydigt svar - der er forskel på såvel forskellige modeller
som på forskellige kort indenfor samme modeltype. Jeg ville personligt ikke
gøre det med et GTS-kort.

> Selve kortet er et Asus V-7700 GTS, altså et GeForce 2 GTS, m. 32mb
> RAM og tv-out. Den laver aldrig noget og slet ikke 3D. Vil den kunne
> køer uden blæser (den larmer)?

Hvorfor sætter du ikke et kort i, der er bedre til 2D - som f.eks. et Matrox
Gxx0-kort, der køles passivt? Det kan du sagtens bytte dit kort lige over
med i en markedsgruppe. Så får du et lynhurtigt & knivskarpt billede - uden
varmeproblemer.

/Chr

Fra : Martin Johansson

Dato : 08-03-04 23:56

"Anders Ugelvig" <anders_ugelvig--(at)--hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tv-out.
> Den laver aldrig noget og slet ikke 3D. Vil den kunne køer uden blæser

Jeg vil ikke anbefale det, GF 2 GTS bliver rimeligt varmt i forvejen.
Jeg skiftede selv til en Chrome Orb, den larmer dog mere end en hårtørrer.
Men man kan jo give den 5 eller 7V

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-03-04 11:48

On Mon, 8 Mar 2004 23:56:25 +0100, "Martin Johansson"
<martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil ikke anbefale det, GF 2 GTS bliver rimeligt varmt i forvejen.
>Jeg skiftede selv til en Chrome Orb, den larmer dog mere end en hårtørrer.

Jeg har altså kørt i 2 år uden køling og det kører fint. Spiller en hel del.

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-03-04 14:31

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har altså kørt i 2 år uden køling og det kører fint. Spiller en hel
del.

Det kan jeg ikke forstå, mit blev mega ustabilt da køleren døde.

Det samme gjaldt mit R9700, men det er også en anden temperatur.